انواع مداد ابرو

مدل های ابرو همواره در حال تغییر بوده و روز به روز مدل های جدید به آن اضافه می شود و همزمان با این تغییرات فرم ابروها نیز تغییر می کند. برای مثال چند سال پیش ابروهای نازک و کوتاه خواهان زیادی داشت ولی امروزه ابروهای پر و بلند مد شده است. ابروهای پهن چهره را جوان و شاداب تر می کند. کسانی که ابروهای کم پشتی دارند، توسط مداد ابروهایشان را مدل می دهند. با ما همراه باشید ما در این مقاله درباره انواع مداد ابرو صحبت خواهیم کرد.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

مداد ابرو چیست؟

ابرو یکی از مهمترین اجزای صورت است که زیبایی فرد را دو چندان می کند. داشتن ابروهای پر آرزوی هر خانمی است و همه دوست دارند ابروهای زیبایی داشته باشند. شاید فکر کنید که مداد ابرو فقط مناسب کسانی است که ابروهای نازکی دارند ولی کاملا اشتباه است، شما می توانید از آن برای تقارن سازی ابروهایتان استفاده کنید.

 

انواع مداد ابرو

شما باید با توجه به مدل ابرویی که می خواهید مداد ابروی مناسب را انتخاب کنید. هنگام خرید مداد ابرو حتما به کیفیت آن دقت کنید زیرا علاوه بر حساسیت های پوستی می تواند باعث ریزش ابروهایتان شود. در ادامه با انواع مداد ابرو آشنا می شوید.

 

مداد ابروی ساده

این نوع مداد معمولا بافتی نرم، مخملی و یا پودری دارد که به راحتی جاهای خالی ابرویتان را پر کنید و فرم دلخواه را به آن دهید. موضوعی که باید به آن دقت داشته باشید این است که نوک مداد را تیز کنید زیرا با این کار ابروهایتان حالت طبیعی به خود می گیرد و باعث تسلط بیشتر شما می شود.

اکر می خواهید مدت زمان بیشتری مداد روی ابرویتان بماند و نیاز به ترمیم نداشته باشید باید از مداد ابروی ضد آب با ماندگاری بالا استفاده کنید. این نوع مداد در برابر رطوبت مقاوم بوده و بخش نخواهد شد.

 

مداد ابروی پیچی

این مداد ابرو نوعی مداد است که نیاز به تراشیدن نخواهد داشت. سر این مدادها نازک و باریک بوده و مناسب هاشور زدن ابروها می باشد. اگر می خواهید ابروهای نچرال و پر داشته باشید می توانید از این مداد استفاده کنید. کشیدن خطوط باریک مانند تارهای مو، باعث زیبایی و چند برابر شدن مدل ابروهایتان می شود.

 

مداد ابروی زاویه دار

این مداد ابرو به دلیل داشتن نوک مثلثی و زاویه دار پیچی است و نیازی به تراشیدن ندارد. طراحی آن به گونه ای بوده که، چه به صورت پهن و چه به صورت نازک بتوانید به صورت هاشوری ابروهایتان را فرم دهید. برای مرتب نشان دادن صورتتان می توانید از یک برس ابرو استفاده کنید و آنها را به سمت بالا شانه بزنید.

 

مداد ابروی ماژیکی

یکی از محصولات آرایشی که می تواند ابروهایتان را پر و زیبا نشان دهد مداد ابروی ماژیکی می باشد. این نوع ماژیک ها دوام بالایی دارند اما از انجایی که استفاده از مداد ماژیکی نسبت به مداد و سایه نیازمند مهارت و دقت بیشتری می باشد معمولا کمتر خانمی سمت این نوع مداد ابرو می رود.

 

نکات مهم درباره آرایش ابرو

  • مداد ابرو را با رنگ پوست و مو انتخاب کنید.
  • حتما نباید رنگ ابرو با رنگ مو مطابقت داشته باشد.
  • ابروها به صورت طبیعی نامتقارن هستند سعی نکنید آنها را به یک شکل درآورید. 
  • حتما از مداد ابرویی استفاده کنید که برای تقویت ابرو است و از ریزش آن جلوگیری می کند.
  • توصیه می شود اول آرایش صورتتان را تمام کنید و بعد به سراغ ابروها روید زیرا در این صورت آرایشتان هماهنگی بهتری خواهد داشت.

 

ویژگی مداد ابروی مناسب

برای انتخاب مداد ابروی مناسب باید بدانید چه ویژگی هایی داشته باشد. با ما همراه باشید در ادامه به این موضوع می پردازیم.

  • ضد آب و ضد لک بودن آن: ضد آب برای ماندگاری بیشتر و ضد لک برای تمیزی بهتر ابرو
  • تقویت کننده: مداد ابرویی که دارای تقویت کننده باشد سلامت ابرو را تضمین می کند.
  • رنگ دانه بالا: وجود رنگدانه بالا باعث می شود خیلی سریع ابروها شکل بگیرد.
  • ظاهر طبیعی: از مداد ابرویی استفاده کنید که ابروها را از شکل خود بیرون نکرده و ظاهر طبیعی ابرو را حفظ کند.
  • ضد ریزش: از مداد ابرویی استفاده کنید که خاصیت ضد ریزش داشته باشد.
  • بافت سبک و نرم: مداد ابرویی که بافت سبک و نرم داشته باشد به بافت ابرو کمتر آسیب می زند. 
  • دارای روغن های گیاهی: مداد ابرویی که دارای روغن های گیاهی باشد به خوبی می تواند سلامت ابرو را حفظ کند.
  • سهولت در طراحی ابرو: از مداد ابرویی استفاده کنید که به آسانی بتوان قاب ابرو را ترسیم کرد.
  • ماندگاری بالا: ماندگاری بالا باعث می شود شما در طول روز احتیاج به ترمیم آرایش نداشته باشید.
  • مرطوب کننده: مرطوب کنندگی مداد ابرو باعث می شود ظاهر خشک ابرو برطرف شده و سلامت آن حفظ شود.
  • بدون سرب، پارابن و مواد مضر: اگر به فکر سلامتی خود هستید مداد ابرویی انتخاب کنید که عاری از این مواد باشد.
  • تایید شده متخصصین پوست: این مورد از این جهت مهم است که سلامتی ابرو و پوست حفظ شود.

 

اشتباهات رایج درباره استفاده از مداد ابرو

  • کشیدن خط پهن: توصیه می شود هنگام پر کردن ابرو با مداد، ضربه های سریع و سطحی بزنید تا خط هایی مانند موهای کوچک خود ابرو ایجاد شود. به هیچ عنوان سعی نکنید با کشیدن مداد در کل ابرو خط های پهن و پیوسته ایجاد کنید.
  • محو نکردن خطوط: مداد ابرو همانند مداد چشم و مداد لب می باشد. برای جلوگیری از واضح به نظر رسیدن خطوط از یک قلم مو یا شانه ی کوچک مخصوص ابرو، برای محو و پخش کردن اثر مداد استفاده کنید. ابروها را به سمت پایین شانه کنید تا خطوط مداد در تمام سطح ابرو یکسان پخش شود. همچنین می توانید از پدهای مخصوص سایه های آرایشی و یا گوش پاک کن استفاده کنید.
  • بیش از حد تیره کردن: شاید تضاد بین موهای روشن و ابروهای تیره زیبا به نظر برسد، اما تیره کردن بیش از حد ابروها ممکن است سنتان را بالاتر نشان دهد. به منظور ایجاد تناسب و برجسته تر کردن رنگ چشم ها مداد ابرویی انتخاب کنید که دو درجه از رنگ موهایتان روشن تر باشد.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر