آزمایشات لازم قبل از انجام جراحی کاشت ابرو

ابروها یکی از مهم ترین عضو صورت هستند که نقش مهمی در زیبایی افراد دارد. اگر دچار ریزش ابرو شده اید بهترین راه حل دائمی کاشت ابرو می باشد. پزشکان قبل از انجام کاشت ابرو، آزمایشاتی را تجویز می کنند که باید حتما انجام شود. انجام به موقع این آزمایشات می تواند کمک زیادی به جراح کاشت ابرو کند. در این مقاله سعی داریم شما را با آزمایشات قبل از کاشت ابرو آشنا کنیم.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

انجام آزمایشات قبل از کاشت ابرو چه اهمیتی دارد؟

قبل از انجام کاشت ابرو حتما باید آزمایشات گفته شده را انجام دهید. این آزمایشات اهمیت زیادی دارند. برای مثال اگر فرد مبتلا به مشکلات انعقاد خون، لختگی خون و... باشد روند انجام کاشت ابرو به مشکل خواهد خورد. به همین دلیل قبل از انجام آن حتما آزمایشات لازم را انجام دهید تا حین عمل به مشکل برنخورید. برخی از افراد بیماری خود به دلایلی از پزشک خود مخفی می کنند. این کار عواقب جبران ناپذیری دارد، به همین خاطر پزشک این آزمایشات را واجب کرده است.

 

هدف از انجام آزمایشات قبل از کاشت ابرو چیست؟

این آزمایشات باید در کلینیک های معتبر انجام شود و انجام آن باعث می شود تا نتیجه نهایی عمل، موفقیت آمیز باشد. اینکار یکی از مطمعن ترین راه برای بررسی عوارضی است که احتمال دارد بعد از جراحی برای افراد اتفاق افتد.

هدف از انجام آزمایشات قبل از جراحی شامل:

  • ایجاد آرامش خاطر در فرد قبل از انجام عمل
  • بررسی سلامت جسمانی افراد و اطلاع آن به خود فرد
  • کمک به پزشک برای انتخاب بهترین روش کاشت ابرو برای فرد
  • مطلع شدن پزشک از عوارضی که ممکن است برای فرد رخ دهد
  • کمک به پزشک برای تجویز بهتر دارو
  • جوابگویی مناسب ابرو به فولیکول های پیوند شده

 

آزمایشات مهم قبل از کاشت ابرو

با توجه به نظر و سابقه پزشک، آزمایشات مربوطه قبل از کاشت ابرو متفاوت است. اما از مهمترین آنها می توان به آزمایش قندخون، تست ادرار، آزمایش ایدز و تیروئید و کرونا اشاره کرد. 

 

آزمایش قند خون FBS

این آزمایش جزو آزمایشاتی است که میزان قند خون بدن را مشخص می کند. برای انجام آن باید حدود 12 ساعت ناشتا باشید. اگر سطح قند خونتان بالا باشد، جراح کاشت ابرو را به پزشک معالجتان راهنمایی می کند. در این صورت با کمک پزشک قبل از جراحی سطح قند خونتان کنترل خواهد شد.

 

آزمایش ایدز HIV

این ویروس مستقیم به سیستم دفاعی حمله می کند. ایدز باعث می شود که بدن قدرت مبارزه با باکتری ها را نداشته باشد. اگر قردی قصد انجام کاشت ابرو را دارد باید این تست را انجام دهد و اگر این بیماری را داشته باشد، انجام جراحی کاشت ابرو نباید برای او انجام شود.

 

تست بیهوشی

در کاشت ابرو بیحسی مورد نیاز است. برخی از افراد ممکن است به بیهوشی حساسیت داشته باشند. به همین دلیل برای تشخیص حساسیت به بیهوشی باید این آزمایش قبل از جراحی انجام شود.

 

 

تست کرونا

همانطور که می دانید امروزه بیماری ای به نام کرونا رواج پیدا کرده است. این بیماری واگیردار باید قبل از انجام کاشت تست آن داده شود.

 

آزمایش تیروئید

یکی از دلایل ریزش ابرو، مشکلات مربوط به تیروئید است. پرکاری و کم کاری آن باعث می شود که ابروها ریزش زیادی داشته باشد. به منظور تعیین مشکلات تیروئیدی انجام آزمایش خون برای تشخیص میزان تیروتروپین، تری یدو تیروئین، تیروکسین نیاز است. بالا و پایین رفتن هر یک از فاکتورها نشان دهنده ابتلا فرد به کم کاری یا پرکاری تیروئید است.

 

 

تست های انعقادی PT و PTT

هدف از انجام تست PT، تعیین زمان پروترومبین و هدف آزمایش PTT، مشخص کردن مدت زمان ایجاد لخته در خون است. این آزمایشات باید توانایی داوطلب از نظر ترمیم زخم‌ها را معین کند.

 

آزمایش هپاتیت  Bیا HBS Ag

هپاتیت B یکی از بیماری‌های خونی است که از طریق مایعات بدن امکان انتقال دارد. به همین علت در کنار تست ویروس عمل سندروم نشانگاه نقص اکتسابی سیستم ایمنی، یا AIDS همواره انجام می‌شود.

آزمایش شمارش سلول های خونی CBC

در این آزمایش، پزشک از وضعیت انعقاد و غلظت خون فرد، مطلع می‌شود. در این آزمایش، مقدار گلبول‌های قرمز فرد بررسی می‌شود و همچنین اگر فرد بیمار، مشکلات کم‌خونی ناشی از فقر آهن داشته باشد پزشک به‌خوبی در جریان قرار می‌گیرد.

سایر آزمایشاتی که ممکن است پزشک انجام آن‌ها را ضروری بداند شامل آزمایش کلسترول خون (کلسترول خوب و کلسترول بد)، تست‌های انعقادی، هپاتیت B و هپاتیت C است. این آزمایشات با بررسی سوابق پزشکی فرد بیمار انجام می‌گیرد.

 

هزینه های آزمایشات قبل از کاشت ابرو

انجام هرگونه آزمایشی، هزینه هایی را به همراه دارد. برخی از بیمه های درمانی هزینه آزمایشات مختلف را پرداخت می کنند. اما برخی از آزمایشات تحت پوشش بیمه قرار ندارند. اگر قصد انجام چکاپ تیروئید قند خون آزمایش ادرار را دارید تقریبا باید مبلغی 300 هزار توامن پرداخت کنید. البته این مبلغ در آرمایشگاه های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

 

کلام آخر

اگر قصد کاشت و ترمیم ابرو را دارید، باید آزمایشات قبل از کاشت ابرو  را انجام دهید. بررسی سلامت فرد به متخصص کاشت ابرو در زمینه انجام موفقیت آمیز جراحی کمک زیادی می کند. اگر فرد به بیماری های مختلف قبل از کاشت ابرو مبتلا نباشد، احتمال بروز عوارض جانبی به حداقل می رسد. پس حتماً قبل از اینکه سراغ کاشت ابرو بروید، از وضعیت سلامتی خود مطلع شوید. بیماران دیابتی می توانند کاشت مو را انجام دهند، اما باید با مصرف داروها بیماری خود را کنترل کنند. شما می توانید قبل از کاشت ابرو به کلینیک اسمارت بیوتی مراجعه کنید. در این کلینیک متخصصان مجرب با استفاده از تکنیک های به روز دنیا آماده ارائه خدمات مربوط به کاشت ابرو به زیباجویان گرامی هستند.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر