داشتن ابروهای پرپشت و طبیعی

ابروها نقش مهمی در چهره مخصوصا چشم ها دارند. معمولا ابروهای طبیعی چهره شما را جذاب تر خواهد کرد تا هاشور و تاتو. اگر ابروهای پری دارید، در حفظ آن کوشا باشید و مراقبت های اولیه را انجام دهید. متاسفانه به علت مسائلی از جمله افزایش سن، ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و برخی قسمت هایش خالی می شوند و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آن ها را مدل دهید. اگر می خواهید به صورت طبیعی ابروهای پر و بی نقص داشته باشید، موارد گفته شده در این مقاله را مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث ریزش ابروها می شود، تغذیه است. تغذیه ی نامناسب می تواند روی ریزش ابروها تاثیرگذار باشد. البته این موضوع به ژنتیک هم بستگی دارد. در اینجا چند راهکار ساده به شما آموزش می دهیم تا ابروهای طبیعی داشته باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

چگونه ابروهای طبیعی داشته باشیم؟

معمولا رشد مجدد ابروها بین 6 تا 8 هفته می باشد. ولی بیشتر افراد به خصوص خانم ها دوست دارند هر چه زودتر ابروهای پری داشته باشند. بنابراین استفاده از راه های طبیعی که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد، می تواند به رشد سریع تر ابروها کمک کرد.

 

ماساژ دادن ابرو:

ماساژ دادن نه تنها برای پوست صورت مفید است بلکه در رشد موها هم تاثیرگذار خواهد بود. برای این کار ابتدا با یک برس ابرو، ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید. علاوه بر آن می توانید انگشتتان را اغشته به روغن بادام کنید و با حرکات دورانی گوشه های صورت را ماساژ دهید. این کار را در روز 2بار انجام دهید. پس از انجام آن 15 دقیقه ابروهایتان را به حال خود رها کنید و بعد بشویید. روغن بادام حاوی

  • ویتامین E
  • کلسیم
  • ویتامین D
  • منیزیم 

است که به رشد ابروها کمک خواهد کرد.

 

وازلین:

استفاده از وازلین باعث ضخیم شدن ابروها خواهد شد. وازلین یکی دیگر از موادی است که در رشد ابروها کمک زیادی می کند. همچنین این ماده همانند روغن زیتون می باشد با این تفاوت که از وازلین روزی دو بار در روز باید استفاده کنید. البته ناگفته نماند که روغن زیتون برای رشد ابروها مناسب است و وازلین به ضخیم شدن موهای ابرو کمک خواهد کرد. کسانی که ابروهای باریک ولی ضخیم دوست دارند وازلین بهترین گزینه است.

 

روغن زیتون:

روغن زیتون فواید زیادی دارد که یکی از آن کمک کردن به رشد ابروها است. مقدار کمی از روغن را بردارید و به ریشه ی ابروهایتان بزنید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روغن را فقط به جاهای خالی ابرویتان بزنید. شما با استفاده از یک گوش پاک کن می توانید این کار را انجام دهید. سپس با یک شانه ی مخصوص ابروهایتان را در جهت رویش مو شانه کنید. زمان استفاده آن بهتر است شب ها قبل از خواب باشد و صبح با اب ولرم ابروهایتان را بشویید.

 

استفاده نکردن از موچین:

به هیچ عنوان از موچین به صورت روزانه و یا هفتگی استفاده نکنید، مخصوصا اگر کار کردن با موچین را به صورت اصولی نمی دانید. بنابراین تا یاد گرفتن از این وسیله به سالن های زیبایی و فردی متخصص بروید. در نهایت به مرور زمان آرایشگر جاهایی از ابرو را که خراب کرده اید، برمی گرداند.

 

دستکاری نکردن ابرو:

با وجود اینکه آرایش کردن ابرو چهره تان را زیباتر می کند ولی بهتر است که ابروها فرم طبیعی خود را داشته باشند. شما تنها با یک مداد و برس ابرو می توانید ابروهایتان را پرتر نشان دهید. ابتدا ابروهایتان را با برس به سمت بالا شانه کنید و بعد جاهای خالی را با مداد پر کنید.

 

دو ابرو شبیه به هم نیستند:

شاید وقتی رو به روی آینه قرار می گیرید، فکر کنید که ابروهای نامتقارنی دارید، درصورتی که این موضوع کاملا طبیعی است و همیشه یک ابرو کمی بالاتر از دیگری می باشد.

 

هایلاتر ابرو:

شما می توانید برای بازتر نشان دادن صورتتان از هایلاتر استفاده کنید. این کار نه تنها صورتتان را باز خواهد کرد بلکه باعث روشن تر شدن آن هم می شود. بهتر است روی استخوان و بالای قوس ابرو را روشن کنید.

 

چند نوع آرایش ابرو داریم؟

در واقع شما می توانید دو نوع آرایش برای ابروهایتان داشته باشید.

  • پرکردن ابروها با استفاده از محصولات آرایشی مانند مداد ابرو، سایه ابرو و...
  • استفاده از ژل و صابون ابرو 

استفاده از ژل ابرو موقتی است و پس از مدتی به حالت اول بازمی گردند. بهترین روش استفاده از صابون ابرو است. این محصول را کمی نمدار کنید و با فرچه مخصوص ابروهایتان را رو به بالا شانه بزنید. با این کار می توانید مدت طولانی ای ابروهایتان را به یک شکل رو به بالا نگه دارید.

 

چگونه ابروهای پر و طبیعی داشته باشیم؟

اگر ابروهای پر و ضخیمی ندارید و به دنبال پر کردن طبیعی ابروهایتان با استفاده از محصولات آرایشی هستید با چند ترفند آرایشی ساده می توانید به هدف خود برسید.

مرحله اول: در مرحله اول باید محصولات آرایشی مورد نیازتان را بشناسید، سپس نوبت به انتخاب رنگ می رسد. در این قسمت باید دقت بالایی به خرج دهید زیرا پیدا کردن رنگی که شبیه به ابروهایتان باشد کمی سخت است. سعی کنید رنگ ابروهایتان را یک درجه روشن تر از رنگ موهایتان انتخاب کنید.

 

مرحله دوم: پس از انتخاب رنگ، با یک برس مخصوص ابروهایتان را به سمت بالا شانه کنید. با اینکار جاهای خالی ابرو مشخص می شود و شما به راحتی می توانید طبق سلیقه ی خودتان آن را پر کنید.

 

مرحله سوم: محصول آرایشی مرتبط را برداشته و داخل ابروهایتان بکشید. این کار را به آرامی و سبک انجام دهید که ابروهایتان خیلی پررنگ به نظر نرسد.

 

مرحله چهارم: در آخر دوباره ابروهایتان را شانه بزنید تا متوجه ایرادات احتمالی شوید. جاهای خالی باقی مانده را پر کنید. سپس برای اینکه ببینید ابروهایتان با هم قرینه هستند یا خیر، چند قدم از آینه فاصله بگیرید تا ایرادات را برطرف کنید. البته این را در نظر بگیرید که هیچ ابرویی با هم برابر نیستند و همین که شبیه به هم باشند کافی است.

 

مرحله پنجم: هنگامی که مدل ابروی دلخواهتان را پیدا کردید برای تثبیت حالت ابروها از مقدار کمی ژل استفاده کنید.

اگر این مراحل را به دقت انجام دهید نه تنها حس خوبی می گیرید بلکه اعتماد به نفستان هم بالا می رود، بیش از حد حس زیبایی می کنید و خودتان را بیشتر دوست خواهید داشت.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر