کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت ابرو در میان خانم ها و آقایان طرفداران زیادی پیدا کرده و به کمک آن افراد می توانند ابروهای پر و زیبا داشته باشند. با پیشرفت تکنولوژی و متدهای پیشرفته در کاشت ابرو این عمل میان افراد جا افتاده و نتایج مطلوبی داشته است. جراحی پیوند ابرو همانند هرعملی شرایط خاص خودش را دارد. شاید برایتان سوال پیش آید که چه کسانی مناسب انجام عمل کاشت ابرو هستند. در این مقاله با افرادی که کاندید کاشت ابرو هستند آشنا می شوید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

چه کسانی کاشت ابرو انجام می دهند؟

یکی از دلایلی که افراد به کاشت ابرو رو می آورند، داشتن ابروهای کم پشت است. دلایل دیگر مانند اسکار، ریزش ابرو و آسیب دیدگی باعث می شود فرد به عمل کاشت ابرو فکر کند. همچنین برخی دیگر به دلایلی همچون ژنتیک و یا عوامل وراثتی، از ابروهای خود ناراضی اند و به دنبال راه حل برای پر شدن ابروهای خود هستند.

کاشت ابرو به دلیل داشتن شرایط خاص، همه ی افراد نمی توانند این عمل را انجام دهند. ویژگی هایی که پزشکان افراد را برای کاشت ابرو تایید می کنند شامل

  • عدم وجود بیماری های زمینه ای
  • برطرف شدن دلایل ریزش ابرو 
  • عدم خطر جدی برای سلامتی فرد

می باشد.

 

دلایل کاشت ابرو

ژنتیک: یکی از مهم ترین دلایلی که افراد از فرم ابروهایشان ناراضی اند، ژنتیک است. به گونه ای از نعمت داشتن ابروهای پر و زیبا محرومند. پزشکان در صورتی که فرد بیماری زمینه ای نداشته باشد، پیوند ابرو را توصیه خواهد کرد.

آسیب دیدن ابروها: ممکن است بعضی افراد به دلایلی در طول زندگی خود دچار آسیب هایی شوند. این آسیب ها باعث ایجاد اسکار و یا ریزش موی ابرو می شود. آسیب هایی که ممکن است به ابرو وارد شود شامل سوختگی، بریدگی های عمیق یا ضایعاتی پوستی مانند جوش می باشد. به همین دلیل آسیب های وارد شده به ابرو باعث سست شدن ریشه مو شده و امکان رشد را از بین می برد.

افزایش سن: افزایش سن در بعضی افراد باعث ریزش موهای ابرو می شود. زیرا با بالا رفتن سن واحدهای فولیکولی سست شده و ریزش موهای ابرو را چند برابر خواهد کرد. در این صورت کاشت ابرو بهترین گزینه برای پرپشت شدن ابروهاست.

 

کاشت ابرو چه مزیت هایی دارد؟

اگر شرایط کاشت ابرو را دارید به شما توصیه می کنیم که در انجام این عمل معطل نکنید. پیوند ابرو به دلایلی یک انتخاب بسیار مناسب است. همچنین نتایج خوبی به همراه داشته و با ابروهای طبیعی هیچ تفاوتی ندارد. موهای ابروی کاشته شده در برابر ریزش مقاوم بوده و باعث زیبایی چهره می شود.

 

چه کسانی می توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

همانطور که در بالا گفته شد کاشت ابرو شرایط خاص دارد و همه افراد نمی توانند این عمل را انجام دهند.

کاشت ابرو با روش های مختلفی مانند FUE، FIT و... انجام می شود. با توجه به تفاوت روش های گفته شده، هدف مشترکی دارند.

کسانی که می توانند کاشت ابرو انجام دهند باید دارای شرایط زیر باشند:

  1. بانک موی قوی: برای برداشتن گرافت ها معمولا از ناحیه پشت سر و یا گوش می گیرند. داشتن بانک موی قوی یکی از مهمترین دلایل برای انجام کاشت ابرو است. همه ی افراد بانک موی مناسبی ندارند، در نهایت نمی توانند کاشت ابرو انجام دهند.
  2. عدم حساسیت دارویی: در کاشت ابرو از داروهای بیحسی موضعی برای سر کردن ناحیه ابرو استفاده می کنند. این داروها دارای عوارضی هستند که در برخی افراد واکنش های شدیدی از خود نشان می دهند و باعث بروز آلرژی های حاد می شوند. در این صورت افرادی که این مشکل را دارند نمی توانند کاشت ابرو انجام دهند.
  3. محدودیت های سنی: پزشکان توصیه می کنند که تا قبل از سی سالگی کاشت ابرو انجام نشود. همچنین کسانی که بالای 70 سال دارند هم نباید ریسک جراحی را به جان بخرند.
  4. نداشتن بیماری زمینه ای: در مواردی ریزش موی شما قابل درمان نبوده و یا اگر هم قابل درمان باشد هنوز برطرف نشده است. در این صورت ابتدا باید دلیل ریزش ابروهای خود را پیدا کنید و پس از درمان کاشت ابرو انجام دهید.

 

به صورت کلی

بهتر است برای انجام کاشت ابرو به پزشک مراجعه کنید. پزشک متخصص شرایط کلی که مهمترین آن داشتن بانک موی مناسب است را چک خواهد کرد. کسانی که کاندید مناسب کاشت ابرو هستند شامل:

  • کسانی که به صورت ارثی ابروهای کم پشتی دارند.
  • کسانی که از فرم و مدل ابروهای خود ناراضی اند.
  • کسانی که در اثر حوادث مانند سوختگی، زخم، جای بخیه و... ابروهای خود را از دست داده اند.
  • کسانی که در اثر بیماری اختلالات تیروئیدی و یا ریزش سکه ای قسمتی از ابروی خود را از دست داده اند.
  • کسانی که از مدل تاتوهای قدیمی خود خسته شده اند و می خواهند به ابرو های خود  جلوه ای طبیعی دهند.

 

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

کاشت ابرو یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی است که تمام مراحل آن تقریبا بین چهار تا پنج ساعت زمان می برد. همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاه و سبکی دارد.

پس از طراحی ابروی مراجعه کننده و انتخاب نهایی آن، پزشک مدل انتخاب شده را روی صورت فرد پیاده می کند و به کمک آن کاشت ابرو را انجام می دهند. سپس پزشک فولیکول های مو را با روش های گفته شده از بانک موی فرد گرفته و به ناحیه ابرو منتقل می کند. برداشت از طریق این روش ها جای بخیه باقی نمی گذارد و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. مرحله ی برداشت کلا دو یا سه ساعت زمان می برد. در صورتی که حجم فولیکول ها بیشتر باشد ممکن است کاشت ابرو تا 6 ساعت هم زمان ببرد. هر ابرو تقریبا نیاز به 100 تا 350 گرافت مو دارد.

پس از تزریق بیحسی به ناحیه ابرو، فولیکول ها را با دقت بسیار در ناحیه مشخص شده می کارند. در این مرحله زاویه و جهت کاشتن مو بسیار مهم است. زیرا باید در جهت خواب ابروهای طبیعی باشد، در غیر این صورت جلوه ی بدی به چهره خواهد داد. موهای ابرو تقریبا 15درجه از پوست خارج می شود. اگر این زاویه رعایت نشود باعث غیر طبیعی بودن ابروها خواهد شد. کسانی که موهای فری دارند با این مشکل مواجه می شوند.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر