آشنایی با مزایا و معایب میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ یکی از پرطرفدارترین تکنیک در آرایش های نیمه دائمی بوده که با ابزارهای خاص، رنگدانه وارد لایه زیرین پوست می شود. 
درواقع میکروبلیدینگ روشی نیمه دائمی بوده که با ابزارهای خاص، روی ابرو خطوط نازک و باریکی درست شبیه به تارهای ابرو ایجاد می شود و مقداری از رنگ مخصوص در لایه زیرین پوست قرار می گیرد. در نهایت خطوط باریک تارهای ابرو شبیه سازی می شوند و ابروها پرتر به چشم می آیند.
اگر ابروهای کم پشتی دارید  و یا به هر دلیلی ابروهایتان را از دست داده اید، می توانید به جای خریدن لوازم آرایشی برای کشیدن آنها میکروبلیدینگ را جایگزین آن کنید. میکروبلیدینگ هم مانند باقی کارهای زیبایی مزایا و معایبی به همراه دارد که در این مقاله به آن می پردازیم، با ما همراه باشید.

فرق تاتو و میکروبلیدینگ ابرو

درواقع میکروبلیدینگ ابرو نوعی تاتو است که به صورت دستی و با استفاده از ابزارهای خاص انجام می شود. در این روش از روش های سنتی تاتو استفاده نمی شود. این ابزار از نظر کیفیت درجه یک است و استریل شده می باشد. در میکروبلیدینگ نیز مانند تاتوی سنتی، رنگدانه ها وارد قسمت میانی پوست می شود. 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

مزایای میکروبلیدینگ ابرو

در ادامه با چند مزیت میکروبلیدینگ آشنا خواهید شد که باعث می شود تمامی سوالات شما درباره این روش پاسخ داده شود.

نیمه دائمی بودن آن

این روش یک تکنیک نیمه دائمی بوده که نه آنقدر طولانی می ماند تا شما را خسته کند و نتوانید مدل ابرویتان را تغییر دهید و نه آنقدر زود از بین می رود که ارزش هزینه کردن نداشته باشد. با انجام این کار تا مدت ها از آرایشگاه رفتن و اصلاح دائم ابروها خلاص می شوید.

ظاهر طبیعی

در چند دهه نه چندان دور روش هایی مانند تاتو برای اصلاح فرم و شکل ابروها وجود داشت که همراه با ظاهری غیرطبیعی بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رفتن مد به سمت نچرال بودن، میکروبلیدینگ جای آنرا پر کرد. در این روش خطوط بسیار ریز و باریک درست مانند تارهای ابرو روی پوست طراحی می شود، به همین دلیل ظاهری طبیعی دارد. هرچقدر که پیگمنتر با تجربه باشد، ظاهر نهایی ابروهایتان طبیعی تر و زیباتر خواهد بود.

ظاهر آراسته و جذاب

یکی از دغدغه های خانم ها مخصوصا خانم های شاغل این است که صبح بعد از بیدار شدن از خواب، فرصت کمی برای آرایش و مرتب کردن ظاهر خود دارند. با انجام دادن میکروبلیدینگ، ابروهایتان همیشه در بهترین حالت خود قرار دارد و نیاز به هیچ آرایش و اصلاحی ندارد. می توانید با خیال راحت بیرون بروید و از داشتن ظاهری زیبا و مرتب در تمام روز لذت ببرید. 

صرفه جویی در هزینه و وقت

اکثر خانم ها در طول روز دقایق زیادی را صرف آرایش کردن می کنند. علاوه بر آرایش کردن، هر چند وقت یکبار برای اصلاح ابروهای خود به آرایشگاه مراجعه کنند. استفاده از مواد آرایشی و رفتن به آرایشگاه، هم هزینه زیادی دارد و هم وقت زیادی از شما می گیرد. با انجام میکروبلیدینگ تا مدت ها نیازی به پرداخت این هزینه ها ندارید و وقت بسیار کمی برای آرایش کردن باقی صورت خود صرف می کنید.

معایت میکروبلیدینگ ابرو  

 هر کاری که شما برای زیباییتان انجام می دهید علاوه بر مزایای متعدد، معایبی هم دارند که باید قبل از انجام آن، معایب را بدانید و با آگاهی کامل کارتان را انجام دهید.
در ادامه با چند معایب میکروبلیدینگ ابرو اشنا می شوید.

محدودیت اجرا برای افراد

در واقع میکروبلیدینگ برای همه ی افراد مناسب نمی باشد. برخی از افراد باید از آن دوری کنند. 
در نتیجه این روش دارای محدودیت هایی است. برخی از افراد ممکن است گزینه ی خوبی برای میکروبلیدینگ نباشند و این کار را انجام می دهند، در آخر از نتیجه رضایت کافی ندارند. برای مثال کسانی که پوست چربی دارند نتیجه مطلوبی از این روش نمی گیرند. 

احتمال بروز عفونت و آلودگی

عفونت یکی از مهمترین معایب میکروبلیدینگ است که البته زیاد رایج نیست. اگر مراکزی که این کار را انجام می دهند از ابزارهای بی کیفیت و غیر استریل برای این کار استفاده کنند، قطعا مشکلاتی برای پوست و سلامت فرد ایجاد می کند. به همین خاطر باید در انتخاب کلینیک و پیگمنتر دقت بسیاری داشته باشید.

دوره ترمیم طولانی

همانطور که گفته شد میکروبلیدینگ فرآیندی است که در طی آن خراش های باریک و متعدد روی پوست ایجاد می شود. در نتیجه باعث ایجاد زخم و التهاب در پوست می شود. ترمیم شدن این زخم ها و برگشت به حالت اولیه مدتی طول می کشد تا پوست جدیدی جایگزین شود. این دوره ترمیم نسبتا طولانی است و حداقل یک هفته شاید هم بیشتر زمان ببرد.

واکنش های آلرزی

برخی از افراد ممکن است به جوهر و یا مواد بیحسی حساسیت داشته باشند و واکنش های آلرژیک نشان دهند. واکنش آلرژیک تا زمانی که آلرژن یا عامل آلرژی وجود داشته باشد، ادامه پیدا می کند.

امکان کشیدن نادرست خطوط ابرو

از آنجایی که میکروبلیدینگ دستی بوده و هر لحظه این امکان وجود دارد که فرد طراح، کنترل دست خود را یا قلم میکروبلیدینگ را هر چند برای مدت کوتاهی از دست بدهد و خطوطی نامتناسب با موهای ابرو و یا حتی خارج از محدوده ابرو ایجاد نماید.

همیشگی نبودن نتایج میکروبلیدینگ

همانطور که گفته شد نتایج این روش دائمی و همیشگی نمی باشد و این موضوع می تواند برای برخی افراد که از نتیجه کار راضی هستند امری ناخوشایند و دردسرساز باشد. زیرا لازم است برای حفظ آن مرتبا وقت بگذارید و هزینه کنید تا آن را دوباره و چند باره ترمیم نمایند.
برای پیشگیری از پیشامد این موارد از معایب میکروبلیدینگ، فرد باید ابتدا به نوع پوست خود توجه کند، زیرا در میکروبلیدینگ برخی از پوست ها دوام بهتر و در مواردی دیگر مانند پوست های چرب کم دوام تر بوده و نتیجه عکس می گیرند، همچنین خیلی زود پاک شده و از بین می روند. علاوه بر این لازم است که قبل از انجام میکروبلیدینگ، سوابق بیماری فرد نیز در نظر گرفته شود.

ما در این مقاله با تمام مزایا و معایب میکروبلیدینگ ابرو شما را آشنا کردیم، حال تصمیم با شماست که با توجه به نیاز خود، بهترین تصمیم را بگیرید. اگر تصمیم به انجام این کار داشتید حتما بهترین متخصص و پیگمنتر را انتخاب کنید. کسی که در محیطی تمیز و بهداشتی میکروبلیدینگ را برایتان انجام دهد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر