9 اشتباه مهم درباره برداشتن ابرو

ابروها یکی از مهم ترین اجزای صورت می باشند که در چهره ی افراد بسیار تاثیر گذارند. معمولا اکثر خانم ها در برداشتن ابرو دچار اشتباه می شوند و حتی ممکن است باعث به هم ریختن مدل ابروهایشان شوند. ما در این مقاله سعی داریم به شما نکات مهم درباره برداشتن ابرو بگوییم و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنیم. برداشتن موهای زائد در ناحیه ابرو باید بر اساس یکسری باید و نبایدها انجام شود. بنابراین تا خواندن این مقاله به موچین دست نزنید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

9 اشتباه رایج درباره برداشتن ابرو

همه ی خانم ها برای یک بار هم که شده هنگام برداشتن ابرو دچار اشتباه شدند. در بعضی مواقع این کار قابل جبران است ولی در طولانی مدت عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد. در این مقاله با 9 اشتباه درباره برداشتن ابرو آشنا می شوید، آنها را پیدا کرده و سعی کنید از این کار دوری کنید.

 

کندن مداوم ابروها

تمیز بودن ابروها و برداشتن مداوم آن ممکن است برای برخی افراد رضایت بخش باشد. در صورتی که این کار غلط بوده و هر چند هفته یکبار باید این کار انجام شود. متخصصان در این باره می گویند برداشتن ابرو سه هفته یکبار مجاز است در غیر این صورت باعث ریزش ابروها خواهید شد. در این صورت موهایی که رشد متفاوتی دارند رشد خواهند کرد و سبب بیشتر نشان دادن ابرو می شوند. با کندن بیش از حد ابروها به فولیکول مو آسیب می رسانید و رشد آن را متوقف خواهید کرد. به این نکته توجه کنید که هنگام برداشتن ابرو در یک فاصله مناسب با آینه قرار بگیرید تا دید خوبی داشته باشید.

 

استفاده از موچین قدیمی

بیشتر خانم ها با موچین، ابروهای خود را برمی دارند اما استفاده از موچین قدیمی بسیار نادرست بوده و باعث آسیب به ابروها می شود. برای تشخیص موچین قدیمی کافی است ببینید که موها از میان موچین لیز می خورد یا خیر و یا اگر برای نزدیک کردن دو سمت آن به هم تلاش زیادی می کنید، زمان آن رسیده که موچین تان را عوض کنید. همچنین هنگام استفاده از موچین حتما دو لبه ی آن را الکی (ایزوپروپیل) کنید تا ضدعفونی شود.

 

مقدار زیادی کندن ابرو از کناره ی ابروها

اکثر خانم ها ممکن است برای جلوگیری از نزدیک شدن دو ابرو به هم، مقدار زیادی از فضای میان ابروهای خود بردارند. این کار باعث بزرگ دیده شدن بینی فرد شده و چشم ها دور از هم دیده می شود. توجه داشته باشید که ابتدای ابروها باید در راستای برآمدگی بینی باشد، نه لبه ی خارجی سوراخ بینی. برای تشخیص اینکه ابرو کجا تمام شود می توان یک خط مورب از گوشه ی بینی خود به سمت گوشه ی بیرونی چشمتان تصور کنید. هرچه جلوتر باشد معمولا بهتر است. این کار را می توانید به کمک مداد هم انجام دهید.

 

قوس دادن زیاد به ابرو

قوس ابرو در چهره شما تغییر ایجاد می کند و باعث می شود دیگران همیشه شما را متعجب ببینند. به همین دلیل در برداشتن ابرو باید دقت کنید. ابروهایی با قوس کم بسیار زیباتر دیده می شوند. می توانید این کار را با علامت گذاری روی بالاترین نقطه از ابروی خود یعنی حدود دو سوم از داخل ابرو انجام دهید، سپس زیر ابروها را بردارید. این کار باعث می شود تا یک ابرو با قوس زیبا داشته باشید.

 

فراموش کردن بالای ابرو

اگر فقط زیر ابرو را بردارید و بالای ابرو را فراموش کنید، باعث نامرتبی ابرو می شوید. میان ابروی پر و زیبا با یک ابروی پر و نامرتب زمین تا آسمون تفاوت است. حتما از بالای ابروهایتان غافل نشوید زیرا این بخش بسیار جلب توجه می کند.

 

استفاده زیاد از لوازم آرایشی

اکثر خانم ها برای پرتر نشان دادن ابروهای خود از مداد ابرو استفاده می کنند. زیرا هم راحت بوده و هم در سریع ترین حالت ممکن می توانید ابروهای زیبا داشته باشید. اما استفاده ی زیاد از مداد ابرو یکی از بدترین روش ها است. به هیچ عنوان از مداد چشم برای ابروها استفاده نکنید زیرا به درستی روی ابروها نمی ماند. از مداد ابرویی استفاده کنید که یک درجه از ابروهای شما روشن تر هستند زیرا ابروهای مشکی و خیلی تیره، خشن و ساختگی هستند. از رنگ روشن تر جاهای خالی ابرو را پر کرده و شکل طبیعی ابرو را حفظ کنید. پیشنهاد ما این است که اگر مداد برای ابروهایتان زیاد است می توانید از یک برس زاویه دار که حاوی پودر ابرو است، استفاده کنید. این پودر حتما یک یا دو درجه روشن تر از ابروها باشد.

 

هم رنگ کردن مو و ابرو

یکی از اشتباهاتی که اکثر خانم ها مرتکب می شوند، هم رنگ کردن مو و ابروها است. حتما لازم نیست که ابروها خیلی روشن باشند، تنها کافی است اطمینان حاصل کنید که رنگ و اختلاف بین مو و ابرو بیش از حد تیز نیست. همچنین رنگ مداد با رنگ مو، چشم و چهره تان مطابقت داشته باشد.

 

کرم های رتینوئید (ضد پیری) چه تاثیری در ابرو دارند؟

کرم های رتینوئید ضد پیری باعث افزایش کلاژن و باز شدن منافذ می شوند در نهایت برگشت سلول ها را سرعت می بخشند. در صورتی که پس از استفاده از این کرم موم بیاندازید، باعث آسیب رساندن به پوست می شوید. رتینوئید باعث نازک و حساس شدن پوستتان می شود. پیشنهاد می شود که پس از قطع کردن این کرم برای موم انداختن شش هفته زمان دهید.

 

 

رفتن به آرایشگاه

اگر ابروهای خود را خراب کرده اید حتما به آرایشگاه بروید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا شکل طبیعی ابرو را حفظ کنید. همچنین برای برداشتن ابرو در خانه نیز راهنمایی تان خواهند کرد. ابروها می توانند دیگران را به صورت شما جذب کنند.

نکات مهم درباره برداشتن ابرو

  • از شابلون ابرو استفاده نکنید.
  • موچین را با الکل ضد عفونی کنید.
  • از موچین قدیمی استفاده نکنید.
  • هر دو یا سه هفته یکبار ابروها را بردارید.
  • نزدیک نشدن بیش از حد به آینه

 

همانطور که در بالا گفته شد زیر ابرو می تواند در چهره تان تاثیر گذار باشد، اما به این معنا نیست که با این کار تغییر زیادی کنید. برداشتن ابرو افراطی می تواند به ابروهایتان آسیب برساند. همچنین توجه داشته باشید که بالا و پایین ابروها را عاری از موهای سرگردان نگه دارید، زیرا زیبایی چهره تان را چند برابر خواهد کرد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر