بایدها و نبایدهای رنگ کردن قبل و بعد از کاشت ابرو

یکی از روش هایی که می تواند به کم پشتی و نواقص ابروها کمک کند، کاشت ابرو می باشد. کاشت ابرو همانند هر جراحی زیبایی دیگری نیاز به یکسری مراقبت ها دارد تا بتوان بهترین نتیجه را دریافت کرد. اگر فردی قصد انجام کاشت ابرو را داشته باشد یک تا دو ماه قبل از جراحی نمی تواند ابروهای خود را رنگ کند تا یک بستر طبیعی و مناسب برای پیوند فراهم سازد. ما در این مقاله سعی داریم شما را با بایدها و نبایدهای رنگ کردن قبل و بعد از کاشت ابرو آشنا کنیم تا نتیجه ی خوبی از این کار داشته باشید.

شما با رنگ کردن به فولیکول های مو آسیب می زنید و آنها را سست و ضعیف می کنید زیرا با قرارگیری فولیکول ها در معرض اکسیدان و مواد شیمیایی رنگ به کار رفته موها آسیب پذیرتر شده و نتیجه ی خوبی از جراحی دریافت نخواهید کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

همچنین با رنگ کردن ابروهایتان تمامی موها از جمله موهای سفید و جوگندمی هم تیره می شود و موفقیت در عمل را با مشکل روبه رو می کند، زیرا ممکن است به دلیل تیره شدن محل گیرنده تشخیص درست قرارگیری فولیکول تازه کاشت شده برای جراح دچار مشکل شود.

بعضی از افراد نیز ممکن است قبل از جراحی دست به کوتاه کردن ابروهای خود بزنند، توصیه می شود در صورتی که قصد انجام کاشت ابرو دارید به مدت 2 ماه از کوتاه و رنگ کردن ابروها خودداری کنید.

 

رنگ کردن مو قبل از کاشت ابرو

همانطور که می دانید در کاشت مو و کاشت ابرو، موی سفید پیوند زده نمی شود. به همین دلیل چند هفته قبل از جراحی کاشت ابرو خصوصا ریشه ی موهای پشت سر نباید رنگ شود. زیرا اینکار باعث ایجاد اختلال در روند جراحی کاشت می شود. اگر اصرار به رنگ کردن موها دارید زمانی را انتخاب کنید که تا روز عمل حداقل نیم سانتی متر از ریشه های موها رشد کرده باشند و یا کلا رنگ کردن موها را به یک ماه بعد از کاشت ابرو موکول نمایید.

موهای پشت سر بهترین بانک مو را جهت کاشت ابرو دارد، دیرتر از باقی موها سفید می شود، همچنین در حین کاشت با روش برداشت نوار fut با توجه به رویت ریشه موها بهترین، قوی ترین و تیره ترین موها جهت کاشت ابرو انتخاب می شوند، در نتیجه اگر موهای شما در حال سفید شدن است نگران نباشید با توجه مطالب گفته شده روش fut تا سالیان سال ابروهای پر و تیره ای خواهید داشت.

 

رنگ کردن مو بعد از کاشت ابرو

رنگ کردن بعد از کاشت ابرو دارای محدودیت هایی است که باید رعایت کنید. زیرا پس از پیوند مو، پوست بسیار حساس شده و از آنجایی که شرایط بدنی هر فردی با یکدیگر متفاوت است، پس زمان بهبودی آن نیز به طور قابل توجهی برای هر فرد متفاوت خواهد بود. برای کم شدن سوزش و جلوگیری از عوارض در دوران ریکاوری، پزشکان توصیه می کنند حداقل دو ماه صبر کنید تا تمامی زخم های ناشی از کاشت به طور کامل بهبود یابند سپس ابروهای خود را رنگ کنید.

رنگ مو تنها به قسمتی از تارهای بالای سطح پوست تاثیر می گذارد بنابراین رشد موهای جدید نباید مختل شود با اینحال رنگ مو حاوی طیف وسیعی از مواد شیمیایی مضر است که اگر موهای خود را خیلی زود پس از جراحی رنگ کنید، این مواد می تواند به پوست ابرو و فولیکول ها آسیب وارد کند. بهتر است بدانید که رنگ کردن ابرو با رنگ تیره تر معمولا آسیب کمتری نسبت به رنگ کردن با رنگ های روشن تر دارد. در هر صورت هر دوی آن تا حدودی به مو آسیب وارد می کنند. بنابراین وقتی حرف از نوبت به تعیین مدت زمان لازم برای رنگ کردن ابروها پس از کاشت می رسد، بهتر است احتیاط کنید و حتما قبل از انجام کاری با پزشک خود مشورت کنید و آن را در جریان بگذارید. ناگفته نماند که موهای خود را در یک سالن زیبایی حرفه ای رنگ کنید، زیرا یک آرایشگر ماهر می تواند محصول و رنگ مناسب با شرایط شما را برای تکمیل نوع مو ابرو و ترجیحات شما انتخاب کند.

 

آیا پس از کاشت ابرو می توانید موهای کاشته شده را رنگ کنید؟

در جواب این سوال باید گفت که بله. امکان رنگ کردن موها پس از کاشت وجود دارد ولی باید به یکسری از نکات توجه کنید. همانطوری که گفته شد پوست شما پس از جراحی بسیار حساس و شکننده خواهد شد. قرار دادن آن در معرض مواد شیمیایی بسیار ضرر دارد و ممکن است پوست شما را تحریک کند و پیوندهای تازه کاشته شده شما را دچار آسیب نماید و در آخر روند بهبودی و کیفیت موهای کاشته شده را مختل کند. بنابراین توصیه می شود قبل از رنگ کردن موهای خود چند ماه صبر کنید. طی این مدت پوست شما به میزان قابل توجهی بهبود می یابد و پیوندها به طور محکم به ریشه ثابت می شوند.

 

چند وقت پس از کاشت ابرو می توان ابروها را رنگ کرد؟

این سوال ممکن است سوال خیلی از افراد باشد. به گفته ی پزشکان توصیه می کنند که حداقل 6 ماه و حداکثر 9 ماه پس از جراحی صبر کنید، سپس در صورت تمایل اقدام به رنگ کردن موهای خود کنید. این زمان فرصت کافی برای بهبود پوست ابرو و تثبیت پیوندها می دهد. البته بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرید که روند بهبودی بسته به قدرت سیستم ایمنی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین باید صبور باشید و حوصله کنید. اگر اوایل کاشت اصراری به تغییر رنگ موی ابرو خود نداشته باشید بهتر است تا نمایان شدن نتیجه نهایی پیوند ابرو که حدودا 6 تا 8 ماه طول می کشد منتظر بمانید زیرا در چند ماه اول بعد از کاشت موها معمولا دچار ریزش می شوند و مجددا شروع به رشد می نمایند که در این شرایط می توانید مانند موهای طبیعی با آنها برخورد کرده و اقدام به اصلاح ابرو و یا رنگ کردن آنها نمایید.

 

نحوه صحیح رنگ کردن موی ابرو بعد از کاشت ابرو

یکی از نکاتی که باید توجه کنید، رنگ کردن صحیح ابروهاست. زیرا موهای کاشته شده به دلیل حساسیت بالا و میزان آسیب پذیری زیادی که در برابر مواد شیمیایی دارند اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به رنگ کردن ابرو حتما با پزشک خود مشورت کنید تا بایدها و نبایدهای اینکار را به شما توضیح دهد. همچنین به یک آرایشگر ماهر با مدرک معتبر مراجعه کنید تا با حداقل ریسک آسیب به فولیکول های تازه کاشته شده اقدام به رنگ کردن موهای کاشته شده ابروی خود نمایید تا با پیشگیری از وارد شدن آسیب به فولیکول های مو وقت هزینه ای که مصرف زیبایی ابروان خود کرده اید را هدر ندهید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر