آشنایی با مزوتراپی ابرو

نقص در رویش ابروها یا کم پشت شدن آنها، یکی از مشکلات شایع زیبایی است که بسیاری از افراد به دلایل مختلف با آن مواجه می‌شوند. به طور کلی، عوامل مختلفی باعث ریزش ابروها می‌شوند؛ به عنوان مثال: افزایش سن، اختلالات هورمونی، برخی از سرطان‌ها، برخی از بیماری‌های پوستی و... از جمله عواملی هستند که می‌توانند به فولیکول‌های مو آسیب برسانند و مانع عملکرد صحیح آنها شوند. در حال حاضر، کلینیک‌های زیبایی متعددی وجود دارند که به افراد کمک می‌کنند تا ابروهایی پرپشت، خوش فرم و متناسب با چهره خود داشته باشند. یکی از روش‌های موثر برای درمان ریزش ابرو و تقویت آنها، مزوتراپی ابرو است. در مزوتراپی ترکیبی از انواع ویتامین‌ها و برخی از مواد معدنی مورد نیاز برای رویش ابرو را در ناحیه ابرو تزریق می‌کنند. در سال 1952 فردی به نام میشل پیستور از روش مزوتراپی برای تسکین درد استفاده ‌کرد. به مرور زمان این روش در سراسر جهان توسعه یافت و برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گرفت. ما در این مقاله از اسمارت بیوتی قصد داریم به معرفی مزوتراپی موی ابرو و مزایای آن بپردازیم.

  مزوتراپی ابرو چیست؟

مزوتراپی (Mesotherapy) به معنای درمان متوسط است. در این روش برخی از هورمون‌ها، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و عصاره‌های گیاهی را به منظور حذف چربی‌های اضافی، سفت کردن پوست، تقویت ابروها و درمان ریزش مو استفاده می‌کنند. در حقیقت، این روش یک عمل زیبایی محسوب می‌شود که به کمک سوزن برخی از آنزیم‌ها، مواد معدنی و آمینواسیدها را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

مشاوره کاشت ابرو می‌تواند به شما کمک کند تا روش‌های مختلف تقویت ابروها، مانند مزوتراپی یا میکرونیدلینگ ابرو، را به خوبی بشناسید. این روش‌ها کم تهاجمی بوده و باعث تقویت رشد و افزایش تراکم ابروها می‌شوند. در فرآیند مزوتراپی، پزشک متخصص با استفاده از یک سوزن ظریف، ترکیبی از مواد تقویتی را به زیر پوست تزریق می‌کند. این تزریق‌ها در نقاط مختلف پوست به صورت زیر پوستی انجام می‌شوند تا تأثیر مطلوبی بر رشد و تقویت فولیکول‌های ابرو داشته باشند. مشاوره با پزشک می‌تواند به شما در انتخاب روش مناسب کمک کند.

به طور کلی مزوتراپی کاربردهای وسیعی در زمینه زیبایی و سلامتی دارد. در این تکنیک میزان مواد تزریقی و همچنین محتوای آن به عوامل مختلفی مانند: سن، وضعیت بیماری، ویژگی‌های فیزیکی و... بستگی دارد. طبق تحقیقات انجام شده، فرایند مزوتراپی را برای همه افراد بالای 18 سال در صورت تایید پزشک می‌توان اعمال کرد.

امروزه در بسیاری از مراکز زیبایی پوست و مو از تکنیک مزوتراپی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که افراد زیباجو قبل از اقدام بایستی از اعتبار و سابقه کلینیک تخصصی مورد نظر، اطمینان حاصل نمایند تا در نهایت نتیجه رضایت‌بخشی را به دست آورند. 

کاربردهای مزوتراپی ابرو

متخصصان زیبایی در کاشت ابرو در تهران از روش‌هایی مانند مزوتراپی موی ابرو برای اصلاح مشکلات و نواقص ابرو استفاده می‌کنند. این تکنیک باعث تقویت ریشه ابروها، حفظ سلامت آنها و کاهش ریزش موهای ابرو می‌شود، که در نهایت تأثیر مثبتی بر زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد. مزوتراپی به عنوان یک روش مکمل در کنار کاشت ابرو می‌تواند به دستیابی به نتایج بهتر و ماندگارتر کمک کند و ابروهایی پرپشت و طبیعی ایجاد کند. بسیاری از افراد از تکنیک مزوتراپی بعد از کاشت ابرو برای تقویت و رشد ابروهای جدید استفاده می‌کنند. از جمله  کاربردهای مزوتراپی ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ü     افزایش تراکم ابروها

ü     افزایش ضخامت موی ابروها

ü     تقویت ریشه ابروها

ü     درمان ریزش ابرو

ü     تسریع روند رشد ابروهای جدید

ü     درمان بیماری آلوپسی

مزایای مزوتراپی ابرو

همانطور که اشاره کردیم، موی ابروها به دلایل مختلفی ممکن است دچار ریزش شوند. در حال حاضر راهکارهای مختلفی برای درمان رویش مجدد و تقویت ابروها وجود دارند که در این میان می‌توان به مزوتراپی تارهای ابرو اشاره کرد. این تکنیک یکی از روش‌های مدرن برای درمان ریزش ابرو به شمار می‌آید و به دلایل مختلفی در بین پزشکان و زیباجویان محبوبیت دارد. برخی از مزایای مزوتراپی شامل افزایش رشد مو، تقویت فولیکول‌ها و جلوگیری از ریزش مجدد مو است. 

در کنار این روش، قیمت کاشت ابرو در تهران می‌تواند بسته به میزان ریزش، تعداد گرافت‌ها و مهارت پزشک متفاوت باشد. بسیاری از افراد با ترکیب مزوتراپی و کاشت ابرو به نتایج مطلوب و ماندگار دست می‌یابند، بنابراین بررسی هر دو گزینه با مشاوره تخصصی می‌تواند به انتخاب بهترین روش کمک کند.

o       کمک به رشد ابروها

از روش مزوتراپی برای نقاطی که رشد ابروها در آنجا بسیار کم است، استفاده می‌شود. برای این کار به کمک یک سوزن، مواد مورد نیاز را برای تقویت ریشه ابروها به فولیکول‌های موجود در پوست تزریق می‌کنند تا در نهایت با تحریک رشد فولیکول‌ها باعث افزایش تراکم ابروها ‌شوند. از طرفی به دلیل تزریق مواد مفید تقویتی، تارهای مو بسیار شاداب‌تر، محکم‌تر و درخشان‌تر می‌شوند.

o       جلوگیری از ریزش موی ابروها

مزوتراپی ابرو علاوه‌بر افزایش حجم ابروها می‌تواند مانع از ریزش ابروها شود. در مواردی که ریزش ابرو به دلایلی مانند: بیماری‌های پوستی، آلوپسی، افزایش سن، درماتیت و... رخ می‌دهد، از تکنیک مزوتراپی برای تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش آنها استفاده می‌شود.

o       بهبود جریان خون در فولیکول‌های مو

پزشکان در مزوتراپی با تزریق مواد تقویتی برای رویش ابروها باعث افزایش گردش خون و همچنین افزایش اکسیژن‌رسانی به فولیکول‌های مو می‌شوند؛ در نتیجه تارهای مو مستحکم و شاداب‌تر خواهند شد.

o       اصلاح مشکلات ابرو

از روش مزوتراپی ابرو برای اصلاح مشکلات ابرو مانند: عدم تقارن آنها، پر کردن نواحی خالی و... استفاده می‌شود. با این تکنیک می‌توان ظاهر کلی ابروها را ترمیم و زیباتر کرد.

o       افزایش ضخامت موی ابروها

چنانچه با افزایش خونرسانی به ریشه موها، مواد مغذی لازم برای رشد آنها تامین شود. این مکانیسم باعث می‌شود تارهای ضعیف و شکننده ابرو ضخیم‌تر شوند. بنابراین می‌توان گفت مزوتراپی به مرور زمان، ریشه ابروها را محکم‌تر می‌کند. 

o       کنترل غدد چربی پوست

یکی از فواید مزوتراپی ابرو بعد از کاشت، کاهش چربی‌های پوست است. در حقیقت مزوتراپی کمک می‌کند تا غدد چربی، فعالیت خود را انجام دهند. با کنترل چربی پوست، میزان ریزش موهای ابرو نیز کاهش می‌یابد.

o       سایر مزایا

برخی دیگر از دلایلی که موجب افزایش استقبال مردم از تکنیک مزوتراپی برای درمان ریزش تارهای ابرو شده است، عبارتند از:

ü     میزان موفقیت بالا

ü     انجام عمل به صورت سرپایی

ü     اثرگذاری سریع

ü     راهکاری مطمئن

ü     نداشتن دوران نقاهت

ü     ایجاد تعادل هورمونی

ü     کم عارضه بودن تکنیک

ü     هزینه نسبتا پایین در مقایسه با سایر روش‌ها

ü     افزایش استحکام، درخشش و شادابی مو

ü     قابل تحمل بودن درد در حین انجام کار

ü     تامین مواد مورد نیاز برای رشد موی ابرو

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت ابرو برای مرد یکی از اقداماتی است که به منظور اصلاح خط رشد ابروها و افزایش تراکم آنها انجام می‌شود. این روش به تقویت ریشه موهای کاشته‌شده کمک کرده و از ریزش مجدد آنها جلوگیری می‌کند. برای مردانی که به دنبال ابروهای پرپشت و طبیعی هستند، ترکیب کاشت ابرو با مزوتراپی می‌تواند یک راهکار موثر و ماندگار باشد تا نتایج بهتری از کاشت ابرو به دست آید و ظاهر ابروها به طور طبیعی‌تر حفظ شود.

در روش مزوتراپی موی ابرو بعد از کاشت، پزشک محلولی از هورمون‌ها، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و... را با سرنگ مخصوص به لایه مزودرم (لایه میانی پوست) تزریق می‌کند. تاثیر این روش به این صورت است که با تحریک رشد تارهای مو موجب پرپشت‌تر شدن ابروها و همچنین مانع ریزش آنها می‌شود.

آیا مزوتراپی موی ابرو بعد از کاشت لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در صورت کاشت ابرو با خواب طبیعی، پزشکان برای افزایش رشد گرافت‌های مو که به تازگی کاشته شده‌اند، عمل مزوتراپی را توصیه می‌کنند. در واقع به کمک مزوتراپی ابرو، بعد از کاشت می‌توان ضخامت ابروها و سرعت رشد آنها را افزایش داد. اما لازم است بدانید که پس از کاشت ابرو به مدت یک هفته، تمامی گرافت‌های مو تنها با لخته خون در جایگاه خود منعقد شده‌اند؛ بنابراین هرگونه کشش و فشار از جانب لایه‌های درونی یا بیرونی پوست منجر به خروج گرافت‌های مو می‌شود و در نهایت به عمل کاشت ابرو آسیب وارد خواهد شد. این تاثیرات برای لایه‌های بیرونی پوست بعد از یک هفته رفع می‌گردد؛ اما برای لایه‌های درونی پوست بایستی تا یک ماه از هرگونه جراحی، تزریق و استفاده از مواد شیمیایی خودداری کرد. بنابراین بعد از کاشت ابرو و برای انجام مزوتراپی باید حداقل یک ماه از زمان کاشت گذشته باشد.

تعداد جلسات مزوتراپی بعد از کاشت ابرو بسته به مشاوره کاشت ابرو و مزوتراپی با پزشک دارد که برای هر فردی متغیر است و پزشک براساس ابروها و شرایط ویژه هر فرد تصمیم می‌گیرد. لازم به ذکر است که یک جلسه مزوتراپی به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. 

مزوتراپی ابرو بعد از کاشت دارای نتایج مثبت زیادی است؛ اما به طور کلی تاثیر مزوتراپی به شرایط شخصی افراد بستگی دارد، بنابراین نتیجه نهایی نیز متفاوت خواهد بود. در ادامه به برخی از مزایای مزوتراپی موی ابرو بعد از کاشت اشاره خواهیم کرد.

ü     تسریع فرایند بهبودی به کمک تزریق مواد مغذی

ü     افزایش رشد مو

ü     کاهش التهاب پوست با استفاده از مواد ضد التهابی

ü     افزایش استحکام موهای ابرو

ü     افزایش ماندگاری ابروهای کاشته شده

ü     ترمیم و بهبود ظاهر پوست

ü     کاهش عوارض کاشت ابرو

هزینه مزوتراپی ابرو

هزینه مزوتراپی موی ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها تعداد جلسات درمان است. بی‌شک هرچه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه مزوتراپی نیز بیشتر خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت هزینه مزودراپی ابرو به عوامل زیر بستگی دارد: 

o       برند کوکتل مزوتراپی

یکی از عوامل تعیین‌کننده قیمت مزوتراپی، مارک کوکتل آن است. همانطور که می‌دانید داروهای تزریقی براساس برندهای متنوعی که شناخته می‌شوند، دارای قیمت‌های مختلفی هستند. هر چقدر میزان کیفیت و اعتبار برند کوکتل مزوتراپی تارهای ابرو بیشتر باشد، مسلما هزینه مزوتراپی نیز افزایش می‌یابد. 

o       میزان تجربه و مهارت پزشک

یکی از اصلی‌ترین عواملی که باعث افزایش اعتبار یک کلینیک می‌‌شود، مهارت و تخصص پزشک معالج است. میزان شهرت و مهارت پزشک متخصص بر روی هزینه مزوتراپی نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

o       تعداد جلسات درمان

همانطور که اشاره کردیم یکی از عوامل اصلی برای تعیین هزینه نهایی مزوتراپی، تعداد جلسات درمان است. پزشک متخصص با توجه به نیاز پوست شما تعداد جلسات درمان را مشخص می‌کند. بنابراین هرچه تعداد جلسات درمان یشتر باشد بی‌شک باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید. 

o       میزان وسعت ناحیه مزوتراپی

هزینه مزوتراپی موی ابرو براساس وسعت ناحیه تعیین می‌شود. بنابراین بهتر است قبل از اقدام در خصوص مناطقی که قصد ترمیم ان را دارید، از پزشک خود اطلاعات کسب کنید؛ چرا که ممکن است برخی نواحی به مواد کمتری نیاز داشته باشد.

 مراقبت‌های بعد از مزوتراپی ابرو

مزوتراپی تارهای ابرو یک عمل سرپایی بوده و در مدت کوتاهی بدون بیهوشی انجام می‌شود و دوران نقاهت مزوتراپی بسیار کوتاه است؛ اما انجام برخی دستورالعمل‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با کمترین عارضه نتیجه بهتری را کسب کنید.

پس از تزریق، ممکن است دو الی سه روز مقداری درد، التهاب و خونریزی داشته باشید که این اتفاق کاملا طبیعی بوده و به مرور زمان برطرف می‌شود. مراقبت‌هایی که باید بعد از مزوتراپی انجام شود، شامل موارد زیر هستند: 

ü     به مدت ۴۸ ساعت از شستشوی نواحی تزریق شده خودداری کنید. 

ü     در صورت تایید پزشک، می‌توانید به منظور کاهش درد و التهاب ناحیه تزریق شده از کمپرس یخ استفاده نمایید. توجه داشته باشید که کمپرس سرد را نباید به طور مستقیم بر روی پوست بگذارید.

ü     با تجویز پزشک به منظور کاهش درد می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.

ü     به مدت یک روز بعد از انجام مزوتراپی، برای کاهش کبودی و التهاب ابرو بایستی از مصرف هرگونه مواد آرایشی خودداری کنید.

ü     تا دو روز بعد از انجام مزوتراپی در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

ü     به مدت ۲۴ ساعت از ماساژ دادن یا لمس کردن ناحیه تزریق شده، خودداری کنید.

سخن پایانی

در حال حاضر روش‌های بسیاری وجود دارد که به افراد کمک می‌کند تا به ظاهر دلخواه خود دست یابند. یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی، ریزش ابرو است که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. تکنیک مزوتراپی ابرو یک روش ایمن و کم تهاجم است که می‌تواند به طور موثر به تقویت رشد ابروها و پرپشت‌تر شدن آنها کمک کند. در روش مزوتراپی موی ابرو ترکیبی از مواد مفید مانند: هورمون‌ها، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها و... به نواحی خالی ابرو تزریق می‌شود تا با فعال کردن فولیکول‌های مو موجب بازسازی و رویش تارهای ابرو شود. همانطور که اشاره کردیم، مزوتراپی موی ابرو علاوه‌بر افزایش رشد و ضخامت موهای ابرو، منجر به اصلاح مشکلات ابرو می‌شود. افرادی که می‌توانند کاندیدای مناسبی برای انجام روش مزوتراپی باشند، عبارتند از: افرادی که دچار ریزش ابرو یا ریزش موی سکه‌ای شده‌اند، کسانی که موی ابروی آنها سست و نازک است، کسانی که عمل کاشت ابرو انجام داده‌اند، افرادی که ابروهای کم پشت دارند و.... 

ما در این مقاله درباره مزوتراپی ابرو و مراقبت‌های بعد از آن مطالبی را برای شما شرح دادیم که امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد؛ از همراهی شما بسیار سپاسگزاریم.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر