دلایل ریزش ابرو پس از کاشت

همانطور که می دانید کاشت ابرو روشی دائمی و مادام العمر است، اما در بعضی افراد ممکن است پس از کاشت دچار ریزش شوند، که این ریزش دلایل مختلفی دارد و در اکثر مواقع قابل درمان می باشد. افراد با دیدن این ریزش ها می ترسند و تصور می کنند که دیگر موهای ریخته شده رشد نمی کنند. شما با رعایت کردن چند نکات مهم می توانید از ریزش ابروها پس از کاشت جلوگیری کنید. 

حتما ضرب المثل پیشگیری بهتر از درمان است را زیاد شنیده اید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با راه های جلوگیری از ریزش ابرو پس از کاشت آشنا شوید. 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

ریزش پس از کاشت ابرو طبیعی است؟

کاشت ابرو یک روش تایید شده و پرطرفدار است که به ابروها حالت و حجم می دهد. همانطور که در بالا گفته شد این روش جزو روش های ماندگار و دائمی است. البته ناگفته نماند که پس از سه ماه ابروها فاز ریزش دارند. این همان مرحله ای است که در آن آناژن افلوویوم نیز روی می دهد. در این مرحله فولیکول هایی که در جریان عمل کاشته شده اند به نوعی دچار شوک ریزشی شده و چنین حالتی می تواند در صورتی که فرد از قبل توجیه نشده باشد این موضوع باعث نگرانی او شود، در حالی که کاملا طبیعی بوده و برای رشد موهای ابرو ضروری می باشد. این قضیه نباید موجب نگرانی زیباجو شود زیرا نشان دهنده ی موفقیت جراحی است. پ س از آن عوارض ناشی از عمل یا اسکار و جای زخم برطرف شده و روند رشد موها آغاز می شود. پس از گذشت سه ماه روند رشد موها شتاب بیشتری می گیرند و کم کم ابروها از حالت قبلی خارج شده و متراکم تر می شوند. اما در این فاصله اگر همچنان ریزش داشتید باید به پزشکتان اطلاع دهید.

 

چرا ابروها پس از کاشت می ریزند؟

قبل از گفتن هر چیزی دلایل بروز ریزش را بیان خواهیم کرد. مواردی که به سبک زندگی و شیوه مراقبت فرد پس از کاشت بستگی دارد و بعضی دیگر مربوط به روش کاشت ابرو و یا موهای کاشته شده است.

  • ضعف ابروهای کاشته شده

در اکثر موارد موهای کاشته شده برای ابروها بسیار ضعیف هستند و قدرت کافی برای رشد ندارند. در نهایت چند روز پس از کاشت می ریزند. این ریزش معمولا ده تا دوازده روز پس از کاشت ابروها اتفاق می افتد و کاملا طبیعی است. زیرا موهای ریخته شده ساقه های ابرو هستند و ریشه آنها هنوز سالم است. با رعایت دستورات پزشک و تقویت ریشه ابروها پس از کاشت، موهای کاشته شده دوباره رشد خواهند کرد و جای نگرانی نیست. نتیجه ی نهایی کاشت ابرو 8 تا 12 ماه پس از کاشت مشخص می شود. بنابراین ریزش ابروهای کاشته شده در روزهای اول نگران کننده نمی باشد.

  • مراقبت نکردن صحیح از ابروها پس از کاشت

اگرچه کاشت ابرو روش تهاجمی نبوده اما به هر حال یک نوع جراحی است. بنابراین باید زمانی اقدام به جراحی کنید که بتوانید تمام نکات و مراقبت های گفته شده توسط پزشک را رعایت کنید. پس گذشت 10 تا 12 روز ریزش اتفاق می افتد. اما فولیکول مو همچنان زیر پوست سالم باقی می ماند و توانایی رشد مجدد را دارد. به همین دلیل اگر سبک زندگی و رژیم غذایی سالمی داشته باشید، شاهد رشد مجدد ابروها خواهید بود.

 

  • عدم مشاوره درشت مانند کم پشت بودن ابروها قبل از کاشت

یکی از مهم ترین مراحل کاشت، مشاوره و بررسی هایی است که قبل از آن صورت می گیرد. زیرا ریزش و یا کم پشت بودن ابروها می تواند به دلایل مختلفی از جمله مشکلات هورمونی، افزایش سن، سبک زندگی، کمبود ویتامین ها و یا ابتلا به برخی بیماری باشد. پزشک با بررسی علت ریزش، به این می رسد که کاشت ابرو برای فرد متقاضی مناسب است یا خیر.

اگر فردی کاندید مناسب برای کاشت نباشد و اصرار به انجام آن کند، به نتیجه ی مطلوبی نخواهد رسید و با حجم زیادی از ریزش رو به رو خواهد شد. به همین خاطر توصیه می شود که قبل از انجام جراحی حتما درباره پزشک تحقیق کنید تا با این مشکلات رو به رو نشوید. 

  • انتخاب کلینیک نامعتبر

همانطور که میدانید کاشت ابرو باید توسط پزشک ماهر و متخصص انجام شود. به این دلیل که روند برداشت و کاشت ابروها بسیار حساس است و به تجهیزات خاص نیاز دارد. اگر هنگام کاشت اصول و استاندارهای مورد نظر رعایت نشود، قطعا با یک سری عوارض کاشت ابرو از جمله ریزش ابرو روبه رو خواهید شد.

  • مبتلا به بیماری های خاص

در صورت مبتلا به برخی بیماری ها از جمله آلوپسی آره آتا، اختلالات خونریزی و یا افرادی که سابقه عوارض جراحی دارند، کاشت ابرو نباید انجام دهند. به همین دلیل مشاوره و معاینات قبل از کاشت بسیار اهمیت دارد.

درمان ریزش ابرو پس از کاشت

همانطور که در بالا گفته شد پس از کاشت با ریزش ابرو مواجه می شوید، که این موضوع کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد زیرا وارد فاز ریزش شده اید. همچنین این ریزش در قسمت ساقه ابرو اتفاق می افتد و فولیکول در زیر پوست سالم و زنده باقی می ماند و به رشد خود ادامه خواهد داد.

اما اگر این ریزش چند روز پس از کاشت اتفاق بی افتد، لازم است که یک سری اقدامات و مراقبت ها در نظر گرفته شود تا به تسریع روند رشد ابروها کمک شود، اما اگر دو ماه پس از کاشت این ریزش اتفاق بیفتد، داروهایی توسط پزشک تجویز می شود تا جلوی ریزش را بگیرند و موها سریع تر رشد کنند. در برخی موارد ممکن است ابروها بعد از ریزش، رشد نکنند و یا روند رشدشان بسیار کند می باشد. در چنین مواردی باید مشکل بررسی شود تا درمان هر چه سریع تر شروع شود.

  • تقویت ابروهای کاشته شده

شما برای تقویت ابروهایتان می توانید از روغن های گیاهی مانند روغن لیمو، روغن درخت چای و... استفاده کنید و ابروها را به آرامی به مدت بیست دقیقه ماساژ دهید. این کار می تواند به ضخیم تر شدن ابروهای جدید کمک کند. هیچ گونه فشاری نباید به ابروها وارد کنید.

  • شستشوی صحیح صورت

پس از کاشت از محلول مخصوصی برای شستشوی صورت استفاده می گردد. علاوه بر آن هنگام حمام کردن باید طوری زیر دوش بایستید که آب مستقیما با صورت و ابروی شما برخورد نکند.

  • رنگ نکردن ابروها

رنگ کردن ابرو پس از کاشت می تواند به فولیکول های مو آسیب بزند و احتمال ریزش بعد از کاشت را افزایش دهد. شما پس از کامل شدن پروسه کاشت و رشد مجدد ابروها می توانید ابروهای خود را رنگ کنید.

  • رژیم غذایی مناسب

تغذیه مناسب از جمله اقداماتی است که به روند رشد ابرو و ضخیم شدن آن کمک خواهد کرد. به همین دلیل رژیم غذایی باید حاوی مواد معدنی، آهن و پروتئین باشد. بهتر است پس از کاشت از مکمل های تقویتی مانند آمپول استفاده کنید ولی باید زیر نظر پزشک باشد.

  • اصلاح نکردن ابروها پس از کاشت

اصلاح کردن یکی از عواملی است که به ابروهای کاشته شده آسیب می رساند. توصیه می شود تا چند ماه پس از کاشت از برداشتن ابروها با موچین و یا وکس خودداری کرده و تنها ابروها را کوتاه کنید.

سوالات متداول

  • چگونه می‌توانم رژیم غذایی سالمی برای رشد ابروها داشته باشم؟

برای داشتن رژیم غذایی سالم برای رشد ابروها، می‌توانید از موارد زیر پیروی کنید:

  1. مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین: پروتئین برای رشد و نمو موها بسیار مهم است. مواد غذایی مانند ماهی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، لوبیا، نخود و سویا منابع عالی از پروتئین هستند. سعی کنید در هر وعده غذایی حاضر در رژیم خود، مقدار مناسبی پروتئین مصرف کنید.

  2. مصرف میوه‌ها و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که برای سلامتی و رشد موها ضروری هستند. میوه‌ها و سبزیجاتی مانند پرتقال، توت‌فرنگی، آووکادو، بروکلی، اسفناج و هویج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  3. مصرف غلات کامل: غلات کامل مانند گندم کامل، جو، برنج قهوه‌ای و آرد سبوس‌دار حاوی فیبر و مواد مغذی مهمی هستند که به رشد موها کمک می‌کنند. سعی کنید محصولات غله را با نسبت بالایی از غلات کامل تا غلات آماده مصرف در رژیم خود در نظر بگیرید.

  4. مصرف روغن‌های سالم: روغن‌های سالمی مانند روغن زیتون، روغن کانولا و روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-6 هستند که به رشد موها و بهبود سلامت آنها کمک می‌کنند. در هنگام پخت و آماده‌سازی غذا از این نوع روغن‌ها استفاده کنید.

  5. مصرف آهسته و خوردن غذاهای طبیعی: سعی کنید غذاها را به‌طور آهسته میل کنید و غذاهای پردازش شده و حاوی مواد افزودنی و شیمیایی را به حداقل برسانید. غذاهای طبیعی و تازه، مانند مواد غذایی آلی و بدون سمی، به رشد سالم موها کمک می‌کنند.

  6. مصرف آب کافی: آب مصرفی کمک به حفظ رطوبت و آب رسانی به موها دارد. مطمئن شوید که در طول روز مقدار کافی آب می‌نوشید.

  • چه میزان پروتئین باید در هر وعده غذایی مصرف کنم؟

    مقدار دقیق پروتئین مورد نیاز در هر وعده غذایی به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، سطح فعالیت بدنی، وضعیت بهداشتی و هدف شما بستگی دارد. اما به طور کلی، میزان مصرف روزانه پروتئین برای بزرگسالان به حدود 0.8-1.0 گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن تخمین زده می‌شود.

    برای محاسبه مقدار پروتئین مورد نیاز در هر وعده غذایی، می‌توانید وزن خود را به کیلوگرم تبدیل کنید و سپس آن را در محدوده 0.8 تا 1.0 ضرب کنید. برای مثال، اگر وزن شما 70 کیلوگرم باشد و میزان پروتئین را 1.0 گرم برای هر کیلوگرم وزن بدن در نظر بگیرید، میزان پروتئین مورد نیاز شما در هر وعده غذایی حدوداً 56 تا 70 گرم خواهد بود.

    درصورتی که فعالیت بدنی شما بیشتر از متوسط است یا دارای هدف خاصی مانند افزایش عضله هستید، ممکن است نیاز به مقدار بیشتری پروتئین داشته باشید. در این صورت، بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید تا برنامه غذایی مناسب برای شما تهیه شود.

    همچنین، توزیع پروتئین در طول روز نیز مهم است. بهتر است پروتئین را در طول روز به طور متوازن مصرف کنید و آن را در وعده‌های غذایی مختلف تقسیم کنید تا بدن شما به طور مداوم از پروتئین استفاده کند.

    توجه داشته باشید که همواره بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا نیازهای خاص خود را بررسی کنید و برنامه غذایی مناسب برای شما تهیه کنید.

     

چرا اسمارت بیوتی (Smart Beauty)

مرکز کاشت ابرو اسمارت بیوتی یکی از پیشروترین و پیشرفته‌ترین مراکز کاشت ابرو است که از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. این مرکز با استفاده از تکنولوژی شبیه‌سازی و هوش مصنوعی به صورت حداقل خطا و ریسک، خدمات کاشت ابرو را ارائه می‌دهد.

کلینیک اسمارت بیوتی در زمینه خدمات کاشت ابرو با استفاده از روش‌های مدرن، در سطح کشور و کشورهای پیشرفته دنیا شناخته شده است. با جذب رضایت هموطنان، این کلینیک توانسته است در بیش از ۱۰ شعبه در ایران و خارج از کشور موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

اعتقاد به ارزشمندی و ارائه خدمات با کیفیت می‌تواند به افزایش ارزش کار و ارزش شما به دیگران کمک کند. مرکز کاشت ابرو اسمارت بیوتی با ارائه خدمات به شما عزیزان، سعی در بهتر کردن حال و لبخند شما دارد.

 

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر