تفاوت کاشت ابرو و تتو

کاشت ابرو و تاتو ابرو دو شیوه متفاوت هستند که جهت ترمیم ابرو استفاده می‌شوند، اما این دو شیوه تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در کاشت ابرو مو از برخی قسمت‌های صورت برداشته شده و به قسمت‌های از ابرو که دچار ریزش شده‌اند پیوند زده می‌شود، اما در انجام تاتو مواد رنگی به قسمت زیر پوست انتقال داده شده و موجب تغییر رنگ آن می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که این دو شیوه ترمیم ابرو هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و اینکه ما کدام یک از شیوه‌ها را انتخاب کنیم، بستگی به شرایط ابرو و سلیقه ما دارد. در این مقاله به تفاوت کاشت ابرو و تتو می پردازیم.

تفاوت اصلی کاشت ابرو و تتو ابرو: 

1.      ایجاد حالت طبیعی با کاشت ابرو

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، تغذیه نامناسب، بارداری، برخی از تغییرات هورمونی و غیره ممکن است ابرو دچار ریزش شود. در روش کاشت ابرو پزشک متخصص فولیکول‌های مو را از برخی قسمت‌های صورت برداشته و در قسمتی که ابرو کم پشت شده است جایگزین می‌کند، به این ترتیب ابروها پرپشت و طبیعی به نظر می‌رسند و صورت را نیز جوان‌تر و زیباتر نشان می‌دهند. در واقع هدف از چنین روشی احیا کردن و رشد مجدد موها به صورت طبیعی خودش در داخل قسمت‌هایی از ابرو می‌باشد که ریزش کرده‌اند.

کاشت ابرو نوعی شیوه دائمی جهت ترمیم و تقویت کردن ابروها می‌باشد که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. همانطور که گفته شد در این شیوه پزشک جراح با استفاده کردن از فولیکول‌های مو کاشت ابرو را انجام می‌دهد یعنی از قسمت‌هایی مانند کناره‌های گوش فولیکول‌ها را برداشته و در قسمت‌های خالی شده ابرو پیوند می‌زند. پیوند ابرو به صورت بی‌حسی موضعی یا بیهوشی کامل انجام می‌شود و پزشک از ابزارهایی مانند پانچ یا میکرو ایمپلنتر جهت برش دادن قسمت‌های اهدا کننده استفاده می‌کند. روش کاشت ابرو به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان میکروگراف را نام برد.

تفاوت این روش‌ها در نحوه جدا کردن فولیکول، نحوه بی‌حسی و نحوه استفاده کردن از ابزارهای مختلف می‌باشد. بعضی از آنها غیر تهاجمی هستند، یعنی آسیب و جراحاتی که در نتیجه عمل به وجود می‌آید بسیار اندک است و پس از جراحی بهبودی به سرعت به دست می‌آید و چون در این روش از ابزارهای مدرن استفاده می‌شود، میزان پوشش دهی آن بسیار سریع‌تر و رضایت مشتری نیز بیشتر است.

تاتو ابرو برخلاف کاشت ابرو یک روش موقت می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان برخی از نواقص و تغییر حالت ابروها را اصلاح کرد. این روش را بر خلاف کاشت ابرو می‌توان در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها نیز انجام داد. در این حالت آرایشگرها با استفاده کردن از سوزن‌های ریزی روی سطح پوست ضربات آرامی وارد می‌کنند. تا به این ترتیب رنگدانه یا همان جوهر را بتوانند به مکان مورد نظر وارد کنند. تاتو ابرو نیز به روش‌های مختلفی مانند میکروبلدینگ، هاشور، تاتو سنتی، سایه ابرو و غیره انجام می‌شود.

2.      ایجاد جلوه‌ ای زیباتر در کاشت ابرو

واضح است که در ایجاد کردن جلوه زیباتر کاشت ابرو یک قدم جلوتر از تاتو ابرو می‌باشد. چون موها دقیقاً در همان قسمت کار گذاشته می‌شود که از بین رفته است و یک حالت طبیعی به وجود می‌آید. اما تاتو ابرو چون با استفاده از رنگدانه یا جوهر انجام می‌شود، یک حالت غیر طبیعی به وجود می‌آورد که در بیشتر مواقع نیز با موهای طبیعی ابرو تفاوت دارد. از طرفی اگر شما مدتی پس از کاشت از انجام آن منصرف شده و قصد پاک کردن آن را داشته باشید جای تاتو روی صورت شما باقی می‌ماند.

3.      تفاوت در قیمت

تفاوت دیگری که بین کاشت ابرو و تاتو وجود دارد قیمت آنها می‌باشد. کاشت ابرو طبیعتا زیباتر است، اما در عوض قیمت آن نیز بیشتر می‌باشد. یعنی شما باید بیشتر برای آن هزینه کنید، اما تاتو در مدت زمان اندکی و با قیمت مناسب‌تری انجام می‌شود.

4.      تفاوت در مدت زمان انجام

با وجودی که هر دو روش ممکن است در طول یک روز انجام شوند، اما انجام دادن تاتو بسیار ساده‌تر از کاشت ابرو است و شما تنها با یک بیهوشی موضعی در مکان‌هایی مانند سالن‌های آرایشی می‌توانید این کار را انجام دهید، اما کاشت ابرو روند پیچیده‌تری است و حتماً شما باید آن را در کلینیک‌های پوست و زیبایی انجام دهید، علاوه بر آنکه این کار باید توسط متخصص پوست و زیبایی انجام شود و احتمال دارد شما به طور کامل بیهوش شوید. شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر به سایت اسمارت بیوتی مراجعه کنید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر