آشنایی با قسمت های مختلف ابرو

شما با شناختن اجزای ابرو و فرم صورت خود می توانید زیبایی خود را چند برابر کنید. بنابراین اگر به درستی شکل صورت خود را نشناسید، نمی توانید آنها را متناسب با آن آراسته کنید. در نهایت انتخاب مدل ابرو با توجه به فرم صورت بسیار مهم است. قبل از اینکه بتوانید مدل ابروی مناسب پیدا کنید، ابتدا باید قسمت های مختلف ابرو را بشناسید. 

داشتن ابروهای زیبا تغییر شگفت انگیزی در فرم صورت و چشم ها ایجاد می کند. ابرو یکی از مهم ترین قسمت های صورت بوده و نقش مهمی در زیبا سازی چهره دارد. هر شخصی باید با توجه به چشم ها و فرم صورت خود مدل ابرو را انتخاب کند. برای نتیجه ی بهتر باید بدانید که فرم صورتتان کدام است، زیرا ابرو می تواند رو بلندی و گردی صورت تاثیر بگذارد. با ما همراه باشید تا با قسمت های مختلف ابرو بیشتر آشنا شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

 

ابرو چند قسمت دارد؟

 

  • تاج (سر ابرو)
  • آرک ابرو (زاویه ابرو)
  • دم ابرو (دنباله ابرو)

 

همانطور که در بالا گفته شد، ابروها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که برای مرتب کردن آن باید به موارد گفته شده دقت کنید. در این قسمت به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

تاج ابرو

این قسمت از ابرو یکی از مهمترین اجزای ابرو می باشد و از حساسیت بیشتری نسبت به جاهای دیگر برخوردار است. به هیچ عنوان طول آن را بیش از حد کوتاه نکنید و هنگام قیچی زدن به این موضوع دقت داشته باشید که حتما تاج ابرو با قسمت میانی ابرو برابر باشد.

 

آرک ابرو

برداشتن این قسمت از ابرو نیازمند یک فرد متخصص و آرایشگر می باشد. آرک یا زاویه ابرو توسط یک موی ابرو از یکدیگر جدا می شوند و برای داشتن یک ابروی زیبا با زاویه ی مناسب به این قسمت از ابرو باید دقت کنید. برخی از افراد آرک ابروی تیز و یا گردی دارند.

 

دم ابرو

دم یا دنباله ابرو قسمتی است که دست شما را برای مدل دادن به آن باز نگه می دارد و شما می توانید به دلخواه خود ابروهایتان را کوتاه یا بلند کنید.

 

 

قسمت های مختلف ابرو

ابروها چهارچوب و قابی برای چشم ها هستند. ابروهای تمیز و مرتب شده می تواند میکاپ صورت را کامل و بی نقص نشان دهد. اصلاح ابرو به قدری مهم است که می تواند صورت شما را پف آلود و یا خارق العاده نشان دهد. هنگام برداشتن ابرو تمام موهای زائد و اضافی را بردارید و با مداد یا سایه ابرو به صورت اصولی جاهای خالی را پر کنید و اگر در موی ابرو فاصله ای افتاد با برس زاویه دار ابروهایتان را شانه کنید. برام نرم کردن مداد یا شانه از برس ابرو استفاده کنید.

شکل ابرو از سه خط تشکیل می شود، خط اول خطی است که به صورت عمود از قسمت گوشه داخلی چشم به سمت بالا کشیده می شود. دومین خط خطی است که قسمت بیرونی بینی به گوشه بیرونی چشم وصل می شود و ابرو را قطع می کند، که به آن ناحیه ی انتهایی ابرو گفته می شود. سومین خط  خطی است که به صورت عمود از حلقه بیرونی عنبیه چشم به سمت بالا کشیده می شود.

در نهایت برای تشخیص این سه خط فرد باید مستقیم را نگاه کند. این قسمت یکی از بهترین قسمت ها برای ایجاد قوس ابرو می باشد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که اندازه گیری هر شخصی کاملا با دیگری فرق دارد و باید از خط های راهنما کمک بگیرید.

 

اگر ابرو را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید از تاج تا شکستگی ابرو (آرک ابرو) یک قسمت حساب می شود و از شکستگی تا انتهای ابرو که دم ابرو نامیده می شود، یک قسمت دیگر است. این دو قسمت نامساوی بوده و قسمت اول که همان تاج تا آرک است دو برابر قسمت دوم از آرک تا دم ابرو است.

 

 

مدل ابرو با فرم صورت

 

صورت های کشیده:

یکی از ایده آل ترین فرم صورت، صورت های بیضی یا همان کشیده است. زیرا از لحاظ فرم چهره، نرمال و جذاب هستند. در این چهره ها اگر ابرو از تاج تا آرک دو برابر آرک تا دم ابرو باشد، صورت در بهترین حالت خود قرار می گیرد.

 

صورت های گرد:

در این چهره ها باید از گردی صورت خود بکاهید زیرا در این صورت زیباتر دیده می شوید. بنابراین باید شکستگی آرک را بیشتر کنید و از ابروهای کمانی دوری کنید. زیرا ابروهای کمانی صورت را گردتر نشان می دهند.

 

چشم های گرد:

برای کسانی که چشم های گردی دارند همانند صورت های گرد باید شکستگی ابرو را بیشتر کنند.

 

چشم های ریز:

در چشم های ریز باید تا جایی که امکان دارد ابروها کشیده تر و بلند تر باشد. زیرا اینگونه چشم ها درشت تر نشان داده می شوند، بنابراین از دم ابرو کم نکنید.

 

چشم های پف دار:

با شناخت مدل چشم ها و انتخاب ابرو بر اساس آن می توانید زیبایی تان را دو چندان کنید. همانطور که در بالا گفته شد چشم های ریز و درشت مدل ابروی متفاوتی دارند. در نهایت با شناختن  فرم چشم ها می توانید ابروهای خوش فرم و زیبا داشته باشید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر