تاریخچه ی مدل ابرو از قدیم تا حال

اگر به عکس های قدیمی نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که ابروها در هر بازه زمانی تغییر کرده، برای مثال در یک دوره ابروها نازک و بلند بودند و در زمان دیگر کوتاه و ضخیم. در این مقاله سعی داریم شما را با تاریخچه ی مدل ابرو آشنا کنیم.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

مدل ابروی مصری

کلئوپاترا و مصری های قدیم با کشیدن مداد و خط چشم، چشم هایشان را به صورت دراماتیک آرایش می کردند. ابروها در آن زمان به صورت نمادین بوده و گاهی اوقات ابروهای واقعی را با تیغ می تراشیدند و با مداد ابرو جای خالی را پر می کردند.

 

مدل ابروی رومی باستان

خانم های رومی به پاکی و خلوص اعتقاد داشتند و بر این باور که نباید ابروهای خود را تغییر دهند و یا ظاهر خود را عوض کنند. آنها ابروهای کمانی دوست داشتند و اگر شخصی ابروهای این چنینی نداشت، ابروهای خود را با یک خط به هم وصل می کردند.

همچنین ابروهای دست نزده در آن زمان نماد کامل زیبایی و هوش محسوب می شد. حتی خانم هایی که زیر ابرو نداشتند با مداد برای خودشان ایجاد می کردند. گاهی اوقات دختران مجرد برای تیره تر کردن ابروهای خود از رنگ های مشکی استفاده می کردند.

 

مدل ابرو قرون وسطی

در آن دوره خانم ها ابروهای خود را بسیار نازک می کردند و با برداشتن موهای جدید جلوی سر پیشانی خود را هم بلندتر نشان می دادند تا قدرت خود را بیشتر به نمایش بگذارند.

در دوره قرون وسطا پیشانی یک نقطه مرکزی در صورت خانم ها محسوب می شد و زیبایی ان ها را تعیین می کرد. برای اینکه خانم ها روی پیشانی خود بیشتر تاکید داشته باشند، ابروها معمولا باید کمتر مورد توجه قرار می گرفت و در نتیجه آن زمان بیش از حد ابروهای خود را نازک می کردند تا پیشانی شان بیشتر مشخص باشد. در دوره الیزابت بسیاری از خانم ها ابروهای خود را بلوند متمایل قرمز می کردند که مانند ملکه الیزابت شوند و این رنگ به بلوند توت فرنگی شناخته شده بود.

 

مدل ابرو عصر ویکتوریایی

آن دوره آرایش کردن کاری بد بوده و گمان می کردند خانم هایی که مشکل دار هستند صورت خود را آرایش می کنند. به همین خاطر ابروهای خود را پر و بدون حالت نگه می داشتند. ناگفته نماند که در آن زمان استفاده از کلاه گیس در بین خانم ها و آقایان رواج داشت.

 

مدل ابرو 1910

آن دوره تبلیغات به تازگی رواج پیدا کرده بود و خانم هایی که مدل تبلیغات بودند معمولا ابروهای پرپشت و خوش حالت داشتند. به همین خاطر همه ی خانم ها در آن زمان سعی می کردند ابروهای پرپشتی داشته باشند.

 

مدل ابرو 1920

در سال 1920 صنعت فیلمسازی رواج پیدا کرده بود و از آنجایی که شخصیت های درون فیلم ها معمولا ابروهای نازک و بلندی داشتند، به همین دلیل تمام خانم های آن دوره هم ابروهایشان را به باریکی یک نخ درآورده و با مداد بلندتر می کردند.

 

مدل ابرو 1930

در آن دهه علاوه بر ترند شدن ابروهای نازک، ابروهای کمانی شکل و حالت دار هم طرفداران زیادی پیدا کرده بود. به همین دلیل خانم ها سعی می کردند ابروهای نازک، بلند و کمانی داشته باشند.

 

مدل ابرو 1940

در این زمان به دلیل جنگ جهانی ابروها حالت نازک خود را از دست دادند و خانم ها سر ابروها را ضخیم تر و قسمت انتهایی آن ها را کشیده تر و باریک تر می کشیدند.

 

مدل ابرو 1950

در دهه 1950 ابروی هشتی باب میل افراد بود و معمولا برای تکمیل آرایش روی چشم ها از خط چشم استفاده می کردند. همچنین در این دهه ابروها بهتر حالت داده شده و از آن حالت طبیعی و خیلی نازک فاصله گرفته است.

 

مدل ابرو 1960

ابروهای کمانی و نازک از قرون وسطا به این دهه بازگشت. در این دهه مجددا تیغ زدن ابروها و کشیدن آن با مداد رواج پیدا کرد و برای کشیدن ابروهای جدید از حرکات آهسته مداد و یا فرچه های آرایشی استفاده می شد تا ابروها حالت طبیعی داشته باشند. البته در آن زمان داشتن ابروهایی که پرتر بوده و حالت طبیعی تری داشتند معمول بود.

 

مدل ابرو 1970

در آن دهه لاغر بودن بیش از حد یک برند به حساب می آمد و خانم ها ترجیح می دادند ابروهای خود را به نازک ترین شکل ممکن در آورند. همچنین برای اینکار به ابروها حالت می دادند.

 

مدل ابرو 1980

در این زمان ابروهای پرپشت رواج بیشتری پیدا کرد و خانم ها ترجیح می دادند موهای پرپشت و ابروهای پری داشته باشند.

 

مدل ابرو 1990

در این زمان مجددا ابروهای بلند و باریک رواج پیدا کرد و موهای هایلایت شده و استفاده از موهای مشکی و رژلب های قرمز رواج پیدا کرد.

 

مدل ابرو 2000

در این زمان باز هم ابروها به صورت طبیعی خود مورد توجه قرار گرفتند و خانم ها ترجیح می دادند که ابروهای خود را نه خیلی نازک و خیلی پرپشت نشان دهند.

 

مدل ابرو 2010

در این زمان خانم ها ترجیح می دادند که ابروهای پرپشت تری داشته باشند و حتی برای این کار از مداد و سایه های ابرو هم استفاده می شد.

 

مد ابروی ترند امروزی

ابروهای امروزی بیشتر حاصل میکاپ خانم ها هستند. آنها ابروهای خود را تمیز می کنند و با میکاپ، آن را به شکل دلخواه خود در می آورند تا بتوانند ظاهر طبیعی آن را هم حفظ کنند. همچنین ممکن است از ژل ابرو و یا وکس ابرو ابروهای خود را رو به بالا، به صورت لیفت درآورند.

امروزه داشتن ابروهای پرپشت و پهن رواج زیادی داشته و بسیاری از مدل ها برای جذابیت بیشتر، روی آنها از اکلیل و یا سایه های مختلف استفاده می کنند. همچنین ابروهای خود را به رنگ های فانتزی درآورده و از مدل های خلاقانه تری برای آرایش آنها استفاده می کنند.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر