چند روز بعد از کاشت ابرو می‌ توان آن را قیچی کرد؟

کاشت ابرو یکی از جذاب‌ ترین پروسه‌ ها است اما مراقبت بعد از آن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر بتوانید نکاتی که پزشک به شما توضیح می‌ دهد را به خوبی رعایت کنید، قطعاً می‌ توانید ابروهای بسیار جذابی هم داشته باشید که ظاهرتان را بیش از حد تغییر می‌ دهد؛ تغییری که به جهت مثبت است و کاملاً طبیعی به نظر می‌ رسد. سوالی که خیلی از شما می‌ پرسید، قیچی ابروها بعد از کاشت است‌. یعنی می خواهید بدانید که چند روز بعد؛ اجازه انجام این کار را دارید‌. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

قیچی ابروها بعد از کاشت 

می‌ خواهیم از همین اول به سراغ اصل مطلب رفته و برایتان توضیح دهیم؛ بعد از اینکه کاشت ابرو انجام می‌ دهید، چه مدت زمانی باید صبر کنید تا بتوانید ابروها را قیچی کنید. ابروهایی که روی صورت کاشته می‌ شوند، بعد از گذشت یک سال روند طبیعی رشد را در پیش می‌ گیرند. دقیقاً مانند ابروهایی که قبل از کاشت رشد می‌ کنند و یک فرم و شکل عادی به خودشان می‌ گیرند‌.

البته خیلی از افراد بعد از شش ماه هم شاهد رشد ابروها هستند. نکته‌ ای که باید به آن توجه کرد، این است که وقتی ابروهای کاشته شده رشدشان آغاز می‌ شود، یعنی می‌ توانید برای اصلاح و قیچی آنها اقدام کنید. حال اینکه ابروهای شما چند روز بعد شروع به رشد می‌ کند، در افراد مختلف متفاوت است.

پس هر زمان که دیدید ابروها رشد کرده‌ اند، می‌ توانید آنها را قیچی کرده و یکدست کنید. دقیقاً مانند افرادی که ابرو کاشت نکرده‌ اند و ابروهای طبیعی دارند. اگر بخواهیم بهترین زمان برای قیچی ابروها بعد از کاشت را به شما معرفی کنیم، باید گفت که یک ماه تا ۳۰ روز بعد از کاشت ابرو می‌ توانید آنها را قیچی کنید.

اینکه پزشک زودتر اجازه انجام این کار را نمی‌ دهد، به خاطر این است که قیچی ابرو زودتر از مدت زمانی که نام بردیم، می‌ تواند عاملی برای ریزش تار ابرو به خاطر برخورد قیچی باشد. پس عجله نداشته و حتماً صبر کنید.

 

کاشت ابرو

نکات مهم برای قیچی و اصلاح ابروهای کاشته شده

اکنون که متوجه شدید قیچی ابروها بعد از کاشت باید چه مدت زمانی انجام شود، باید یک سری نکات را هم راجع به این موضوع بدانید تا بتوانید ابروهای زیباتری داشته باشید و به آنها آسیب وارد نکنید.

  • نکته اول اینکه برای اصلاح ابروهایتان به سراغ اقداماتی مانند بند انداختن نروید. زیرا ممکن است به هر دلیلی تار موی اصلی که کاشته شده است، داخل بند برود.

 

  • اگر ریشه موی کاشته شده کنده شود، احتمال رشد آن بسیار کم خواهد بود. همین باعث می‌ شود که ابروهای شما کمتر و کم به نظر برسد.

 

  • نکته بعدی اینکه ابروهای کاشته شده، هرگز نباید تحت اصلاح با موچین قرار بگیرند. این موضوع باعث می‌ شود که حالت طبیعی ابروها از بین برود. پس حتماً آن را جدی بگیرید.

 

  • نکته دیگر اینکه زودتر از یک ماه بعد از کاشت ابروها آنها را اصلاح نکنید، زیرا فولیکول‌ های موی کاشته شده آسیب می‌ بیند.

 

  • سعی کنید برای اصلاح و تمیز کردن و قیچی ابروها حتماً از مواد تمیز و استریل شده استفاده کنید. چراکه شما در معرض یک سری سوزن‌ های ریز قرار گرفته‌ اید که احتمال انتقال باکتری را افزایش می‌ دهد. پس تا جایی که می‌ توانید از پوست خود مراقبت کنید.

 

  • اگر پزشک به هر دلیلی دستور داده که تا چند وقت بیشتر صبر کنید و ابروها را قیچی نکنید، حتماً به این موضوع توجه کنید و دستور پزشک را رعایت کنید.

 

جمع بندی

مراقبت از ابروها بعد از کاشت اهمیت بسیار زیادی در نتیجه کارتان دارد. یکی از سوالات رایج قیچی ابروها بعد از کاشت است که ما در این مقاله راجع به این موضوع صحبت کردیم، هم نکات اصلاح ابرو را به شما توضیح دادیم و هم اینکه گفتیم چرا باید صبر کنید و بعد اصلاح کنید. همچنین برایتان توضیح دادیم که چه مدت زمانی بعد از کاشت ابرو، مجاز به قیچی ابروها هستید. اگر به مراکز معتبری مانند اسمارت بیوتی مراجعه کنید، نه تنها کاشت ابروی عالی خواهی داشت. بلکه نکات مراقبتی هم به خوبی برایتان توضیح داده می‌ شود.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر