علت افتادگی ابرو چیست؟

افتادگی ابرو یکی از مشکلاتی است که معمولا در اثر بالا رفتن سن اتفاق می افتد. با توجه به اینکه ابروها احساسات ظاهری افراد را نشان می دهند، اگر ابروهای افتاده ای داشته باشید در نگاه دیگران ناراحت هستید. کنار آمدن با این موضوع مخصوصا برای خانم ها کار راحتی نیست.

افتادگی ابرو باعث افزایش چین و چروک، پیرتر نشان دادن فرد و ظاهری خسته می شود. این افتادگی ممکن است برای دو جشم و یا یک چشم اتفاق بیافتد. شما برای رفع این مشکل می توانید از جراحی زیبایی استفاده کنید. این عمل هم جزو عمل های زیبایی است و هم خاصیت درمانی دارد. جراحی زیبایی برای رفع افتادگی ابرو علاوه بر زیبایی فرد به میدادن دید هم کمک خواهد کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

افتادگی ابرو شامل دو نوع جزئی و وخیم می باشد که با دارو، لیفت و بوتاکس رفع می شود. با ما همراه باشید تا با علت افتادگی ابرو بیشتر آشنا شوید.

 

چه عواملی باعث افتادگی پلک می شود؟

افتادگی ابرو علت های زیادی دارد که دراینجا با آن آشنا می شوید:

 

افزایش سن

افزایش سن و پیری یکی از مهمترین دلایل برای افتادگی ابرو است. معمولا بیشتر مراجعین این عمل زیبایی سنین بالا هستند. با بالا رفتن سن ماهیچه ها و عضلات صورت شل و ضعیف شده که این امر موجب افتادگی ابرو هم می شود.

در سنین بالا به دلیل تحلیل رفتن بافت پوست و آتروفی تاندون های نگهدارنده ی اطراف چشم در اثر کاهش چربی فرق سر، پیشانی و شقیقه ها، برجستگی پوست کم شده و به مرور زمان ابرو حالت افتاده به خود می گیرد. البته شل شدن پوست با افزایش سن کاملا طبیعی بوده و مشکلی نخواهد داشت.

یکی از دلایل دیگر افتادگی پوست، چین و چروک روی پیشانی است که باعث پایین آمدن پوست می شود. زیرا با بالا رفتن سن کلاژن و الاستین فرد کم شده و باعث پیری صورت می شود. این دو ماده برای جوان سازی و سفت ماندن پوست هستند که اگر در فرد نباشد پوست را پیر نشان می دهد.

 

ژنتیک

بعضی از افراد به طور ژنتیکی ابروهای افتاده ای دارند. ابروهای این افراد از همان بدو تولد رو به پایین بوده و ممکن است باعث کاهش دید آنها شود. در این صورت می توانند برای رفع این مشکل به پزشک زیبایی مراجعه کنند.

 

بیماری

برخی بیماری ها باعث شل شدن و افتادگی پوست می شوند که در افتادگی ابرو هم بی تاثیر نخواهد بود.

 

استفاده از دخانیات

یکی دیگر از عواملی که باعث افتادگی پلک و پوست می شود، استعمال دخانیات و رژیم غذایی نامناسب است.

 

کاهش وزن

کاهش وزن هم از جمله عواملی است که باعث پایین آمدن ابرو می شود. زیرا لایه چربی که زیر پوست پیشانی قرار دارد، در اثر کم شدن وزن از بین رفته و باعث افتادگی پلک و ابروها خواهد شد.

 

 

درمان افتادگی ابرو

یکی از قطعی ترین و بهترین روش برای درمان افتادگی پلک و بالا بردن ابرو، لیفت ابرو می باشد. جراحی لیفت ابرو باعث افزایش فاصله مابین چشم و ابرو می شود همچنین پف پلک فوقانی و خطوط اطراف چشم و پیشانی را از بین خواهد برد. در این صورت چهره افراد شاداب و جوان تر خواهد شد. این جراحی با تکنیک های مختلفی انجام می شود. که یکی از آنها آندوسکوپی و دیگری لیفت ابرو با نخ است.

لیفت ابرو با نخ روشی موقتی بوده ونیاز به ترمیم دارد. در نهایت برای کسانی که می خواهند تا مادام العمر ابروهای بالایی داشته باشند، مناسب نمی باشد.

در روش آندوسکوپی پزشک با ایجاد کردن چند برش مشخص، ماهیچه ها را جا به جا کرده و چربی اضافی را برمی دارد.

یکی دیگر از روش های لیفت ابرو، روش مستقیم می باشد که پزشک با ایجاد یک شکاف روی پیشانی، پوست اضافی را برمی دارد. این روش جزو روش هایی است که دوره نقاهت طولانی تری نسبت به باقی جراحی ها دارد.

روش سوم روش پریتریکال است. در این نوع از جراحی، روی خط رویش مو و پیشانی برشی ایجاد می کنند تا هیچ اثر بخیه ای پس از عمل باقی نماند. البته انتخاب این روش برای جراحی بستگی به عوامل مختلفی مانند سن، نظر بیمار، خط رویش موها و... دارد.

 

لیفت ابرو با بوتاکس

بوتاکس یکی از رایج ترین و بی خطر ترین تزریقات بوده که طرفداران زیادی هم دارد. این مواد عضلات زیر پوستی را که باعث چین و چروک می شود، ضعیف کرده و عضلاتی که باعث پایین آمدن ابرو می شود را سست خواهد کرد.

 

لیفت ابرو با ژل

ژل یک وسیله ی غیر جراحی است که برای جوانسازی صورت بسیار موثر بوده و از آن برای رفع افتادگی ابرو هم استفاده می کنند. این مواد را در نواحی گود ناحیه ابرو تزریق کرده، با این کار افتادگی های خفیف تا متوسط در ابرو از بین خواهد رفت.

 

لیفت ابرو با هایفوتراپی

هایفو یکی از روش های غیرتهاجمی برای لیفت پیشانی و ابرو است. این دستگاه تنها در چند دقیقه کارش را انجام داده و بدون هیچ سوزن، بی حسی و بستری شدن انجام می شود. پس از گذشت یک هفته نتیجه مشخص شده و پوست شاداب و سرحالی خواهید داشت.

 

لیفت ابرو با چربی

تزریق چربی به نواحی ابرو یکی از روش های دیگر برای رفع افتادگی ابرو است. در این روش چربی اضافی بدن را استخراج کرده و پس از آماده سازی به نواحی ابرو که نیار به چربی دارد، تزریق می کنند. سلول های موجود در گرافت چربی از ماندگاری بالایی برخورذار است و سالیان سال برایتان باقی می ماند.

تزریق چربی یکی از تکنیک هایی است که با هدف از بین بردن کم حجمی و برای فرم دادن ابروها انجام می شود. محل برداشت چربی معمولا از شکم، پهلو، ران و باسن بوده که پس از طی شدن مراحل به محل مورد نظر تزریق می شود.

 

فرق بین افتادگی پلک و ابرو چیست؟

با افزایش سن و شل شدن پوست، ابروها دچار افتادگی می شوند. هنگامی که یک یا دو پلک بالا دچار افتادگی شوند، افتادگی پلک رخ می دهد. در حالی که برخی از افراد به طور مادرزادی دچار این مشکل هستند. یکی دیگر از عواملی که موجب افتادگی پلک می شود، بیماری های عصبی است.    

در واقع باید بدانید که افتادگی، مربوط به خود پلک می باشد یا مربوط به افتادگی ابرو است. ممکن است هر دو گزینه در افتادگی دخیل باشند، در هر صورت باید بدانید که نقش هر کدام در افتادگی ابرو چقدر خواهد بود.

 

لیفت ابرو چه مزایایی دارد؟

  • باعث بالا رفتن ابرو شده و پوست را جوان تر می کند. 
  • باعث سفت شدن پوست می شود.
  • رفع افتادگی پلک
  • رفع چین و چروک بین ابرو
  • سفت شدن پوست پیشانی 
  • رفع چروک های عمیق و خطوط اخم
  • کمتر شدن تنش عضلات پیشانی
  • جوانسازی ظاهری
  • ایجاد تناسب در صورت
  • رفع پوست اضافی روی پلک

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر