اهمیت تراکم بالای کاشت ابرو

امروزه ابروهای پهن و ضخیم طرفداران زیادی پیدا کرده و دیگر مانند دهه 50 و 60 ابروهای نازک و باریک مد نیست. همچنین داشتن ابروهای پهن نقش بسیاری در زیبایی چهره ی افراد دارد. خانم های زیادی برای پهن تر نشان دادن ابروهای خود از مداد و لوازم آرایشی استفاده می کنند. با توجه به این که این روش ها دائمی نبوده، افراد به کاشت ابرو رو می آورند. به غیر از کاشت روش هایی مانند تاتو، هاشور و... هم برای پهن تر کردن ابرو وجود دارد که این موارد هم دائمی نیستند و نیاز به ترمیم دارند. کاشت ابرو به دلیل طبیعی و دائمی بودن آن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. تراکم بالای کاشت ابرو باعث شده افراد زیادی برای رفع کم پشتی ابروهایشان از این روش استفاده کنند.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

تراکم کاشت ابرو چیست؟

تراکم ابرو به این معناست که هرچه ابرو پهن تر و دارای موهای زیادتری باشد تراکم ابرو هم بیشتر است و هرچه موهای ابرو کم پشت باشد یعنی ابرو، تراکم کمی دارد.

ابروهای برخی از افراد به صورت مادرزادی کم تراکم بوده به همین دلیل آنها مجبور به کاشت ابرو هستند. دسته ی دیگر از افراد ممکن است از فرم ابروهایشان راضی نباشند و یا ابروی پهن تری بخواهند به همین دلیل کاشت ابرو را انتخاب می کنند. در بعضی مواقع تراکم کاشت محدود می شود و نمی توان بیش از حد مجاز تراکم ابرو را بالا برد. زیرا باعث عوارض مختلف برای بیمار می شود. به همین دلیل مراجعه کننده نباید انتظارات بیجا داشته باشد.

 

کدام روش کاشت ابرو برای پیوند تراکم بالا مناسب است؟

معمولا همه ی روش ها برای پیوند ابرو با تراکم بالا مناسب است و پزشکان محدودیتی نخواهند داشت. در واقع تفاوتی در مورد پیوند تراکم ابرو نیست ولی روش fit برای این مورد بهتر خواهد بود. زیرا جراحی ای در این روش وجود ندارد و عوارض بسیار کمی در ناحیه انتقال دهنده به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از موضوعاتی که انتخاب پزشکان روش fit است به این دلیل بوده که می توان بهترین و قوی ترین بانک مو را برای پیوند ابرو استخراج کرد.

 

آیا تراکم بالای کاشت ابرو عوارض دارد؟

اگر در هر موضوعی افراط داشته باشید حتما به مشکل خواهید خورد. کاشت ابرو هم مانند همین موضوع است. اگر در تراکم بالای ابرو افراط کنید مشکلات قابل توجهی برایتان پیش می آید. به همین دلیل نباید بیش از حد مجاز تراکم ابروها را افزایش داد. همچنین اگر در محل ابرو فضای کافی وجود نداشته باشد و تراکم بالایی را انتخاب کنید به ریشه های اطراف مو آسیب می رسانید.

همانطور که در بالا گفته شد کاشت ابرو با تراکم بالا اگر به صورت علمی و منطقی نباشد شما را به دردسر بزرگی می اندازد. هنگامی که ساقه ها شروع به ریزش می کنند پوستی که به علت کاشت بالا تحت تهاجم قرار گرفته، تبدیل به کلوئید می شود. یعنی پوست به نسبت سفت شده و جلوی رشد ساقه ی مو را می گیرد. درواقع ساقه های جدید نمی توانند برای رشد کردن پوست را پاره کنند و بیرون بیایند.

از دیگر عوارض آن شامل:

  • قرمزی و التهاب
  • خارش شدید
  • جوش های چرکی
  • تا 6 ماه پس از عمل ممکن است پشت سر بی حس باشد.

 

موضوعاتی که درباره کاشت ابرو باید بدانید

  1. ابروی طبیعی به مقدار مشخصی رشد می کند و بعد از مدتی رشد انها متوقف خواهد شد، اما ابروی کاشت به این صورت نیست و مدام در حال رشد کردن است. بنابراین هر چند وقت یکبار باید قیچی شوند.
  2. ساقه ی کاشته شده بستگی به ژن افراد دارند. رنگ، جنس مو و حالت موی شما در کاشت ابرو بسیار موثر است.
  3. سفید شدن موی ابروی کاشته شده با توجه به ژن افراد به مرور زمان رخ می دهد.
  4. رنگ کردن ابروهای کاشته شده بعد از گذشت 4ماه مشکلی ندارد.
  5. تاتو پس از رویش ابروهای کاشته شده ممنوع است. درحالی که میکروبلیدینگ و میگروپیگمنتیشن مشکلی ندارد.
  6. اگر بعد از کاشت ابرو برای پر شدن جاهای خالی از مداد استفاده کنید، بعد از گذشت سه هفته مشکلی پیش نخواهد آمد.

آیا روش های دیگری برای بالابردن تراکم ابرو وجود دارد؟

  • لیزرتراپی: قرار دادن اشعه ی لیزر به پوست
  • مزوتراپی: تزریق مواد مغذی موردنیاز به ابرو برای رشد موها
  • پی آر پی: تزریق پلاکت های خون که حاوی فاکتورهای رشد و تقویت مو می باشد.
  • ماساژ دادن ابرو: ماساژ دادن ابرو با روغن هایی مانند نارگیل، زیتون، کرچک و...

ماساژ دادن ابرو به روش های خانگی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، ماساژ دادن ابرو با روغن هایی از جمله زیتون، نارگیل، آب پیاز، زرده ی تخم مرغ، آلوئه ورا و... به تراکم بیشتر ابروها کمک خواهد کرد. روش مصرف از این موارد به این صورت است که هر یک از موارد گفته شده را به تنهایی به ابرو بمالید و نیم ساعت به آن زمان دهید سپس با اب ولرم ابروهایتان را بشویید. در نتیجه پس از تکرار مکرر، ابروها رشد چشمگیری خواهند داشت.

انجام دادن این موارد سبب افزایش جریان خون رسانی به ناحیه ابرو می شود. همچنین رساندن مواد مغذی و مقوی به رشد ابروها کمک خواهد کرد. در نهایت پس از گذشت چند جلسه شاهد اقزایش ضخامت و تراکم ابروها خواهید شد.

برای کسانی که ابروهای طاسی دارند یا به هر دلیلی از جمله سوختگی، ایجاد زخم، بیماری آلوپسی، جراحی، ژنتیک و... دچار از بین رفتن فولیکول های مو شدند، کاشت ابرو بهترین روش برای رفع این مشکل است.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر