درمان جای زخم پس از کاشت ابرو

همانطور که در مقاله ی زخم بعد از کاشت ابرو به آن اشاره کرده ایم، برای درمان آن هم مطلبی برایتان آماده کرده ایم که کمک بسیاری به شما خواهد کرد. باید توجه داشته باشید که در استفاده از پمادهای ترمیم کننده باید طول درمان حداقل سه ماه هر روز استفاده شود تا به نتیجه ی دلخواه برسید. با ما همراه باشید تا درباره موضوع درمان جای زخم پس از کاشت ابرو بیشتر اطلاعات کسب کنید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

درمان و راهکارهای بهبود جای زخم پس از کاشت ابرو

 

امروزه برای درمان زخم های جدید یا اسکارهای قدیمی انواع کرم های ترمیم کننده وجود دارد که برای زخم های پس از کاشت بسیار مناسب اند.

 

درم ابریژن:

در این روش با استفاده از دستگاه مخصوصی با سایش سطح پوست توسط پودر کریستال های ظریف لایه سطحی پوست ساییده شده و ناهمواری ها و پستی بلندی های آن از بین می رود. همچنین این روش تا حدودی باعث بازسازی مجدد بافت پوست و کلاژن سازی نیز می گردد.

 

 

لایه برداری شیمیایی:

لایه برداری شیمیایی باعث می شود که یک لایه از سطح پوست برداشت شود و یا با بازسازی مجدد پوست و تحریک کلاژن سازی جای زخم های پوستی بهبود می بایند. انجام تمام این کارها با استفاده از مواد شیمیایی صورت می گیرد.

باید در نظر داشت که در طول درمان نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید، زیرا نور مستقیم خورشید باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ در ناحیه درمان خواهد شد.

 

کورتون موضعی:

استفاده از کورتون موضعی به صورت پماد یا تزریق در ناحیه زخم می تواند در بهبود جای زخم ها مخصوصا زخم های هایپرتروفیک نقش موثری داشته باشد. علاوه بر آن کورتون باعث نرم شدن زخم های سفت و سپس کوچک شدن آن به مرور زمان می شود.

 

لیزر درمانی جای زخم:

بسته به نوع اسکار ایجاد شده انواع لیزر از جمله لیزر CO2 یا لیزر فرکشنال می توانند در بازسازی و بهبود وضعیت زخم ها کمک کننده باشند. لیزر با برداشتن لایه های سطحی یا عمقی پوست باعث ایجاد پوست جدید و خوش حالت می شود.

 

چه کارهایی برای بهبود زخم های پس از کاشت ابرو می توان انجام داد؟

اگر پس از انجام کاشت ابرو دچار زخم های شدیدی شدید توصیه می شود برای درمان هر چه سریع تر اقدام کنید زیرا اگر درمان های اولیه صورت نگیرد ممکن است این زخم ها باعث بروز عفونت هایی در پوست شما شود. بنابراین اگر با این زخم ها پس از کاشت مواجه شدید به پزشک مراجعه کنید تا درمان های مورد نیاز را برای شما انجام دهد.

ممکن است پزشک شما برای درمان زخم های ایجاد شده پمادهای متفاوتی را بر اساس شخص شما تجویز کند و در مواردهای حادتر برای جلوگیری از عفونت نیز امکان قرص وجود خواهد داشت. این موارد تنها به نظر پزشک بستگی دارد.

با این تفاسیر از خود درمانی جدا پرهیز کنید و بدون مشورت پزشک دست به کار نزنید. انجام اقداماتی مانند ماساژ و شست و شو می تواند جراحت را شدت ببخشد و به ابرو آسیب وارد کند.

 

روش های درمان زخم های پس از کاشت ابرو

مهمترین چیزی که پس از کاشت ابرو بسیار اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد، درمان این زخم ها است. زخم های پس از پیوند ابرو نیز قابل ترمیم و درمان هستند که تنها با انجام برخی مراقبت ها به خوبی انجام می پذیرد:

  • در روزهای اول به هیچ عنوان به زخم ها دست نزنید زیرا اگر کوچکترین آلودگی به دست ها باشد، خطر آلودگی و پس زدن پیوند وجود دارد.
  • معمولا پزشکان استفاده از کمپرس یخ را توصیه می کنند ولی باید دقت کنید که یخ را روی محل کاشت نگذارید.
  • معمولا در بین افرادی که کاشت ابرو انجام می دهند، بروز زخم های کوچک و دلمه روی ناحیه کاشت شده نمایان می شود که یک امر کاملا طبیعی و عادی می باشد. به مدت 48 ساعت نباید آب به ابروی پیوند شده برسد و پس از آن برای اینکه همین زخم های کوچک عفونی نشوند، باید دلمه ها را با آب شستشو دهید. البته لازم است در مورد نحوه شستشو، از پزشکتان سوال کنید.
  • به عنوان نباید با خاراندن محل زخم، راه را برای عفونت باز کنید.
  • معمولا پس از گذشت یک روز از کاشت در ناحیه هدف دلمه هایی به وجود می آیند که اگر برای مدت چند روز در آن ناحیه باقی بماند ممکن است باعث بروز برخی عفونت ها شوند. در نهایت این عفونت منجر به آسیب رسانی به موها و فولیکول های پیوندی می شود و ممکن است نتیجه کار از دست برود. برای درمان باید با استفاده از اسفنج نرم و آغشته به آب تمیز، این ناحیه را با ملایمت شستشو دهید. دقت کنید که نباید اسفنج روی پوست ابرو کشیده شود و باید به صورت ضربه ای دلمه ها را شستشو دهید. می توانید مقاله ی مربوط به شستشو پس از کاشت ابرو مراجعه کنید.
  • زخم ها و دلمه های به وجود آمده برای درمان حدودا دو هفته زمان نیاز دارند، فرد باید در این مدت صبور باشد و اجازه دهد روند بهبودی و درمان به خوبی سپری شود. نداشتن استرس، اضطراب و هراس می تواند روند التیام زخم ها را تسریع بخشد تا از شر این زخم ها و دلمه ها خلاص شوید و با ظاهری آراسته و مناسب در عموم حاضر شوید.

 ک

عوامل موثر بر مدت زمان بهبود زخم ها پس از کاشت ابرو

هنگامی که کاشت ابرو انجام شد، رنگ زخم ها را بررسی کنید. ابتدا قرمز رنگ بوده و به تدریج سفید و محو می شود. این روند نشان دهنده این است که درمان به درستی صورت گرفته است. اما اینکه روند بهبود زخم ها پس از پیوند ابرو با چه سرعتی پیش برود، به چند عامل بستگی دارد:

  • روش برداشت و کاشت فولیکول
  • قدرت سیستم ایمنی بدن فرد
  • مهارت پزشک در پیوند ابرو
  • توجه به توصیه های پزشک قبل از کاشت
  • رعایت نکات مراقبتی پس از کاشت ابرو

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر