تغذیه و توصیه های قبل و بعد از کاشت ابرو

کسانی که به غذاهای ناسالم و مضر عادت دارند کاشت ابرو بهترین بهانه برای ترک این عادت است. به طور کلی اگر رژیم غذایی مناسب نداشته باشید ابروهای کاشته شده تان شروع به ریزش می کنند. یکی از سوالات پرتکرار متقاضیان این است که " چه خوراکی هایی قبل و بعد از کاشت ابرو نباید مصرف شود؟ " یا " تغذیه ی مناسب برای کاشت ابرو چیست؟ " در این مقاله سعی داریم به تمام سوالات شما راجع به تغذیه پاسخ دهیم.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

قبل از عمل کاشت ابرو چه رژیم غذایی مناسب است؟

مانند هر عمل دیگری، قبل از جراحی باید نکاتی را رعایت کنید. زیرا با انجام این کار از خطرات احتمالی جلوگیری می کنید و عمل راحت تری خواهید داشت. ما در این بخش شما را با خوراکی های ممنوعه قبل از عمل آشنا خواهیم کرد.

همانطور که برخی داروها را قبل از کاشت باید قطع کنید غذا هم به همین صورت می باشد. در ادامه به ممنوعیت غذایی قبل از کاشت می پردازیم.

  •  مهمترین چیز قطع مشروبات الکی یک هفته قبل از عمل کاشت ابرو است. 
  •   یک روز قبل از عمل  مصرف ماهی، میگو و آبزیان خوراکی مصرف نشود. زیرا خون را رقیق کرده و باعث خطرات احتمالی می شود.
  •   سیر و پیاز خام به دلیل رقیق کردن خون مصرف نشود. البته توجه داشته باشید که سیر و پیاز پخته هنگام غذا مشکلی ندارد.

 

قبل از انجام کاشت ابرو چه تغذیه ای مناسب است؟

توصیه می شود موادغذایی خون سازی که دارای مقادیر بالای آهن هستند، چند روز قبل از عمل حتما مصرف شوند. با اینکه خونریزی در کاشت ابرو اصلا معنایی ندارد اما مصرف کردن این نوع خوراکی ها هم ضرری نخواهد داشت.

مواد غذایی مانند

  • گوشت قرمز
  • جگر
  • حبوبات

چند روز پیش از عمل میل کنید. همچنین دو روز قبل از عمل حتما از مایعات استفاده کنید. با مصرف 8 لیوان آب قبل از عمل باعث می شوید که توان خستگی تان بالا رود.

با توجه به اینکه کاشت ابرو با بیحسی موضعی انجام می شود و فرد کاملا هوشیار است، اگر بیمار نیاز به غذا و یا خوراکی داشته باشد می تواند از موارد گفته شده استفاده کند.

 

موادغذایی ممنوعه حین کاشت ابرو

غذاهای سنگین و دیر هضم مانند چلوکباب، کله پاچه و... صبح عمل کاملا ممنوع است. همچنین خوراکی های محرک و انرژی زا که باعث بی قراری و یا کاهش تحمل فرد می شوند هم ممنوع بوده، در صورتی که بیمار قبلا تجربه مصرف اینگونه مواد خوراکی را داشته باشد و برای رفع خستگی خود استفاده کند مانعی ندارد. ولی اگر فرد تا به حال تجربه نداشته و با واکنش بدن خود آشنا نیست اصلا توصیه نمی شود.

علاوه بر آن از خوراکی هایی مانند آلو که باعث بیرون روی می شوند خودداری کنید. بعضی از افراد ممکن است به بوی خاصی حساسیت داشته و حالت تهوع بگیرند، در نتیجه روز عمل از ان مواد دوری کنید. تخم مرغ یکی از این موارد است.

 

 

موادغذایی توصیه شده حین کاشت ابرو

روز عمل بهتر است از غذاهای کم حجم و طبع گرم استفاده کنید. برای مثال خرما و مغزی جات بهترین گزینه هستند. چنانچه عمل طولانی ای داشتید حتما ناهار میل کنید. بهترین چیز برای ناهار تهیه غذاهایی همراه با گوشت و مرغ است. کسانی که سابقه افت فشار دارند خوردن خوراکی های قندی مانند نوشابه، شکلات و شیرینی جات توصیه می شود.

 

 

بعد از کاشت ابرو چه خوراکی هایی مناسب است؟

بعد از انجام کاشت ابرو باید موادغذایی مصرف کنید که پزشک آن ها را تاکید می کند. گوش کردن به توصیه های پزشک باعث جلوگیری از یکسری عوارض ها می شود. سلامت ابروها تا حد زیادی به پروتئین بستگی دارد زیرا رشته های مو از جنس پروتئین است. موادمغذی مانند

  • کلسیم
  • آهن
  •  منیزیم
  •  ویتامین بی 6
  •  زینک

از مکمل هایی هستند که به سالم ماندن ابروها کمک خواهد کرد. در ادامه با موادغذایی ممنوعه آشنا می شوید.

 

موادغذایی ممنوعه بعد از کاشت ابرو

همانطور که در بالا گفته شد از مصرف ماهی، میگو و باقی آبزیان خودداری کنید. زیرا با رقیق شدن خون احتمال بروز کبودی و ورم را تشدید می کنید. سیر و پیاز خام هم به هیچ عنوان مصرف نشود. همچنین مشروبات الکلی هم تا یک ماه پس از عمل مصرف نشود.

 

 

پس از انجام کاشت ابرو چه چیزهایی مصرف کنید، بهتر است؟

  •  حتما شب قبل از عمل غذای سبک مانند سوپ مرغ میل کنید.
  •  بعد از عمل حتم از مایعات استفاده کنید.
  • از خوراکی های محرک و چیزهایی که باعث حالت تهوع تان می شود خودداری کنید.
  • مصرف آناناس و یا قرص آن بهترین تغذیه برای بهبود ورم و کبودی بعد از عمل است.
  • برای تقویت ریشه ی ابروها می توانید در دو سه ماه اول از جوانه گندم و سبوس برنج استفاده کنید.

 

در اخر با رعایت کردن موارد گفته شده شما عملی راحت و بدون عوارض احتمالی خواهید داشت. اما اگر به دلایلی نتوانسید موارد فوق را رعایت کنید، مشکلی ندارد. زیرا تاثیر نگران کننده ای روی نتایج عمل نداشته ولی عمل کردن به اینها روند بهبودتان را راحت تر می کند.

همه ی موارد گفته شده به صلاح شما بوده و با رعایت کردن آن خودتان اذیت نمی شوید. اولویت ما راحتی شما است.

 

 

شاید برایتان سوال پیش آید که چرا داشتن برنامه ی سالم پس از کاشت ابرو مهم است؟

در واقع ابروها برای رشد کردن به موادمغذی نیاز دارند و اگر این مواد در جریان خون وجود نداشته باشد ابروها تغذیه نمی شوند و شروع به ریزش می کنند. به همین دلیل بهتر است به توصیه های گفته شده عمل کنید.

 

 

گیاهخواران چگونه می توانند تغذیه ی مناسبی داشته باشند؟

در گیاهخواران هیچ گونه مشکلی پیش نمی آید. تنها نکته این است که باید پروتئین کافی را به بدن خود برسانند. می توانند از طریق سبزیجات این مواد مغذی را منتقل کنند. در نهایت گیاهخواران باید به این نکته توجه کنند تا دچار کمبود پروتئین نشوند.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر