مراقبت پس از میکروبلیدینگ ابرو

همانطور که می دانید میکروبلیدینگ روشی است که در آن رنگدانه به زیر پوست منتقل می شود. قسمتی از اپیدرم پاره شده و رنگ در آنجا تزریق خواهد شد. هرچقدر که مقدار پارگی بیشتر باشد رنگ بیشتری داخل ابروها رفته و پررنگ تر می شود. اگر می خواهید میکروبلیدینگ زمان بیشتری روی ابرویتان باقی بماند باید به مراقبت و شستشوی بعد از آن دقت بیشتری داشته باشید. با ما همراه باشید تا درباره مراقبت از ابرو بعد از میکروبلیدینگ بیشتر آشنا شوید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ نسبت به تاتو ابرو حساس تر بوده ولی تقریبا مراقبت های مشابهی دارد. بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو تیره تر از قبل می شود و پوست زیرین آن به قرمزی می زند. شما می توانید دو ساعت بعد از انجام آن با گوش پاک کن تمیز و آب استریل ابروهایتان را از هر نوع رنگ اضافه پاک کنید. این کار باعث می شود ناحیه مربوطه تمیز و استریل شود، همچنین از التهاب بیشتر جلوگیری می کند.

 

دوری از رطوبت

شما باید به مدت 10 روز ناحیه میکروبلیدینگ را از رطوبت دور نگه دارید. حتی هنگام حمام کردن هم نباید رطوبتی به ابروها برسد و تا جایی که امکان دارد باید ابرو را خشک نگه دارید. هرچه ابروها خشک باشند، جزئیات بیشتری از آن حفظ خواهد شد و رنگ بهتری خواهد داشت. تا جایی که امکان دارد باید از حمام های پربخار و طولانی مدت دوری کنید و هنگام شستن موها مواظب باشید که ابروهایتان با آب برخورد نکند و یا با حوله تمیز آن را سریعا خشک کنید. با استفاده از دستمال جاذب برای پوست های چرب تا 6 بار در روز آلودگی ها، رنگ ها و چربی های ابرو و اطراف آن را پاک کنید.

در نهات

  • به مدت 10 روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • مداد ابرو و یا مرطوب کننده استفاده نشود. 
  • از ورزش های سنگین که باعث تعریق می شود دوری کنید.
  • از گرما و نور خورشید دوری کنید.
  • به مدت 10 روز به ابروهایتان آب نزنید. 
  • از رفتن به استخر اجتناب کنید.

 

دستکاری نکردن ابروها

پس از میکروبلیدینگ  اگر احساس خارش کردید به هیچ عنوان ابرویتان را دستکاری نکنید. همچنین اگر با پوسته پوسته شدن ابروها مواجه شدید، سعی نکنید که آن ها را بکنید.  کندن آن باعث می شود که لکه ایجاد شود و رنگ ها از پوست خارج نشود.

هرگونه اصلاح وکس و بند انداختن برداشتن موها با موچین در فاصله چند روز بعد از میکروبلیدینگ ممنوع است.

از لوسیون ها و کرم های ضد پیری لایه بردار های شیمیایی پوست استفاده نکنید زیرا دوام میکروبلیدینگ را کم می کند.

 

دوری از مواد ارایشی

استفاده از مواد آرایشی باعث تداخل در فرآیند پوست می شود و روی رنگ نهایی کار تاثیر می گذارد. حداقل به مدت 10 روز از هیچ مواد آرایشی استفاده نکنید. همچنین استفاده از وازلین و یا هر محصول تولیده شده از پترولیوم دوری کنید. ناحیه میکروبلیدینک شده را به مدت یک ماه نباید رنگ  کنید.

از محصولات ضد آکنه و یا کرم های روشن کننده در مرحله ترمیم ابرو به هیچ عنوان استفاده نکنید. در آخر استفاده از هر محصولی که حاوی بنزویل پر اکسید، سالیسیلیک یا کرم های سفید کننده و روشن کننده می باشد، ممنوع است.

محصولات ضد پیری پوست حاوی ترکیباتی مثل الفا هیدروکسیل هستند. استفاده از این محصولات نیز تا چند روز بعد از انجام میکروبلیدینگ ممنوع است.

 

نحوه شستشو ابرو بعد از میکروبلیدینگ

بعد از انجام میکروبلیدینگ بهتر است تا 10 روز به آن آب نزنید. اما اگر مجبور به این کار شوید باید از آب و یک شوینده مانند شامپو بچه و صابون برای شستشو استفاده کنید.

یکی از نکاتی که در ماندگاری ابرو تاثیر دارد کشیدن جسمی روی ابروهاست که باعث ریختن مواد روی ابرو می شود، بنابراین هنگام خشک کردن باید حوله را به آرامی روی ابروها بگذارید و به هیچ عنوان نباید روی ابروها بکشید.

بعد از شستن صورت با گوش پاک کن مقداری ویتامین آ روی ابرو بمالید. برای حمام رفتن هم باید از اب خنک استفاده کنید و بعد از اتمام حمام با آب سرد صورتتان را بشویید. این کار باعث ماندگاری بیشتر ابروها می شود.

زمان قرار گرفتن زیر دوش را کاهش دهید تا آسیب های احتمالی به حداقل برسد. تمامی نکاتی که درباره شستن گفته شد در مورد حمام رفتن هم صدق می کند و حتما باید از پماد چشمی استفاده کنید.

مراقبت حین شستن ابرو بعد از میکروبلیدینگ امری ضروری است که باعث تداوم زیبایی ابروها می شود.

 

چند روز پس از گذشت میکروبلیدینگ می توانید رنگ ابرو انجام دهید؟

رنگ کردن ابرو بعد از میکروبلیدینگ تنها به دو دلیل انجام می شود. ممکن است رنگ ابرویتان با مواد میکروبلیدینگ تناسب نداشته باشد و یا رنگ موهای ابرویتان تغییر کند. در بیشتر موارد اگر فرد ابروی خود را رنگ کرده باشد و سپس برای هاشور ابرو اقدام کند به مشکل خواهد خورد. زیرا بعد از یک ماه رنگ ابرها به حالت اولیه خود بازمی گردد. در این شرایط سوال پیش می آید که چند روز بعد از تاتو می توان ابروها را رنگ کرد؟

بهتر است که این خدمات را از فردی که اطلاعات دارد بپرسید. زیرا در این حالت فقط آنها هستند که از جزئیات عملیات و شدت آسیب ابروها مطلع هستند. اما به طور کلی به این صورت است که تا ترمیم پوست نباید از هیچ گونه مواد آرایشی و رنگ استفاده کنید. بعد از گذشت این مدت می توانید ماهی یکبار از رنگ ابرو استفاده کنید. ترمیم پوست معمولا دو هفته زمان می برد.

 

مراحل و شرایط میکروبلیدینگ

روز اول: ظاهر ابرو تیره است. ابرو جزئیات زیادی دارد و کمی به قرمزی می زند. این موضوع به خاطر خونابه، تورم و زخم پوست است.

روز دوم تا چهارم: رنگ آن تیره تر هم می شود و لایه ای از زخم های در حال ترمیم به عنوان لایه محافظ روی ان ایجاد می شود.

روز پنجم تا دوازدهم: لایه محافظ ایجاد شده روی ابرو کم کم به طور طبیعی لایه برداری می شود. این لایه پوسته پوسته شده و می ریزد زیرا لایه ایجاد شده سفید است که باعث می شود میکروبلیدینگ روی ابروی شما بسیار کمرنگ به نظر برسد. ولی در آخر پررنگ تر می شود.

روز دهم تا سی ام: رنگ ابرو به آرامی تیره تر می شود و لایه محافظ ایجاد شده کم کم ترمیم خواهد شد. بعد از گذشت 4 هفته باید جلسه ترمیم را انجام دهید. در جلسه دوم فرم ابرو دوباره شکل می گیرد و جلسه ترمیم ابرو نباید زودتر از شش تا هشت هفته بعد از اولین جلسه میکروبلیدینگ باشد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر