فیبرز ابرو برای چه کسانی مناسب نمی باشد؟

خانم ها به طور غریزه دنبال زیبایی هستند و داشتن صورت زیبا برای آنها جایگاه ویژه ای دارد. این روش در واقع برگرفته از شرکتی در صربستان می باشد که بنیان گذار این تکنیک زیبایی بوده و در حال حاضر بسیاری از کشورها از این روش استفاده می کنند.

در فیبرز ابرو با استفاده از سوزن های مخصوص، رنگدانه ها به زیر پوست ابرو انتقال داده می شود، انتقال این رنگدانه هادر فیبرز کاملا به شکل تارهای مو و بدون ایجاد قاب انجام می شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

این رنگدانه ها در جاهی خالی ابرو تزریق می شود و به حالت تار ابرو در می آورند. در نتیجه باعث پرپشت تر به نظر رسیدن ابروها خواهد شد. امروزه با توجه به تغییر مد دیگر ابروهای نازک مد نمی باشد و بیشتر بانوان خواهان ابروهای پرپشت هستند. اما فیبرز ابرو هم مانند هر روش زیبایی دیگری دارای محدودیت هایی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

فیبرز ابرو برای چه کسانی امکان پذیر است؟

فیبرز یکی از روش های پرطرفدار میان خانم ها است که نیمه دائمی می باشد. با این حال فیبرز دارای محدودیت هایی است برای همه ی افراد مناسب نمی باشد. کسانی که قبلا روی ابروهای خود تاتو دارند دیگر نمی توانند از این روش استفاده کنند.

اگر قصد انجام فیبرز ابرو را دارید باید یکسری نکات را رعایت کنید.

  • قبل از انجام فیبرز حتما ابروهای خود را اصلاح و تمیز کنید.
  • برای انجام فیبرز ممنوعیت دارویی وجود دارد و اگر قصد انجام فیبرز را داشته باشید باید به این نکته توجه کنید. قرص هایی مانند آهن، قرص فشار، قرص اعصاب، ویتامین E، وارفارین، آسپیرین را قبل از انجام فیبرز ابرو به هیچ عنوان مصرف نکنید.
  • در دوران پریودی بهتر است به علت پایین بودن رنگ پذیری پوست بهتر است فیبرز انجام نشود.
  • در دوران بارداری نباید فیبرز ابرو انجام دهید. انجام این کار در دوران بارداری بین یک تا چهار ماه انجام نمی شود و بعد از آن نیز با مشورت پزشک امکان آن خواهد داشت.
  • اگر آلرژی و یا بیماری پوستی دارید حتما قبل از انجام فیبرز به پیگمنتر خود اطلاع دهید.
  • توصیه می شود مشکلات و بیماری های خود مانند دیابت و تیروئید را قبل از انجام فیبرز ابرو به پیگمنتر خود اطلاع دهید تا دچار مشکل نشوید.
  • روز انجام فیبرز الکل و کافئین مصرف نکنید.
  • سه روز قبل از فیبرز ابروهایتان را رنگ نکنید.

 

چه کسانی نمی توانند فیبرز ابرو انجام دهند؟

با ما همراه باشید تا تا با بیماری ها و عواملی که ممکن است ممنوعیت موقت و یا دائم را برای انجام فیبرز ابرو داشته باشد را توضیح دهیم.

آلرژی

یکی از رایج ترین بیماری ها آلرژی است. کسانی که دچار حساسیت و آلرژی هستند بهتر است تست حساسیت انجام دهند. برای مثال با استفاده از یک تیغ رنگی پشت گوش را یک خط بسیار نازک بکشید و پس از یک هفته واکنش پوست را ببینید.

فشار خون

کسانی که دچار فشار خون هستند، خونریزی زیادی دارند. این افراد بهتر است فیبرز ابرو انجام ندهند. کسانی که فشار خون دارند استرس، هیجان و ترس باعث بالا رفتن فشار خون شان می شود و ممکن است مشکلاتی به وجود آورد. اگر می خواهید برای این افراد کار انجام دهید توصیه می شود جو روانی خوبی را ایجاد کنید تا دچار فشار خون نشوند.

انعقاد خون

در این افراد هم بهتر است کار انجام نشود زیرا با قطع نشدن خون مواجه می شوید و یا در آینده باعث بد رنگ شدن فیبرز می شود.

دیابت

کسانی که دچار دیابت هستند زخم هایشان دیر بهبود می یابد. به هیچ عنوان بدون اجازه پزشک فیبرز ابرو انجام ندهید. کسانی که دوره بهبودی دیابت را گذرانده اند باید حداقل یک سال گذشته باشد.

آنفولانزا، سینوزیت و مشکلات تنفسی

در این افراد هم توصیه می شود که کار فیبرز انجام ندهند.

عفونت های پوستی

کسانی که عفونت های پوستی به خصوص در صورت شان دارند و یا دچار آفتاب سوختگی شدید هستند، بهتر است که این کار را انجام ندهند.

آکنه

اگر در نزدیکی ابرو آکنه های شدیدی دارید فیبرز ابرو انجام ندهید و تا خشک شدن آن صبور باشید.

عضو پیوندی

کسانی که عضو پیوندی دارند، سیستم ایمنی بدنشان پتینی می باشد. به هیمن خاطر بهتر است که فیبرز ابرو انجام ندهند زیرا ممکن است باعث عفونت شود.

علاوه بر آن کسانی که سرطان دارند نباید این کار را انجام دهند زیرا ممکن است فعالیت گلبول های سفید را به خطر بیاندازد.

بیماران قلبی

کسانی که مشکل قلبی دارند و دریچه قلب شان را عوض کردند، به خصوص کسانی که از قرص آسپرین و رقیق کننده خون استفاده می کنند باعث می شود که خونریزی حین کار بند نیاید و دچار بد رنگی ابرو شوید.

کلوئید

این افراد اگر روی پوست شان زخم ایجاد شود، جای زخم دچاز گوشت اضافه خواهد شد و برجسته می شود. پس اگر دنبال زیبایی هستید به هیچ عنوان این کار را نکنید.

اچ آی وی

کسانی که اچ آی وی دارند، دارویی که مصرف می کنند تعیین کننده ی انجام فیبرز ابرو و یا انجام ندادن آن است. این موضوع را باید پزشک تایید کند.

هپاتیت

همانطور که می دانید هپاتیت سه نوع است و برای هر سه نوع تاییدیه ی پزشک لازم است. اگر پزشکتان تایید کرد حتما باید از وسایل یکبار مصرف استفاده کنند.

بیماری های سیستم دفاعی بدن

کسانی که سیستم دفاعی ضعیفی دارند بهتر است با تاییدیه ی پزشک باشد.

بانوان باردار

در این دوران بهتر است به طور کلی کار انجام نشود زیرا حین کار ممکن است به مادر شوک وارد شده و سیستم دفاعی و سیستم عصبی نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی استرس برای مادر بسیار مضر است.

 

 

اقدامات لازم بعد از انجام فیبرز ابرو

برای نتیجه مطلوب بهتر است به یک سری از نکات توجه کنید:

  • مهمترین موضوع این است که تا دو روز نباید به ابروها آب بخورد.
  • محل فیبرز را هرگز نخارانید و پوست های خشک شده را نکنید.
  • توصیه می شود چند روز اول از لوازم ارایشی، شوینده صورت و کرم استفاده نکنید.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا یک هفته استخر، سونا و جکوزی نروید.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر