آشنایی با مراحل کاشت ابرو

کم پشتی و ریزش ابرو در آقایان معمولا به خاطر عوامل ارثی و در بانوان دلایلی از جمله تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی، شرایط مختلف پوستی و پزشکی و یا استفاده از محصولات آرایشی بی کیفیت است. بعد از ریزش ابرو گزینه های زیادی از جمله میکروبلیدینگ، فیبروز استفاده از محلول ها و داروهای موضعی و خوراکی برای بهبود در ظاهر ابروها وجود دارد. اما تنها روشی که باعث افزایش موهای طبیعی ابرو به صورت دائمی می شود، کاشت ابرو است.

اگر قصد کاشت ابرو را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مراحل کاشت ابرو آشنا شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

معرفی مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو به دلیل حساسیت ناحیه پیوند و ظرافت بالا، باید توسط جراحان خبره و باتجربه انجام شود. تا فرد بتواند به نتیجه موردنظر خود دست یافته و از هرگونه خطر در امان باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مراحل کاشت ابرو آشنا شوید:

 

مراحل کاشت ابرو

1. طراحی ابرو

یک جلسه مشاوره جامع با پزشک متخصص قبل از اقدام به عمل کاشت ابرو بسیار مهم است. این جلسه به شما امکان می‌دهد با پزشک خود درباره اهداف، انتظارات، مزایا و معایب کاشت ابرو صحبت و مشورت کنید. پزشک نیز می‌تواند شما را در مورد مواردی که برای آمادگی قبل از عمل لازم است، راهنمایی کند. در نهایت، با همکاری پزشکتان، می‌توانید ابروهای مطلوب خود را طراحی کرده و از طریق طراحی قبل از عمل، اطمینان حاصل کنید که نتایج به دست آمده طبیعی و منطبق بر تمایلات شما خواهد بود.

سپس پزشک به شما توضیح خواهد داد که موهای اهداکننده برای کاشت ابرو از کجا و چگونه برداشته می‌شوند. او نیز جزئیات مربوط به فرآیند و مراحل کاشت ابرو را به شما توضیح خواهد داد تا با آن آشنا شوید. همچنین، شما باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنید که پس از جراحی به خانه برگردید. احتمالاً در 24 ساعت اول پس از عمل به کمک دیگران در خانه نیاز خواهید داشت، زیرا استراحت کامل بسیار مهم است.

 

مراحل کاشت ابرو

2. اعمال بی حسی

مرحله دوم انجام کاشت ابرو اعمال بی حسی می باشد. در روش‌های نوین پیوند ابرو، استفاده از داروهای آرام بخش قبل از عمل معمولاً توصیه می‌شود تا متقاضیان آرامش بیشتری در طول عمل داشته باشند. استفاده از بی‌حسی موضعی در این روش، بسیار معمول است و به متقاضیان امکان می‌دهد در طول عمل جراحی بتوانند به راحتی بیدار مانده و هیچ دردی را حس نکنند.

3. برداشت و آماده سازی گرافت

بعد از بی حسی، پزشک اقدام به برداشتن موهای فرد اهداکننده با کمک تیم جراحی می کند. برای پیوند ابرو، فولیکول های مورد نیاز عموماً از ناحیه پشت سر یا پشت گوش برداشته می‌شوند. اما انتخاب بهترین ناحیه برای هر فرد بستگی به طول و قوام موی آن فرد دارد. دلیل انتخاب ناحیه پشت سر و بالای گوش برای استخراج موها این است که موهای این ناحیه معمولاً در برابر ریزش مو مقاومت بیشتری دارند.

برای برداشت موهای اهداکننده دو روش وجود دارد. در روش FUE یا استخراج واحد فولیکولی، پزشک به کمک یک پانچ اقدام به جدا کردن موها به صورت جداگانه می کند. ولی در روش FUT پزشک از پشت سر یک نوار کامل از پوست را جدا کرده و سپس با کمک تیم جراحی گرافت ها از طریق میکروسکوپ از نوار خارج و در آخر آماده قرار دادن در ابرو می کند.

 

مراحل کاشت ابرو

4. کاشت

در مرحله پایانی فرایند کاشت ابرو، جراح گرافت های موی استخراج شده را به طور دقیق و دسته به دسته در شیارهای بسیار ظریفی که در ابروهای شما ایجاد شده‌اند، قرار می‌دهد. در این مرحله، هر فولیکول مو به دقت و با در نظر گرفتن زاویه صحیح و عمق مناسب کاشته می‌شود تا موهایی که شبیه به موهای طبیعی هستند در ابروها رشد کنند.

جراح پس از اتمام عمل، حدود دو ساعت منتظر می‌ماند تا مطمئن شود که شما از نتایج راضی هستید و حال عمومی شما خوب است. در صورتی که نارضایتی داشته باشید، آنها قادرند تغییراتی ایجاد کنند و یا موهای بیشتری را اضافه کنند تا ابرو به شکل و حجم مناسب برسد.

5. استراحت و مشاهده نتیجه نهایی کاشت ابرو

بعد از عمل پیوند ابرو، درد و ناراحتی کمی احساس می‌شود، برای کاهش این مشکل، پزشک مسکن‌ تجویز می کند. همچنین در طی فرایند بهبود، ناحیه ابرو گاهی برای چند روز قرمز، متورم و کبود شده و یا پوستهای ریز و درشتی در اطراف ابروها به وجود آید. اما با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و پیروی از راهنمایی‌های پزشک، این علائم در عرض چند روز کاملاً برطرف می‌شوند. برای جلوگیری از عوارض پس از پیوند ابرو، باید مراقبت‌های قبل و بعد از عمل را جدی بگیرید. پزشک یا دستیارانش در روز جراحی به شما توصیه‌های لازم را خواهند داد.

در آخر

در این مطلب به مراحل کاشت ابرو اشاره شد. اگر قصد انجام این کار دارید، می توانید با خواندن مقاله فوق با مراحل کاشت ابرو آشنا شده و سپس اقدام به انجام آن کنید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر