بایدها و نبایدهای سفر بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از عمل هایی است که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند و حاضرند برای انجام کاشت موفق به نواحی دوردست هم سفر کنند. امروزه در همه ی شهرهای ایران مراکز کاشت ابرو تاسیس شده ولی اکثر افراد ترجیح می دهند کاشت ابرو را در تهران انجام دهند. حال سوالی که برای زیباجویان پیش می آید این است که آیا می توانند پس از کاشت رانندگی کنند و به شهر خود بازگردند؟ آیا مسافرت با هواپیما امکان پذیر است؟ اگر شما هم قصد انجام کاشت ابرو در شهر دیگر دارید با ما همراه باشید. با مطالعه این مقاله به تمامی سوالات خود خواهید رسید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

مسافرت بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو از حساسیت بالایی برخوردار است و باید به یک سری از نکات مراقبتی توجه کنید تا موهای تازه پیوند زده شده دچار شک و یا آسیب نشوند. در چند روز اول نباید بگذارید ابروهایتان خیس شود. مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تجویز شده یکی از الزامات است. به هیچ عنوان نباید فشار و ضربه به او وارد کنید. کارهایی که برای ضدعفونی کردن تجویز شده باید انجام دهید. رعایت کردن این موارد پس از انجام کاشت ابرو ضروری است.

 

امکان سفر بعد از کاشت ابرو

بیشتر پزشکان توصیه می کنند که روز اول جراحی از کارهایی مانند پیاده روی طولانی پرهیز کنید زیرا این کار باعث تعریق می شود و عرق کردن بعد از جراحی خوب نیست. همچنین می گویند پس از جراحی رانندگی نیز جایز نمی باشد. ولی پس از گذشت یک روز ضمن رعایت نکات مراقبتی و جلوگیری از وارد شدن ضربات به ابرو، محدودیتی برای مسافرت بعد از کاشت وجود ندارد.

 

امکان سفر هوایی بعد از کاشت ابرو

امکان سفر با هواپیما بعد از کاشت ابرو برای همه ی افراد یکسان نیست. در برخی افراد به دلیل آمادگی بدن و آستانه تحمل بالا در پایان جراحی خسته نیستند ولی برخی دیگر کمی خسته به نظر می رسند. بنابراین شرایط هر فرد پس از فرآیند کاشت ابرو، ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

پس از جراحی بدن فرد نیاز به استراحت دارد، به همین دلیل توصیه می شود حداقل یک شب را استراحت کامل داشته باشند و اولین شب جراحی شان پرواز نکنند و بهتر است سفر هوایی شان را به یک روز بعد موکول کنند و قید پرواز و ماندن در صف های طولانی را بزنند. با این حال برخی از افراد نمی توانند سفر خود را کنسل کنند و هر طور شده باید به این سفر بروند، در این زمان چاره ای جز سوار شدن هواپیما ندارند. بنابراین با رعایت نکات مراقبتی و جلوگیری از وارد شدن ضربات اتفاقی به ابرو، مشکلی به وجود نمی آید.

دلیل دیگری که فرد پس از عمل نیاز به استراحت دارد این است که در طول فرآیند به دلیل استفاده از بی حس کننده ها، فرد احساس راحتی دارد اما بدن در حال فعالیت و مصرف انرژی می باشد. به دلیل جبران انرژی از دست رفته بهتر است بدن پس از جراحی استراحت کند تا به خوبی با تغییر رخ داده، تطبیق پیدا کند و در روزهای بعد وضعیت بهتری داشته باشد.

 

دلایل لغو کردن سفر هوایی بعد از کاشت ابرو

تکان خوردن های زیاد هواپیما ممکن است موجب آسیب به فولیکول های کاشته شده شود و در نهایت باعث فشار زیاد به ناحیه پیوند مو خواهد شد.

در سفر هوایی ممکن است به طور اتفاقی چمدان و وسایل سایر مسافران به صورت شما برخورد کند.

فشار هواپیما کمتر از فشار روی سطح زمین است، به همین دلیل ممکن است باعث ایجاد تورم در بدن شما شود و احساس ناخوشایند برای شما به وجود بیاورد.

 

برنامه ریزی برای کاشت ابرو

امروزه در سرتاسر کشور مراکز تخصصی کاشت ابرو تاسیس شده و ممکن است همه ی افراد در شهر خود عمل نکنند. بیشتر افراد تهران را برای این کار انتخاب می کنند زیرا در پایتخت کلینیک های زیبایی بیشتری وجود دارد و احتمال پیدا کردن کلینیک مجهز و استاندارد در این شهر بیشتر است. بنابراین نگران این موضوع نباشید می توانید پس از پایان جراحی تان با هر وسیله نقلیه ی امنی سفر کنید. تنها کافی است با رعایت کردن چند نکات ساده و همراه داشتن قرص های تجویز شده از سوی پزشک، این کار را انجام دهید.

 

نکات مهم در سفر هوایی بعد از کاشت ابرو

اگر به هر دلیلی بعد از کاشت ابرو تصمیم به سفر هوایی گرفته اید باید به چند نکات ساده که در ادامه ی این متن گفته می شود، دقت کنید:

مراقب ضربات وارد شده به صورت باشید:

هنگام سوار شدن و پیاده شدن به هواپیما مراقب باشید و عجله نکنید تا وسایل و چمدان مسافران به صورت شما برخورد نکند. کاملا مواظب صورت خود باشید تا در معرض ضزبه قرار نگیرد.

همراه داشتن قرص ضد درد:

اکثر پزشکان بعد از جراحی قرص ضد درد تجویز می کنند. همراه داشتن این قرص یکی از الزامات است تا در صورت داشتن درد مصرف نمایید. به هیچ عنوان خودسرانه از این داروها مصرف نکنید زیرا برخی از داروها تاثیر مخربی در کاشت ابرو دارند.

نخوردن مشروبات الکلی:

پس از پایان فرآیند کاشت ابرو و قبل از پرواز به هیچ عنوان الکل مصرف نکنید. در بعضی از پروازها به مسافران نوشیدنی های الکلی داده می شود. بنابراین اگر در این پرواز قرار گرفته اید، حتما قید الکل را بزنید زیرا نوشیدن الکل باعث رقیق شدن خون می شود و عوارض جانبی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

 

در اخر پس از انجام عمل کاشت ابرو نیاز به بستری شدن در کلینیک نمی باشد و پس از پایان فرآیند پیوند مو، می توانید با خودرو، هواپیما و هر وسیله نقلیه دیگری با رعایت نکات به منزلتان برگردید ولی بهتر است خودتان رانندگی نکنید و روز بعد از کاشت این کارها را انجام دهید.

به طور کلی پاسخ ساده ای برای این سوال وجود دارد که آیا بعد از کاشت ابرو می توان پرواز کرد؟ حقیقت آن است که از لحظه خروج کلینیک و به محض تمام شدن کاشت ابرو، شما می توانید از خودرو، قطار، قایق، هواپیما و هر وسیله ای نقلیه امن دیگری برای رسیدن به مقصد استفاده کنید البته با رعایت کردن نکات مراقبتی این امکان وجود دارد.    


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر