شستشو و استحمام بعد از کاشت ابرو

اگر به دنبال کیفیت خوب از کاشت ابرو هستید، بهتر است به شستشوی بعد از کاشت اهمیت دهید. برای بسیاری از مراجعین سوال پیش می آید که "نحوه شستشوی ناحیه کاشت و ناحیه برداشت مو به چه صورت است؟" یا "حمام کردن بعد از کاشت ابرو چگونه خواهد بود؟" لذا ما در این مقاله سعی داریم شما را با بایدها و نبایدها درباره نحوه شستشوی ابروهای کاشته شده توضیح دهیم.

روش های مختلفی برای پرپشت کردن ابروها وجو دارد که یکی از آنها کاشت ابرو است. چیزی که باعث برتری کاشت ابرو نسبت به روش های دیگر می شود، ماندگاری و دائمی بودن آن است. اما بسیاری از مراجعه کنندگان درباره ی نحوه شستشو، ماده شوینده و درجه حرارت آب سوال دارند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

همچنین برخی از بیماران در رابطه با این موضوع استرسی و وسواسی هستند در صورتی که برخی دیگر توجهی به نحوه ی شستشوی ابروها ندارند. در نهایت این دو گروه هیچ کمکی برای ابروهای خود نکرده و تنها باعث آسیب فولیکول ها می شوند. ما برای رفع این مشکل مقاله ای تهیه کردیم و با رعایت کردن چند نکات ساده می توانید به راحتی ابروهای خود را بدون استرس شستشو دهید. همچنین با رعایت کردن این موارد دوره درمان را سریع تر خواهید کرد.

 

 

نحوه شستشو ابروها بعد از کاشت

نحوه شستشوی ابروها بعد از کاشت یکی از مهمترین کارها برای حفظ سلامت آنهاست و اگر در این باره کوتاه کنید باعث آسیب فولیکول های کاشته شده می شوید. پس از کاشت ابرو دلمه هایی به صورت نقطه در محل پیوند دیده می شوند، دراین صورت هنگام شستشو باید بدون هیچ فشار و ضربه ای محل مورد نظر را بشویید. همچنین به هیچ عنوان نباید ناحیه کاشته شده را ماساژ دهید. زیرا با رعایت نکردن این کار به فولیکول های کاشته شده آسیب می رسانید. البته در نظر داشته باشید که کاشت ابرو نسبت به کاشت مو راحت بوده و پس از 5 الی 6 روز بهبود می یابد. شستن موی سر بعد از کاشت مو بسیار دشوارتر از کاشت ابرو می باشد.

هفته ی اول بعد از کاشت ابرو باید شامپو را به همراه آب ولرم قاطی کرده و سپس به حدی قاطی کنید تا به خوبی کف کند. بعد از آن گاز استریل را با ترکیب درست شده آغشته کرده و به آرامی ابروها را تمیز کنید. به این نکته توجه کنید که نباید گاز را به طور محکم روی ابروها بکشید و باعث کندن زخم ها شوید.

 

ترکیب به دست آمده را می توانید به دو روش استفاده کنید:

  • ترکیب آب و کف را داخل یک بطری کوچک قرار دهید، سپس مایع را روی پیشانی تان بریزید طوری که هنگام جاری شدن از ابروها بگذرد. 
  • روش دیگر این است که ترکیب به دست امده را در یک آبپاش ساده بریزید و آن را مستقیما روی ابروها اسپری کنید.

شما باید حداقل روزانه و یا یک  روز در میان به شستشوی ابروها بپردازید. این کار باعث می شود تا خون های خشک شده و دلمه ها از ناحیه ابرو پاک شوند. همچنین آن را سالم و تمیز نگه می دارد و باعث کمتر دیدن شدن کاشت ابرو می شوند.

پس از گذشت دو هفته دلمه ها کاملا از ابرو کنده شده و فولیکول های کاشته شده شروع به رشد می کنند. سپس با گذشت این دوره می توانید با استفاده از محصولات ملایم و استاندارد مانند قبل بشویید.

 

نکات مهم چند روز اول کاشت

  • به هیچ عنوان روزهای اول کاشت، ابروها را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  • یک روز کامل پس از کاشت، ابروها را شستشو ندهید. زیرا فولیکول های کاشته شده از استحکام خوبی برخوردار نیستند.
  • روزهای اول از استخر، سونا و جکوزی دوری کنید. زیرا ممکن است ابروها دچار عفونت شوند.
  • حمام رفتن پس از گدشت یک روز مانعی ندارد به شرطی که مراقب فشار آب باشید.
  • زخم ها پس از چند روز خشک شده و می ریزند. به هیچ عنوان زخم ها را نکنید. 

 

 

حرارت مناسب آب برای شستن ابروها چقدر است؟

یکی از نکات مهم در شستشوی ابرو، حرارت آب است. بهترین دما برای این کار حرارت متعادل و یا آب ولرم است. به هیچ عنوان با آب خیلی سرد و یا خیلی داغ ابروهایتان را نشویید زیرا باعث آسیب های جبران ناپذیری به فولیکول های کاشته شده می شوید. اهمیت ندادن به حرارت آب باعث شل شدن فولیکول ها می شود و در نهایت شروع به ریزش خواهند کرد. همچنین دو هفته پس از انجام کاشت ابرو از استخر، سونا و جکوزی دوری کنید.

 

چگونه ابروهای کاشته شده را شستشو دهیم؟

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید ملایم بودن دستانتان است. زیرا جدا شدن فولیکول های کاشته شده در چند روز اول بسیار راحت است. قبل از اینکه شروع به شستن کنید، با یک اسپری یا لوسیون مرطوب کننده، صورت خود را مرطوب کنید. این کار باعث نرم شدن دلمه ها شده و به شستن ابروها کمک خواهد کرد. همچنین این کار باعث از بین رفتن دلمه می شود و از به وجود آمدن زخم جلوگیری می کند.

هنگام شستن ابروهایتان مراقب فشار آب باشید، در صورت رعایت نکردن باعث از بین رفتن گرافت های مو خواهید شد. 

همچنین محلول آب و نمک گزینه ی مناسبی برای شستشوی ابروها است. این محلول از عفونت جلوگیری می کند و فولیکول های کاشته شده را تمیز نگه می دارد. محلول آب و نمک را می توانید با استفاده از کف دست و یا نوک انگشت به آرامی روی پوست صورت و اطراف ابروها ماساژ دهید. به هیچ عنوان از ناخن برای ماساژ دادن استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث کندن فولیکول های کاشته شده شوید. سپس اجازه دهید با دمای هوا ابروهایتان خشک شود و اگر عجله دارید می توانید از یک حوله نرم برای خشک کردن آن استفاده کنید، ولی توجه داشته باشید که نباید حوله را روی صورت خود بکشید.

 

 نحوه شستشو پشت سر پس از کاشت ابرو

یک روز بعد از عمل می توانید حمام بروید و حتی ریختن آب مستقیم رو بخیه ها مشکلی ندارد. همچنین می توانید برای جلوگیری از خشک شدن بخیه های پشت سر، از یک پماد ترمیم کننده (ویتامین آ+د) استفاده کنید و پس از دو هفته بخیه ها را بکشید.

 

از چه شامپوهایی می توان برای شستشوی ابرو و موها پس از کاشت استفاده کرد؟

یکی دیگر از دغدغه های افراد برای شستشوی ابروهایشان، انتخاب شامپوی مناسب است. به گفته ی برخی ها شامپو بچه به دلیل نداشتن مواد شیمیایی برای این کار مناسب بوده ولی شامپوهایی که پزشک تجویز می کند بهتر خواهد بود. در روزهای اول بهتر است از شامپو استفاده نکنید. البته برای جلوگیری از خطرات احتمالی حتما با پزشک خود درباره شستشوی ابروهایتان مشورت کنید. 


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر