زخم بعد از کاشت ابرو

اگر شما هم ذاتا ابروهای نازکی دارید می توانید به جای تاتو، لوازم آرایش و... از کاشت ابرو استفاده کنید تا ابروهای طبیعی داشته باشید. البته این عمل زیبایی برای کسانی که قبلا ابروهای پری داشتند ولی به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو شدند هم بسیار مناسب است. شما تنها باید به دنبال یک کلینیک معتبر و باتجربه بگردید تا به نتیجه ی مطلوب برسید. یکی از نگرانی های بیشتر مراجعه کنندگان، درباره زخم های بعد از کاشت ابرو می باشد. آنها گمان می کنند در این جراحی بخش زیادی از پوست سر و ابرویشان زخم می شود. برای پاک کردن تصور غلط از ذهن شما، ما این مقاله را ارائه داده ایم تا درباره زخم های بعد از کاشت ابرو بیشتر بدانید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

آیا کاشت ابرو باعث ایجاد زخم در ابرو می شود؟

عمل کاشت ابرو همانند هر جراحی زیبایی دیگری همراه با عارضه های جانبی می باشد که یکی از این عارضه ها ایجاد زخم در ابرو است. البته این مشکل نادر بوده و برای تمامی افراد پیش نمی آید.

همانطور که گفته شد کاشت ابرو یک عمل جراحی است که مانند هر عمل دیگری عوارض نامطلوب و پیش بینی نشده ای به همراه دارد. البته با بررسی آماری می توان متوجه شد که عمل کاشت ابرو یکی از مطمعن ترین و کم خطر ترین عمل های جراحی زیبایی است و به ندرت پیش می آید که متقاضیان پیوند ابرو پس از عمل دچار عوارض جدی شوند.

جراح تان می تواند در جلوگیری از بروز این مشکل بزرگ نقش پررنگی داشته باشد. اگر کاشت ابرو به طور اشتباه توسط پزشک انجام شود می تواند باعث ایجاد زخم و در نهایت به وجود آمدن مشکلاتی دیگر همراه باشد.

جراحی های زیبایی تا حد زیادی به مهارت و تجربه ی پزشکی بستگی دارد. این عمل ها به طور مستقیم با زیبایی و ظاهر افراد سروکار دارند و اگر به شکست مواجه شوند، نتیجه ی این شکست برای همیشه پیش چشم فرد متقاضی خواهد بود و او را آزار خواهد داد.

به همین دلیل توصیه می شود از مهارت و تجربه ی پزشک اطلاعات کافی را به دست آورید. در غیر این صورت نه تنها از لحاظ ظاهری به نتیجه ی مطلوب نمی رسید، بلکه بسیار محتمل است که پیوند ابرو بر سلامتی شما تاثیرات منفی گذاشته و به بدنتان آسیب برساند.

 

انواع اسکار

با ما همراه باشید تا با انواع اسکارها بعد از بهبود زخم در محل جراحات آشنا شوید.

جای زخم معمولی:

هر زخمی پس از بهبود آثارش باقی خواهد ماند. در نهایت تصور اینکه یک زخم بدون باقی ماندن هیچ ردی خوب شود تصوری اشتباه است اما بیشتر زخم ها بعد از بسته شدن و بلافاصله پس از بهبودی در ابتدا حالتی برجسته پیدا کرده که به مرور زمان و در عرض 6 ماه به طور خود به خود بهبود یافته و با سطح پوست یکسان می شود.

بنابراین اگر پس از کاشت ابرو در ناحیه کاشت یا برداشت مو برجستگی حس می کنید، نگران نباشید زیرا تا 6 ماه زمان لازم دارد تا آثار زخم به طور خود به خود بهبود یابد.

استفاده از داروهای ترمیم کننده در ماه های اول پس از جراحی به طی شدن سریعتر این روند کمک خواهد نمود.

 

جای زخم برجسته:

بعضی از این زخم ها حتی با گذشت زمان 6 ماه هم وجود دارند. این موضوع به دلیل افزایش کلاژن سازی جهت بهبود زخم و جایگزینی بافت آسیب دیده با بافت پیوندی فیبروتیک است. همچنین باید بدانید که اسکار برجسته یا هایپرتروفیک با گوشت اضافه یا کلوئید متفاوت است و راه تشخیص این دو این است که گوشت اضافه یا کلوئید از حاشیه زخم خارج شده و مرتبا به حجم و سایز اسکار زخم اضافه شده و رشد آن متوقف نمی شود ولی اسکار هایپرتروفیک به هیچ عنوان از حدود زخم خارج نشده و رشد و بزرگ شدن بی حد و حصر ندارد.

 

جای زخم فرورفته:

نوع دیگری از اسکار زخم که بیشتر به صورت فرورفتجی ظاهر می شود در اثر برخی از بیماری ها مانند آبله مرغان و بیشتر جای جوش و آکنه به دلیل آسیب به بافت چربی زیر پوستی می باشد. با توجه به مکانیسم ایجاد این نوع اسکارها در اکثر مواقع و بدون هیچ درمان خاصی و با گذشت زمان مناسب این جای زخم ها به صورت خود به خودی بهبود یافته و رفع می گردند.

 

گوشت اضافه:

این نوع جای زخم بیشتر در افرادی دیده می شود که از نظر ژنتیکی مستعد بروز این جای زخم ها هستند و در افراد عادی کمتر دیده می شود. نواحی کاشت ابرو و برداشت ابرو حتی در صورت استعداد ژنتیکی فرد نیز در معرض بروز گوشت اضافه پس از جراحی نمی باشد، بیشترین مناطق مستعد ایجاد کلوئید، لاله گوش ها و ناحیه قفسه سینه و گردن می باشد.

بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی و اطلاعات کافی زخم هایپر تروفیک را با گوشت اضافه اشتباه می گیرند که منجر به ایجاد نگرانی و دلهره بی مورد در این دسته از مراجعین کاشت ابرو می گردد. گوشت اضافه از حدود و مرز زخم اولیه خارج شده و ناحیه بیشتری را در بر می گیرد در حالی که اسکار هایپرتروفیک در حدود زخم باقی مانده و پیشروی نمی کند، همچنین گوشت اضافه بعد از گذشت مدتی از زخم ایجاد و رشدش متوقف نمی گردد در حالی که اسکار هایپرتروفیک از روزهای اول به این حالن بوده ولی به مرور تقلیل یافته یا حداقل ثابت می ماند.

 

عوامل موثر بر بهبود زخم ها پس از کاشت ابرو

فرقی نمی کند شدت زخم ها پس از پیوند ابرو چه اندازه باشد به هر حال شما باید به خوبی از خود مراقبت کنید تا روند بهبودی زخم ها بهتر و با سرعت بیشتری پیش برود. به طور کلی چند عامل تعیین کننده سرعت ترمیم زخم ها پس از پیوند ابرو هستند:

  • روش استخراج و کاشت فولیکول در شدت تشکیل زخم و در نتیجه سرعت بهبودی تاثیر دارند.
  • همچنین هر اندازه سیستم ایمنی بدن شما قوی تر باشد، زخم ها زودتر التیام می یابند.
  • همانگونه که گفته شد، مهارت متخصص بر روی شدت تشکیل زخم ها پس از پیوند طبیعی تاثیر چشمگیری دارد.
  • همچنین لازم است شما بعد از پیوند ابرو توصیه های پزشک را جدی گرفته و به خوبی از زخم ها مراقبت کنید تا دچار مشکل نشده و زودتر درمان شوئد.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر