اهمیت فرم چهره و چهره شناسی در طراحی ابرو

 انتخاب مدل ابروی مناسب یکی از دغدغه های مراجعه کنندگان است. ابروها می توانند در چهره شما تاثیر مستقیم بگذارند و حتی تصوری که دیگران از شما پیدا می کنند بستگی به فرم ابروهایتان دارد. در نتیجه باید در انتخاب مدل ابروها دقت بسیاری داشته باشید و به ظاهر خود تعادل ببخشید. شما با شناخت فرم صورتتان و مدل ابروی مناسب می توانید تغییر زیادی در چهره ی خود ایجاد کنید. در این مقاله با انواع فرم صورت آشنا می شوید و متوجه این موضوع خواهید شد که چه مدل ابرویی به صورتتان می آید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

انواع فرم صورت

فرم صورت افراد در کل 6 نوع مختلف است. برای ایجاد هماهنگی ابرو با چهره باید فرم صورتتان را بشناسید. در ادامه به این موضوع بیشتر پی خواهیم برد.

 

چهره ی بیضی

در چهره های بیضی طول صورت، یک و نیم برابر عرض آن است. در این صورت عرض پیشانی با استخوان فک با هم برابرند. همچنین چشم ها در یک سوم بالایی صورت، بینی در میانه صورت و لب در ناحیه سوم صورت قرار دارد. صورت های بیضی نسبت به صورت های گرد از کشیدگی بیشتری برخوردار است. بهترین و مناسب ترین ابرو برای این فرم صورت ابروی زاویه دار است، البته این زاویه باید بسیار کم باشد. یعنی ابرو به صورت صاف به سمت بالا برود و با کمی قوس به سمت پایین بیاید. به این نکته توجه کنید که قوس ابرو نباید خیلی زیاد باشد، در غیر این صورت چهره تان نامتقارن خواهد شد.

 

چهره ی گرد

در چهره های گرد اندازه استخوان گونه و طول صورت باهم برابر هستند. این مدل صورت هیچ گونه زاویه و شکستگی ندارند. همچنین تمامی اجزای صورت های گرد، در فاصله ی متناسب و وسط صورت متمرکز هستند. فرورفتگی در نواحی استخوان گونه، استخوان فک و زاویه شقیقه ها بسیار نامحسوس است. در این صورت اگر چهره ی گردی دارید باید مدل ابروی قوس دار انتخاب کنید. یعنی ابرو از ابتدا تا وسط به سمت بالا رود و سپس به سمت پایین بیاید. این مدل ابرو به کشیدگی صورت کمک می کند. زیرا ما در صورت های گرد قصد داریم که به کشیدگی بیشتر چهره کمک کنیم. در نتیجه ابروهای انتخاب شده نه باید خیلی قوس دار باشند و نه خیلی صاف.

 

چهره ی کشیده

چهره های کشیده دارای چند زاویه و شکستگی هستند و استخوان های فک از کناره ی صورت کاملا مشخص است. در این حالت پیشانی، استخوان گونه و خط فک اندازه های شبیه به هم دارند. این فرم از صورت باید دقت بسیاری در انتخاب ابرو داشته باشند. بهترین مدل ابرو برای چهره های کشیده ابروی صاف است. زیرا خطوط افقی کمک به کوتاه دیده شدن صورت می کند و در نتیجه شکل متعادلی به چهره افراد می دهد. به همین دلیل سعی کنید تا جایی که امکان دارد دم ابروها را صاف انتخاب کنید.

انتخاب ابروی زاویه دار برای این فرم صورت اصلا مناسب نمی باشد. زیرا خطوط صاف رو به بالا، چهره ی شما را کشیده تر از انچه که هست نشان می دهد و تعادل را بهم می ریزد.

 

چهره ی مربعی

این فرم از صورت دارای پیشانی پهن و فک زاویه دار هستند. فاصله عرض استخوان فک و گونه با عرض پیشانی باهم برابرند. در چهره ی مربعی گوشه های صورت به یک شکل و اندازه هستند. همچنین در قسمت استخوان های فک دارای تیزی و زاویه ی محسوس است. اگر صورت مربعی دارید بهتر است مدل ابروی قوس دار انتخاب کنید تا زاویه ی فک تان که بیشترین جلوه در صورت شما را دارد پررنگ تر دیده شود. در این صورت انحنای قوس و ارتفاع آن نباید خیلی زیاد باشد. با انتخاب ابروی خیلی قوس دار باعث می شوید خصوصیات چهره تان برجسته تر به نظر برسد و به چشم بیاید.

 

چهره ی قلبی

افرادی که چهره ی قلبی دارند دارای پیشانی و گونه های پهنی هستند. این افراد شباهت زیادی به صورت های بیضی دارند با این تفاوت که در چهره های قلبی چانه تیزتر می باشد. اگر یک مثلث یا قلب را کنار این افراد تصور کنید، متوجه نسبت بندی آن خواهید شد. زیرا کشیدگی چانه به صورتی است که می توان آن را به یک مثلث وارونه تشبیه کرد. افراد با چهره ی قلبی بهتر است مدل ابروی قوس دار داشته باشند چون به صورتشان شکل طبیعی می دهد. کافی است به شکل ابروی خودتان یک قوس ملایم دهید. توجه داشته باشید که قوس ابرو نباید بیش از اندازه باشد زیرا هدف نگه داشتن ظرافت صورت است. همچنین از ابروی خیلی صاف دوری کنید چون باعث ناهماهنگی چهره تان می شود.

 

چهره ی لوزی

کسانی که فرم صورت لوزی یا به اصطلاح الماسی دارند، بزرگترین اندازه، طول صورت شان است. سپس به صورت نزولی استخوان گونه، پشانی و کوچک ترین انها فک است. همچنین دارای زاویه و پیشانی کوتاهی هستند. این فرم صورت معمولا با فرم مستطیلی اشتباه گرفته می شود. ینابراین به اندازه های دیگر صورت حتما توجه کنید. در چهره های لوزی بیشترین پهنا را شقیقه دارد و بهترین مدل ابرو، ابروی قوس دار است. زیرا زاویه ی صورتتان را تنظیم می کند. قوس ابرو باید بسیار ملایم باشد. از قوس بیش از حد خودداری کنید زیرا چهره شما در حالت عادی چشمگیر است پس باید به آن تعادل دهید.

 

 

توجه داشته باشید که هماهنگی صورت در زیبایی تاثیر بسیاری دارد. هماهنگی در صورت باعث جذابیت ظاهری در فرد می شود. هرچیزی که مد می شود به همه ی افراد با چهره های مختلف نمی آید. در نتیجه بهتر است انتخاب مدل ابرو با اجزای صورت یکی باشد. اگر ابروهای مناسبی دارید و به چهره تان می آید نیاز نیست مطابق مد، مدل آن را عوض کنید.

شما با کاشت ابرو می توانید مدل ابروهایتان را به فرم صورتتان شبیه کنید تا چهره تان جذاب تر شود. ابروهای پر بسیار خوش حالت هستند در حالی که ابروهای ژولیده چشم ها را ریزتر نشان می دهد. در انتخاب ابرو تنها کافی است فرم صورتتان را بشناسید و کاری به مد نداشته باشید. یکی دیگر از نکاتی که حتما به آن توجه داشته باشید رنگ ابرو با رنگ موهاست که باید هارمونی داشته باشند. از رنگ های متفاوت خودداری کنید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر