محدودیت سنی برای کاشت ابرو

انتخاب سن مناسب برای کاشت ابرو یکی از موضوعات مهم است که باید به آن بپردازید. اهمیت دادن به این موضوع می تواند تاثیر قابل توجهی در میزان موفقیت نتیجه ی کار بگذارد. متقاضیان کاشت ابرو باید صبور باشند تا پروسه ریزش مو در ابروها به طور کامل طی شود. علاوه بر این افراد باید به بلوغ کافی رسیده باشند و از لحاظ سیستم ایمنی توانایی انجام چنین عملی را داشته باشند. در نهایت سن مناسب کاشت ابرو در هر شخصی بسته به شرایط بدنی او داشته و فقط پزشک می تواند پس از انجام بررسی های لازم زمان مناسب کاشت ابرو را تعیین کند. با ما همراه باشید تا درباره محدودیت سنی برای کاشت ابرو بیشتر آشنا شوید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

بهترین زمان برای کاشت ابرو

اگر به هر دلیلی از جمله بیماری و حادثه ابروها دچار آسیب شوند، باید تا پایان 18 سالگی منتظر بمانند و سپس اقدامات لازم برای کاشت ابرو را انجام دهند. البته باید قبل از کاشت ابرو بیماری های خود را درمان کنید.

طبق گفته ی پزشکان تا پایان 25 سالگی هرگونه تغییری که در بدن رخ می دهد، به حالت ثابتی می رسد و تغییرات نهایی آن شکل می گیرد. در آخر بهترین سن برای کاشت ابرو طبق نظر پزشکان سن 25 سالگی است. زیرا در این زمان خطرات و ریسک های احتمالی کاشت ابرو کاهش می یابد و نتایج دلخواه حاصل می شود.

برخی از افراد معتقدند که خط موی آنها در 20 سالگی ضعیف می شود و پس از آن تا 80 سالگی ثابت می ماند اما برخی دیگر ممکن است تا 30 سال موهای پرپشت داشته باشند و بعد از 5 سال کاملا کچل شوند. با توجه به این غیرقابل پیش بینی بودن، پزشک بهترین سن را برای هر فردی جداگانه مشخص می کند.

همانطور که گفته شد کمترین سن برای کاشت ابرو پایان 18 سالگی است اما همانند کاشت مو، از نظر فنی هیچ محدودیت سنی برای عمل کاشت ابرو وجود ندارد. البته مواقع استثنا هم وجود دارد، هنگامی که به دلایل مختلفی مانند جراحی و یا سوختگی موهای ابرو از دست رود حتی اگر زیر 18 سال باشید باز هم کاشت ابرو قابل اجرا است. بر عکس این موضوع هم محدودیت سنی ندارد، حتی بیماران 85 ساله هم می توانند نتیجه مثبتی از کاشت ابرو دریافت کنند، که تنها نیاز به داشتن سلامتی جسمی عالی و مقدار کافی موهای اهدا کننده است.

به طور کلی بهترین زمان برای انجام کاشت ابرو بین 25 تا 85 سالگی می باشد، زیرا در این بازه نازک شدن موها در ناحیه ابرو اتفاق افتاده و شرایط مورد نیاز برای پیوند ابرو نیز وجود دارد. برای تشخیص مناسب بودن سن باید به یک پزشک متخصص و با تجربه مراجعه کنید. توصیه می شود تا سن 30 سالگی صبر کنید تا روند ریزش مو و ابرو کامل شود، اما در مورد بیماران فردی و شرایط خاص آنها می توان استثنا قائل شد.

 

اهمیت حداقل سن برای کاشت ابرو

شاید برایتان سوال پیش آید که چرا حداقل سن برای کاشت ابرو اهمیت دارد؟ در واقع بدن انسان به طور دائمی از رمان تولد در حال تغییر است. برای مثال نوزادی که تازه به دنیا آمده، ابرو و موهای چندان پرپشتی ندارد و به مرور زمان رشد می کنند. به همین دلیل برای رسیدن به ظاهری تکامل یافته تقریبا تا زمان بلوغ نهایی یا همان حداقل سن برای کاشت ابرو زمان نیاز است.

هر فردی در بازه زمانی خاصی دچار تغییرات هورمونی مختلفی می شود که روی مو و حتی رنگ پوست تاثیر گذار است. زمانی که وارد سن بلوغ می شوید، حداقل 5 سال برای تثبیت صفات ظاهری خود زمان نیاز دارید. زیرا در این زمان ممکن است موهایتان تراکم بیشتری داشته باشد و یا اینکه به دلایل مختلفی تراکم خود را از دست دهند. به همین خاطر سنی که هر فرد به بلوغ کامل می رسد یا دیگری متفاوت است و باید حداقل سن تعیین شده توسط پزشک باشد.

دلایلی مختلفی وجود دارد که باعث ریزش ابروها می شود. شاید ابروها بخش کوچکی از صورتتان را بگیرد ولی تاثیر بسزایی در زیبایی چهره تان دارد. برخی از این دلایل شامل:

  • بیماری های پوستی مانند الوپسی
  • عوامل ژنتیک و ارثی
  • افزایش سن
  • ضربه و شکستگی
  • حوادث و سانحه های مختلف مانند آتش سوزی و تصادف
  • شیمی درمانی و سرطان

همانطور که در بالا گفته شد بعضی از افراد از زمان تولد دچار نقص در ابروهای خود هستند و برخی در طول زندگی قسمتی از ابروهای خود را از دست می دهند. اما جای نگرانی نمی باشد، امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روش های مختلف کاشت ابرو این مشکل برطرف شده است.

پزشکان توصیه می کنند که افراد زیر 18 سال اقدام به کاشت ابرو نکنند، زیرا بدن انسان تقریبا از زمان 18 سالگی به بعد به تثبیت خود می پردازند. به همین خاطر اگر قصد کاشت ابرو دارید، باید بدانید که حداقل سن برای کاشت ابرو پایان 18 سالگی است.

 

نتیجه ی کاشت ابرو در سنین خیلی کم و یا زیاد

کاشت ابرو در سنین بسیار پایین، همراه با خطراتی است. زیرا در این سنین، روند ریزش مو و ابرو یا الگوی طاسی مردانه یا زنانه هنوز شکل نگرفته است، بنابراین ممکن است انجام پیوند برای افزایش تراکم مو و ابرو خیلی زود باشد. اهمیت تثبیت شدن الگوی ریزش موها یا ابروها به این دلیل است که روش های کاشت مو و ابرو به بیماران موهایی در نواحی طاس یا کم پشت می دهند و نتایج این روش دائمی می باشد. اگر با افزایش سن بیماران به ریزش مو یا ابرو ادامه دهند، نتایج جراحی کاشت ابرو و مو باقی مانده و در نواحی کناری مویی وجود نخواهد داشت. در نتیجه نیاز به تکرار پیوند ابرو در زمان دیگری می باشد. اگر اعتماد به نفس شما به دلیل ریزش مو و ابرو در سنین پایین کاهش یافته، توصیه می شود که تمام گزینه های غیرجراحی موجود را بررسی کنید و یا یک جراح متخصص مشورت کنید تا در مورد بهترین انتخاب به شما کمک کند.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر