آیا رشد ابرو با قرص ال دی امکان پذیر است؟

همانطور که می دانید قرص ال دی جزو داروهایی است که از بارداری جلوگیری می کند و حاوی هورمون استروژن است. برخی ها ادعا می کنند که پرپشت شدن ابرو با قرص ال دی امکان پذیر است. اما آیا این موضوع صحت دارد؟ با ما همراه باشید تا درباره رشد ابرو با قرص ال دی بیشتر آشنا شوید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

آیا با قرص ال دی ابروها پرپشت می شوند؟

یکی از مهمترین عضو صورت در زیبایی ابروها است. اگر ابروها با کم پشتی مواجه شوند چهره به طوری به هم می ریزد و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. رنگ کردن ابروها، سایه زدن و قلم کشیدن روی ابرو، تغذیه نامناسب و کمبود مواد مغذی یا مشکلات پوستی می تواند منجر به ریزش ابروها شود. یکی از روش هایی مه برای تقویت ابرو می توانید استفاده کنید، قرص ال دی می باشد.

همانطور که در بالا گفته شد قرص ال دی داروی ضد بارداری است که حاوی هورمون استروژن و پروژسترون می باشد و به همین دلیل برخی افراد فکر می کنند استفاده موضعی از آن می تواند به رشد ابروها کمک می کند. یکی دیگر از تاثیرات استفاده موضعی از قرص ال دی، افزایش جریان خون است. بهبود جریان خون می تواند به بهبود تغذیه فولیکول های مو کمک کرده و منجر به تقویت ابرو شود.

 

روش استفاده از قرص ال دی برای پرپشتی ابرو

روش استفاده از قرض ال دی به این صورت می باشد که قرص ها را پودر می کنند و آن را به صورت محلول در می آورند، سپس محلول به دست آمده را روی پوست سر و یا قیمت هایی از ابرو می گذارند تا به رویش مجدد موهای سر و ابرو که کم پشت شده اند، کمک کنند.

 

مزایای تقویت ابرو با قرص ال دی

  • در مدت زمان کوتاهی ابروها رشد می کنند.
  • باعث افزایش گردش خون می شود.
  • باعث تحریک فولیکول های مو می شود.

 

معایب تقویت ابرو با قرص ال دی

  • استفاده بیش از حد باعث سوختن ابروها می شود.
  • ممکن است باعث بروز جوش در ناحیه مورد استفاده شود.
  • ممکن است رشد باعث رشد بیش از حد اندازه مو شود.

برای کم کردن و جلوگیری از عوارض قرص ال دی می توانید از مصرف بیش از حد آن پرهیز کنید و در حد تعادل استفاده کنید.

 

آیا تقویت ابرو با قرص ال دی امکان پذیر است؟

همانطور که در بالا گفته شد قرص ال دی دارای هورمون استروژن و پروژسترون می باشد که باعث تقویت ابرو می شود. بر همین اساس بسیاری از بانوان از پودر ال دی برای رشد ابروهایشان استفاده می کنند. ولی باید گفت که جذب پوستی هورمون های موجود در قرص ال دی طوری پایین است که تاثیری در روند افزایش رشد ابروها و یا حتی پرپشت شدن آنها ندارد.

هیچ پزشک و متخصصی استفاده موضعی از داروهای خوراکی را توصیه نمی کند. زیرا این داروها به گونه ای فرموله نشده اند که جذب موثری از طریق پوست داشته باشند.

 

شاید برایتان سوال پیش آید که آیا واقعا قرص ال دی باعث پرپشت شدن موهای ابرو می شود یا خیر؟

طبق نظر متخصصین مو اگرچه هورمون ها در رشد فولیکول های مو تاثیر دارند و ریزش ابرو برای برخی افراد به دلیل مشکلات و تغییرات هورمونی است و با مصرف بعضی غذاها و داروهای هورمونی می توان در کاهش ریزش ابرو تاثیر داشت، اما هیچگاه یک متخصص استفاده موضعی از قرص های هورمونی برای درمان ریزش ابرو را به بیمار خود توصیه نخواهد کرد.

به طور کلی پرپشت شدن ابرو با قرص ال دی امکان پذیر نمی باشد، پس بهتر است جای وقت تلف کردن سراغ راه های بهتری برای درمان و افزایش رشد ابرو بروید.

شما می توانید با استفاده از ویتامین های ب، ای و پروتئین ها در رشد مو و تقویت ابرو کمک بسیاری کنید.

همچنین استفاده از روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن زیتون، تخم مرغ، بادام سوخته، آب پیاز، تخم شنبلیله نیز یکی دیگر از راه های طبیعی برای افزایش و تقویت مو به کار می روند.

 

بهترین راه برای تقویت ابرو

راه های زیادی به جز قرص ال دی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به نتیجه دلخواه خود برسید. یکی از موثرترین روش ها استفاده از داروی گیاهی است که عوارض خاصی به دنبال ندارد. اما در صورتی که دچار ریزش شدید ابرو شدید بهتر است برای درمان قطعی آن به پزشک مراجعه کنید.

 

توصیه های غذایی

  • مصرف غذاهای غنی از آهن مانند شیر و سبزیجات
  • مصرف فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین و هویج که حاوی ویتامین A
  • مصرف ویتامین C مانند پروکلی، پاپایا، پرتقال و...
  • مصرف پروتئین مانند پنیر، توفو، لوبیا، عدس و...
  • غذاهای حاوی مقادیر ویتامین E مانند بادام، بادام زمینی، اسفناج و...
  • غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند آووکادو، گردو، روغن زیتون و...

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر