معجزه ی کاشت ابرو روی تاتو

کاشت ابرو Eyebrow Transplant یکی از روش هایی است که برای افزایش تراکم ابروها بسیار مناسب بوده و زیبایی شما را چندین برابر خواهد کرد. امروزه برخلاف گذشته مردم طرفدار ابروهایی پرپشت و پهن هستند، هرچه ابرو پهن تر باشد زیبایی  بیشتری هم دارد. گذر زمان ممکن است باعث ریزش ابروها شود و عواملی همچون افزایش سن، بیماری، ژنتیک و... شامل این موار  هستند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

تاتو ابرو چیست؟

تاتو ابرو یکی از روش های قدیمی است که برای تراکم بیشتر و پهن نشان دادم ابروها استفاه می شد. در این روش رنگدانه ها به زیر پوشت تزریق شده و باعث پررنگ نشان دادن ابروها می شود. درنتیجه فضای خالی میان ابروها دیگر دیده نمی شود و ابروها ضخیم تر از چیزی که نشان می دهد هستند.

به همین خاطر تیرگی ای که پس از تاتو روی ابرو به وجود می آید تاثیر بسیار خوبی برای کاشت ابرو دارد زیرا دیگر جاهای خالی ای که پس از کاشت صورت می گیرد دیده نمی شود.

 

فواید تاتو ابرو

تاتو از روش هایی است که میان خانم ها بسیار طرفدار داشته و نوعی آرایش نیمه دائمی حساب می شود. از جمله مزایای تاتو ابرو

  • عدم نیاز به آرایش
  • ظاهری مرتب و زیبا
  • صرفه جویی در وقت و هزینه

می باشد.

معایب تاتو ابرو

خانم ها معمولا گمان می کنند تاتو یکی از روش های طبیعی بوده اما واقعیت این است که نه تنها ظاهری طبیعی ندارند بلکه رنگدانه های شیمیایی موجود در تاتو باعث ریزش باقی موهای ابروهایتان خواهد شد.

از دیگر معایت تاتو ابرو می توان به

  • درد
  • عفونت
  • واکنش های آلرژیک

اشاره کرد. همچنین پس از انجام تاتو نمی توان ابروها را اصلاح کرد. در واقع نمی توانید شکل جدیدی به ابروهای خود دهید.

فواید کاشت ابرو روی تاتو

تتو یکی دیگر از روش هایی است که به صورت موقت می تواند ابروهای شما را پر و پهن تر کند. ولی به این موضوع توجه داشته باشید که مدت زمان کوتاهی تاتو ماندگار است و دوباره نیاز به ترمیم دارد.

کاشت ابرو یک جراحی کاملا دائمی است و نتایج ماندگاری دارد. البته اگر بانک موی مناسبی داشته باشید در این صورت پیوند ابرو می توانید انجام دهید.

ابروها به دلیل داشتن زوایای مشخص، در هز زاویه ای نمی توان کاشت انجام داد. کسانی که دارای تاتو روی ابروهای خود هستند شاید از این روش خسته شده و تصمیم به انجام کاشت ابرو داده اند. برای بیشتر مراجعه کنندگان سوال پیش می آید که آیا ممکن است کاشت روی تاتو انجام نشود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت به راحتی روی تاتو می توانید کاشت ابرو انجام دهید. از آنجایی که هاشور روی پوست منتقل می شود در زمان کاشت ابرو بسیار مفید واقع شده است.

پس از انجام کاشت در اثر عوامل مختلفی ممکن است بعضی از گرافت های مو که پیوند زده شده دچار ریزش شوند. همچنین این گرافت های ایجاد شده در ابرو دارای تراکم هستند و به صورت فشرده کنار هم قرار گرفته می تواند به صورت تارهای مو جدا شده و بریزنند. از این رو تاتوهایی که از قبل روی پوست مراجعه کننده بوده این نواحی خالی را پوشش داده و می تواند نتایج مثبت بیشتری داشته باشد. رنگدانه هایی که در اثر تاتو روی پوست ابرو ایجاد شده می تواند در رفع مشکل ریزش ابرو پس از کاشت کمک کند.

آیا کاشت ابرو روی تاتو باعث ریزش ابروها می شود؟

کاشت ابرو روی تاتو باعث ریزش موهای کاشته شده نمی شود. همانطور که گفته شد تاتو به کمک سوزن هایی، جوهر یا رنگ را به زیر پوست تزریق می کند و باعث خارج شدن پوست از حالت طبیعی خود می شود.

نتیجه ی نهایی کاشت ابرو روی تاتو با پوست طبیعی متفاوت است. زیرا در پوست های آسیب دیده خون رسانی سطحی و عروقی دیگر شبیه به پوست های سالم نیست. گاهی ممکن است فولیکول ها از بین برود اما همچنان تراکم خوبی پس از کاشت خواهید داشت.

آیا نیاز به پاک کردن تاتو برای کاشت ابرو است؟

چنانچه اگر از مدل ابروهای تاتو شده ی خود راضی باشید نیازی به دستکاری نیست ولی اگر ار طراحی ابرویتان خسته شدید و مدل دیگر می خواهید، ابتدا باید ابروی تاتو شده کامل پاک شود و سپس مراحل کاشت صورت می گیرد. بیشتر پزشکان از طریق لیزر کیوسوئیچ شروع به پاک کردن تاتوها می کنند اما قبل از اقدام به انجام این کار نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. بافت پوست در اثر تاتو آسیب می بیند، علاوه بر آن لیزر و ریموو هم به پوست آسیب هایی می رساند و باعث کاهش خون رسانی در بافت ابرو می شود.
  2. پوست ابرو توسط تاتو تیره شده و پس زمینه ابرو را پس از کاشت تیره تر نشان می دهد که این موضوع مزیت شمرده می شود.
  3. پس از گذشت 3 الی 4 ماه ابروهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند، تاتو ابرو باعث مرتب نشان دادن ظاهر ابروها می شود.

در نهایت توصیه ما این است که شما کاشت ابرو را انجام دهید و پس از بهبود آن به کمک لیزر قسمت هایی که از کادر بیرون زده را پاک کنید.

آیا بلافاصله پس از تاتو می توانیم کاشت ابرو انجام دهیم؟

کسانی که بلافاصله پس از انجام تاتو، میکروبلیدینگ و هاشور تصمیم به کاشت ابرو بگیرند، به نتیجه ی دلخواهی نخواهند رسید. زیرا در اثر سوزن های تاتو پوست دچار زخم شه و ممکن است دچار عفونت های احتمالی شود. برای جلوگیری از این اتفاقات باید به مدت دو هفته از کاشت ابرو صرف نظر کنید. پس از بهبود زخم و التهابات ابروی خود می توانید کاشت انجام دهید. این دو هفته به پوست زمان می دهد تا بازسازی شود در غیر این صورت خون رسانی به فولیکول های جدید صورت نخواهد گرفت.

در صورتی که زخم و التهابات زیاد باشد، حداقل باید 1 ماه برای ترمیم پوست زمان دهید.

مراقبت های قبل و بعد از کاشت ابرو روی تاتو

  • پس از انجام کاشت ابرو روی تاتو باید مراقبت هایی انجام دهید تا دچار ریزش ابروها نشوید.
  • از داروهایی که باعث خونریزی می شوند پرهیز کنید.
  • از نصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار دوری کنید.
  • رژیم غذایی مناشب داشته باشید.
  • داروی رتینول را یک هفته قبل از انجام کاشت ابرو قطع کنید.
  • یک هفته سونا و جکوزی نروید.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر