پمادهای پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو مانند هر عمل زیبایی دیگری مراقبت های خاص خودش را دارد. پس از کاشت پوست با التهاب و خشکی همراه است. یکی از بهترین راه های برطرف کردن این مشکل استفاده از پماد و کرم های مخصوص می باشد. امروزه داروهای تقویتی به شکل کرم و یا لوسیون در بازار عرضه شده است تا به صورت موضعی در این نواحی استفاده شود. با ما همراه باشید تا در ادامه با انواع پمادهای پس از کاشت ابرو آشنا شوید. 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

پمادهای پس از کاشت ابرو

یک هفته پس از کاشت به هیچ عنوان نباید به آن پماد بزنید. زیرا شستن پماد از روی ابرو می تواند برایتان دشوار باشد و ممکن است باعث آسیب به ابروهایتان شود. در صورت مصرف پماد باید با پزشک خود مشورت کنید.

پمادهایی در بازار وجود دارند که دارای خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب هستند. پمادهایی از جمله ویتامین آ.د و وازلین به دلیل نداشتن مواد تحریک کننده به منظور رفع خشکی ابروها توسط پزشک تجویز می شوند. ولی توجه داشته باشید که از استعمال این پمادها روی زخم های باز خودداری کنید.

پمادهایی که پس از کاشت ابرو به کاهش التهاب و رفع خشکی کمک می کنند، شامل:

  • پماد نتراسایکلین
  • پماد کلیندامایسین
  • پماد جنتامایسین
  • پماد هیدروکورتیزون

البته ناگفته نماند که نحوه مصرف هر پماد با پماد دیگر متفاوت است. به همین دلیل حتما باید با تجویز پزشک باشد. در کل پماد باید بعد از استعمال، به آرامی و با استفاده از آب و صابون از روی ابرو شسته شود و برای خشک کردن ابرو، از یک پارچه ای که زبر نباشد، استفاده می شود. کسانی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، به جای پماد باید از پمادهایی استفاده کنند که درصد چربی شان پایین است، تا احتمال جوش زدن داخل ابرو به صفر برسد.

 

چرا پس از کاشت ابرو باید از پماد استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید یک سری مراقبت ها دوران نقاهت را کاهش می دهد و در ترمیم زخم ها به شما کمک خواهد کرد. از مهمترین عوارض کاشت ابرو باید به مواردی مانند دلمه بستن، پوسته پوسته شدن و خشکی و التهاب پوست صورت اشاره کرد. به همین دلیل بیشتر مراجعه کنندگان برای بهبودی سریع تر از پمادهای تقویتی استفاده می کنند.

 

پس از کاشت ابرو بهتر است از چه پمادی استفاده کنیم؟

با توجه به آناتومی بدن افراد و نظر پزشک توصیه می شود به جای استفاده از پمادهای ضد التهاب بعد از کاشت، از ژل های ضد جوش پوستی مانند ژل کلیندامایسین یا ژل اکنومیس بهره برده شود. علاوه بر آن پماد جنتامایسین هم شامل این نوع از پمادها می شود که پزشکان برای کاهش التهاب به بیماران تجویز می کنند. از دیگر پمادهایی که برای دوران نقاهت کاشت ابرو مفید می باشد می توان به پماد بسی تراسین و هیدروکورتیزون اشاره کرد.

 

درمان دلمه و پوسته پوسته شدن پس از کاشت ابرو با پماد

اگر مقاله های قبلی را مشاهده کرده باشید متوجه خواهید شد که یکی از عوارض های شایع کاشت ابرو دلمه و پوسته پوسته شدن است. بیشتر مواقع با دارو مانند پماد این موشکل حل خواهد شد.

 

نحوه درست استفاده از پماد پس از کاشت ابرو

بیشتر پمادهایی که پس از کاشت ابرو تجویز می شوند، باید پس از سه هفته از آخرین جلسه مورد استفاده قرار می گیرند. شما باید به صورت روزانه و حداقل تا چندین ماه به استفاده از آنها ادامه دهید.

همانطور که گفته شد هر پماد، نحوه ی استفاده خاص خودش را دارد که پزشک تجویز می کند. معمولا برای استفاده از پمادها، باید ابتدا ناحیه کاشته شده را به آرامی، با کمک آب و صابون مناسب بشویید. سپس با پارچه نرم و نخی خشک کرده و پماد را روی پوست ماساژ دهید.

به این نکته توجه کنید که برخی پمادها روی پوست با محدودیت زمانی روبه رو بوده و باید پس از مدتی، ناحیه مورد نظر کتملا شسته و تمیز شود. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله نحوه شستشوی ابرو پس از کاشت مراجعه کنید.

 

لوسیون چه تاثیری بر پوست صورت پس از کاشت ابرو دارد؟

برخی پزشکان ممکن است لوسیون را جایگزین کرم و یا پماد کنند. همچنین سرم های تقویتی را تجویز می کنند. به این دلیل که وجود معمولا زمینه در ناحیه ی دریافت کننده ی مو است. لوسیون و سرم در فرمولاسیون خود معمولا از درصد قابل توجهی ترکیبات بر پایه آب سود می برند. این امر موجب سهولت شستشوی ابروها بعد از استفاده از انها می گردد. تفاوت سرم و لوسیون در غظلت ماده دارویی آنها است.

 

کاربرد کرم پس از کاشت ابرو

افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند بهتر است برای رفع خشکی بعد از کاشت ابرو به جای پماد از انواع کرم ها استفاده کننده زیرا کرم ها با درصد کمتر چربی و شستشوی راحت تر نسبت به پمادها احتمال ایجاد شرایط مساعد جوش زدن بعد از کاشت ابرو را کاهش می دهند.

 

پمادهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

پمادهای تقویتی که پس از کاشت ابرو استفاده می شوند، شبیه به سرم هستند و استفاده از آنها باید تقریبا یک ماه بعد از کاشت ابرو آغاز شود و به طور مرتب و روزانه استفاده می شوند. لامین و سریتا، از جمله پمادهای تقویتی هستند که علاوه بر تقویت ابروها، جلوی ریزش ابروها را نیز می گیرند و ابروهای ضخیم تر و پرپشتی خواهید داشت.

 

پمادهای قابل دسترس

همانطور که می دانید امروزه با مشکلات و کمبود دارو مواجه شده ایم. این مشکلات نتیجه ی تحریم های مواد اولیه یا عدم اختصاص ارز به واردات این گونه مواد بوده و کار خاصی در مورد آن نمی توان کرد. به همین دلیل ممکن است در برخی از موارد، نتوان بهترین پماد برای استفاده بعد از کاشت ابرو را در بازار یافت.

به همه ی این مشکلات می توانیم جایگزین های مناسبی داشته باشیم. از مطرح ترین برندهای موجود در بازار باید به برندهای لامینین و سریتا اشاره کرد. البته برندهای مطرح و باکیفیت ایرانی دیگری هم در بازار وجود دارند که می توانند به عنوان گزینه ای مطلوب مورد استفاده قرار گیرند.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر