در چه صورتی نیاز به ترمیم کاشت ابرو وجود دارد؟

در چند دهه اخیر شاهد ابروهای کوتاه و نازک در بیشتر خانم ها بودیم ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مد شدن ابروهای پهن و پرپشت، بیشتر خانم ها این مدل ابرو را انتخاب می کنند. کاشت ابرو یکی از این روش ها است که علاوه بر اینکه موی طبیعی روی ابروهایتان کاشته می شود، دائمی هم می باشد به همین دلیل این روش یکی از پرطرفدارترین ها است. ولی همانطور که هر عمل زیبایی ای ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد و یا متقاضی از نتیجه راضی نباشد مجبور به ترمیم آن است. کاشت ابرو هم همینطور بوده و اگر بیمار از نتیجه رضایت کافی نداشته باشد می تواند ترمیم کند. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر راجع به ترمیم بعد از کاشت ابرو صحبت خواهیم کرد. 

همانطور که در مقاله های قبل اشاره کردیم، نتیجه نهایی کاشت ابرو معمولا یک سال زمان می برد. پس از گذشت این زمان ممکن است برخی نواحی ابرو نیاز به تراکم بالاتر داشته باشد. چنانچه این نواحی با حالت دادن ابروها و یا رشد موهای کناری مرتفع نشد، در این زماننیاز به ترمیم ابروهایتان است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

چه زمانی بعد از کاشت ابرو نیاز به ترمیم دارد؟

در واقع ترمیم کاشت ابرو برای زیباتر کردن ابروها، فرم دهی و از بین بردن نواقص است. در صورت به وجود آمدن هرگونه موارد زیر، قطعا ابروهایتان نیاز به ترمیم دارد.

 

کم پشت شدن ابروها

استفاده از لوازم آرایشی و یا اصلاح بیش از حد ابروها به مرور زمان باعث کم پشت شدن ابروها می شود. این اتفاق برای خانم ها رایج تر آقایان است. ترمیم کاشت ابرو راهی است که می تواند پرپشتی را به ابروهایتان برگرداند.

 

ریزش ابروها

گاهی ممکن است بعد از کاشت قسمتی از ابروها رشد نکند و این موضوع بسیار نادر است. گاهی هم حوادثی مانند شکستگی، زخم و یا سوختگی باعث می شود که فولیکول های کاشته شده رشد نکنند، در این صورت ابروهایتان نیاز به ترمیم دارد.

 

از دست دادن کامل ابروها

بیماری های زیادی وجود دارد که منجر به ریزش کامل موهای سر و یا ابروها می شوند. انواع سرطان ها، بیماری های عفونتی، اختلالات تیروئیدی، تغییرات هورمونی و یا بیماری های روحی از جمله این بیماری ها است. داروهایی که برای درمان این بیماری ها استفاده می شود باعث ریزش ابروها خواهد شد. کاشت ابرو و ترمیم بعد از کاشت ابرو بهترین گزینه برای درمان این مشکل است.

 

چه کسانی احتمال ترمیم کاشت ابرو بیشتر است؟

این سوال پاسخ مشخصی ندارد و عوامل اثرگذار قطعی بر نتیجه کاشت ابرو مشخص نشده و تنها برخی از علل به صورت تجربی تاثیر گذارتر از بقیه عوامل به نظر می رسند. با فرض اینکه تیم کاشت ابرو حرفه ای بوده، مهم ترین عوامل اثرگذار عبارت اند از:

تاتو، هاشور، فیبرز و یا میکروبلیدینگ در ناحیه قبل از کاشت

موارد گفته شده به دلیل تخریب پوست و کاهش خون رسانی سطحی پوست ممکن است مانع تامین خون کافی برای رشد تمامی گرافت ها گردند لذا احتمال نیاز به جلسه ترمیم کاشت ابرو را افزایش دهند، البته ناگفته نماند که کلا احتمال نیاز به ترمیم حتی در افرادی که تاتو دارند زیاد نبوده و در بدترین شرایط از هر 5 نفر حداکثر یک نفر نیاز به ترمیم پیدا می کنند و در افراد بدون تاتو از 10 نفر 1 نفر می باشد. البته که عمق تاتو و تعداد جلسات انجام تاتو هم مهم است.

 

مصرف دخانیات در زمان کاشت ابرو:

دو هفته قبل از عمل و سه ماه بعد از عمل مصرف دخانیات ممنوع می باشد، زیرا استعمال دخانیات باعث کاهش اکسیژن رسانی به گرافت های کاشت شده و در نتیجه باعث کاهش تراکم ابروهای کاشته شده می شود.

 

رعایت نکردن مراقبت بعد از عمل:

ابروهای کاشته شده بعد از یک ماه کاملا با پوست پیوند خورده و دیگر نیازمند هیچ مراقبت و نگهداری خاصی نمی باشند اما باید توجه داشته باشید که در هفته ی اول پس از جراحی، ابروها بسیار آسیب پذیر و نیازمند مراقبت های خاص از جمله شستشو مکرر و عدم اعمال فشار و مالش روی ابروها می باشد. عدم رعایت این موارد ممکن است روی نتیجه نهایی کاشت ابرو تاثیرات منفی گذاشته و ابرو نیازمند انجام جلسه ترمیم نماید.

 

ترمیم کاشت ابرو چگونه است؟

روش ترمیم ابروها معمولا مانند روش کاشت ابرو به روش fut می باشد که شامل برداشت موهای پشت سر به صورت یک باریکه چند سانتی و سپس جداسازی پیازهای موی آن و انتقال آنها به ناحیه پوست ابرو و کاشت در جهت مناسب و طبیعی در این ناحیه می باشد. موها به دلیل ماندگاری بیشتر و جنس مرغوب تر از ناحیه پشت سر انتخاب می شوند و با بخیه دولبه ناحیه برداشت باریکه پوست، هیچ اثری از برداشت موها از پشت سر باقی نمی ماند.

 

فرق جلسه ترمیم کاشت ابرو با جلسه کاشت ابرو در چیست؟

در واقع متد کار مشابه جلسه کاشت ابرو اولیه است ولی با این تفاوت که میزان نفوذ و سایز نیدل کاشت افزایش می یابد و زاویه ورود نیدل کاشت و تراکم کاشت برای دریافت حداکثر خون رسانی موجود در بافت متفاوت است. به همین دلیل امکان رسیدن گرافت ها به خون رسانی کافی و رشد آنها افزایش می یابد ولی اگر بار اول این میزان از زاویه و سایز نیدل استفاده می شد نتیجه از لحاظ خواب طبیعی ابروها بعد از کاشت، رضایت بخش نمی بود اما در جلسه ترمیم به دلیل پر کردن نواحی کم پشت چندان تاثیری از لحاظ خواب موها ایجاد نمی شود زیرا فرم طبیعی ابروها و خواب آنها در جلسه اول شکل گرفته اند.

 

شرایط نگهداری از ابروهای کاشته شده

  • میزان مقاومت فولیکول های کاشته شده
  • تکنیک های مورد استفاده در کاشت ابرو
  • مراقبت بعد از کاشت ابرو
  • پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی و پرتحرک
  • جنس ابروها
  • رژیم غذایی سالم و مصرف مواد غذایی تقویت کننده ابرو
  • استفاده نکردن از دخانیات

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر