کاشت ابرو و بوتاکس

بوتاکس یکی از روش های غیرتهاجمی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. در بوتاکس، عضلات به صورت موقت فلج شده و این موضوع باعث می شود چین و چروک های روی پوست از بین برود. حال برای برخی از افراد سوال پیش میاید که آیا افرادی که قصد کاشت ابرو دارند می توانند همزمان بوتاکس انجام دهند؟ با ما همراه باشید تا در ادامه با این موضوع بیشتر آشنا شوید. 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

بوتاکس چیست؟

همانطور که گفته شد بوتاکس یکی از روش های غیرتهاجمی جوانساز پوست است که پس از انجام دادن آن، عضلات به صورت موقت فلج شده و چین و چروک را از بین می برد. بوتاکس کاربردهای زیادی دارد که امروزه افراد در سنین مختلف این کار را انجام می هند. با افزایش سن چین و چروک در پوست ایجاد می شود که بوتاکس می تواند این مشکل را حل کند. بوتاکس جزء داروهای تزریقی است که از سم بوتولونیوم نوع A ساخته می شود و باعث فلج شدن عضلات خواهد شد.

بوتاکس یکی از روش های غیرتهاجمی، مطمعن و کم خطر برای از بین بردن چین و چروک به کار می رود. برطرف کردن خط اخم یا خطوط افقی پیشانی از دیگر کاربرد های بوتاکس است. بوتولونیوم نوعی ماده سمی است که برای اعصاب خطرناک بوده و می تواند به طور موقت باعث اختلال در اعصاب شود و اگر این سم وارد خون شود کشنده و خطرناک خواهد بود. اما در بوتاکس از سم بوتولونیوم به شکل موضعی و تزریق زیر پوست انجام می شود و آسیبی به سیستم اعصاب نمی رساند.

از کاربردهای بوتاکس می توان به کاهش چین و چروک، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن ابروها، کاهش خطوط عرض گردن، بهبود چین های چانه و کاهش چین های عمودی گردن اشاره کرد.

 

کاشت ابرو

بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، تغییرات هورمونی، سوختگی و... دچار ریزش ابرو و کم پشت شدن آن می شوند که ممکن است برای افراد ناراحت کننده باشد.

در روش های قدیمی افراد با رنگ و روش های مختلف اقدام به ترمیم ابرو می کردند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و رایج شدن کاشت ابرو افراد به این کار روی آورده اند. در این روش از پشت سر فولیکول مو برداشت کرده و با روش های خاص فولیکول و ریشه مو را خارج می کنند و در ناحیه ای که نیاز به کاشت دارد می کارند.

کاشت ابروی طبیعی باعث می‌شود تا شما ابروهای دائمی و زیبا داشته باشید و نیاز به تکرار ترمیم ابرو در فواصل مختلف نیست. کاشت ابرو روش‌های مختلفی دارد که FIT و FUT معروف‌ترین این روش‌ها می‌باشد. در این روش‌ها فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو برداشت می‌شود و در ناحیه ابرو کاشته می‌شود. بعد از مدت کوتاهی از کاشت ابرو فولیکول‌های مو دچار ریزش می‌شود و دوباره رشد می‌کند و این بخشی از فرآیند طبیعی رشد ابروهای تازه کاشته شده است.

 

کاشت ابرو و بوتاکس

همانطور که گفته شد بوتاکس یک روش جوانسازی است که برای رفع چین و چروک های نواحی مختلف به خصوص صورت مورد استفاده قرار می گیرد. برای بسیاری از افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند سوال پیش می آید که آیا می توان پس از کاشت ابرو بوتاکس انجام داد؟

در جواب این سوال باید گفت که بله اما در صورتی که دو هفته از جراحی شما گذشته باشد. زمانی که کاشت ابرو انجام می دهید اطراف آن کمی متورم می شود که این امر کاملا طبیعی است و ناشی از کاشت ابرو می باشد.

این تورم ممکن است پزشکی که قرار است برایتان بوتاکس تزریق کند به اشتباه بیاندازد. در نتیجه باعث عدم توازن در تزریق بوتاکس شده و مشکلاتی را برایتان به وجود می آورد. از این رو اگر به کاشت ابرو انجام می دهید، تزریق بوتاکس را حداقل دو هفته بعد از آن انجام دهید.

از جمله شایع‌ترین مشکلاتی که در صورت انجام همزمان بوتاکس و کاشت ابرو به وجود می‌آید عدم توازن در بوتاکس تزریقی در ناحیه چشم است. بعد از کاشت ابرو پزشک نمی‌تواند با تزریق بوتاکس تقارن را در دو طرف صورت ایجاد کند و این باعث می‌شود زیبایی فرد تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین هرچه زمان بیشتری از کاشت ابرو بگذرد صورت برای تزریق بوتاکس آماده‌تر می‌شود و مشکلات کمتری نیز برای فرد به وجود می‌آید.

 

سخن آخر

کاشت ابرو یکی از روش های محبوب برای داشتن ابروهای طبیعی و پر است. افرادی زیادی که بنا به دلایل مختلف دچار کم مویی در ناحیه ابروهای خود هستند، کاشت طبیعی ابرو را انتخاب می کنند. بوتاکس نیز یکی از روش های جوانسازی پوست و رفع چین و چروک است. 

این روش غیر تهاجمی امروزه به طور گسترده ای مورد استقبال قرار گرفته است.  آن دسته از افرادی که عمل کاشت ابرو را انجام داده اند، بهتر است برای تزریق کاشت ابرو مدت دو هفته صبر کنند تا به نتیجه مطلوبی از هر دو عمل خود برسند. 

از جمله دیگر مواردی که می توانند افراد برای داشتن نتیجه بهتر انجام دهند، انتخاب یک کلینیک عالی است که در این زمینه دارای رزومه قوی باشد و از متخصصان خبره بهره بگیرد. ما در اینجا کلینیک اسمارت بیوتی را به شما معرفی می کنیم که از هر دو مورد برخوردار است.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر