بهترین تارهای مو برای کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی است که برای پرپشت شدن ابروها به کار می رود و معمولا در بانوان بیشتر رواج دارد. ابروها در زیبایی صورت بسیار تاثیر گذار بوده و جذابیت شما را دو چندان می کند. همچنین امروزه ابروهای پهن و ضخیم طرفداران زیادی پیدا کرده و دیگر ابروهای نازک مورد پسند افراد نمی باشد. 

یک کاشت ابروی خوب و حرفه ای نیازمند تارهای موی مناسب هم است. زیرا اگر تارهای موی کاشته شده مناسب نباشد، جلوه ی قشنگی در صورت نخواهد داشت. در این مقاله با بهترین بانک مو برای کاشت ابرو آشنا می شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

بانک مو چیست؟

در واقع به ناحیه برداشت گرافت های مو، بانک مو گفته می شود.

در روش های مختلف کاشت، معمولا پیوند مو از پشت سر گرفته شده و در ناحیه ای که نیاز به کاشت باشد، کاشته می شود.

 

گرافت مو چیست؟

به موهای داخل نوار که برداشت می شوند گرافت می گویند. گرافت ها را می توان از هر نقطه ای از بدن برداشت کرد ولی معمولا از پشت سر می گیرند زیرا این ناحیه پایداری بیشتری دارد. رویکرد جراحی، شکل پیوند (گرافت ها) را مشخص می کند.

به طور کلی با برداشت بافت از محل اهدا کننده، گرافت مو تشکیل می شود و هدف برداشت مقدار کمی از بافت است که موی آن قابل رشد باشد و سپس به محل مورد نیاز پیوند زده می شود.

گرافت ها را می توان به صورت نواری یا به صورت جداگانه از ناحیه اهدا کننده استخراج کرد. سپس گرافت ها را یک به یک در ناحیه گیرنده پیوند زده می شود.

 

مشخصات بانک موی قوی

یکی از موضوعاتی که می توانید عمل موفقی داشته باشید، داشتن بانک موی قوی است. همانطور که در بالا گفته شد در کاشت ابرو، یک نوار نازک از پشت سر برداشته می شود.

مهمترین مشخصه های بانک موی قوی:

  1. اولین موضوع این است که محل برداشت گرافت مو باید از تراکم بالایی برخوردار باشد. 
  2. داشتن پوست سالم بسیار مهم بوده و در صورتی که بیماری پوستی از جمله قارچ پوستی داشته باشید، پزشک نمی تواند از این محل گرافت مو برداشت کند.
  3. هرچه فولیکول مو بیشتر باشد، پیوند مناسب تری هم خواهید داشت. از این رو ضخامت و اندازه مو بسیار مهم است. زیرا پس از کاشت استقرار بهتری در پوست داشته و رشد مو سریع تر خواهد بود.

در نتیجه بانک موی قوی باید دارای

  • تراکم موی بالا
  • نداشتن بیماری پوستی
  • قوی بودن فولیکول ها

مشخصات بانک موی ضعیف

پس از بررسی و مشاوره قبل از کاشت ابرو، ممکن است پزشک مشاور به این نتیجه برسد که شما بانک موی ضعیفی دارید. بانک موی ضعیف شامل

  1. کم پشتی مو نشان دهنده ی تراکم موی پایین است و اگر تراکم مو کم باشد شما دارای بانک موی ضعیفی هستید.
  2. درصورت تراکم بالا، ممکن است به بیماری پوستی مانند قارچ مبتلا باشید. در این صورت نمی توان از بانک مو برای پیوند استفاده کرد.
  3. بانک موی ضعیف باعث سستی ریشه مو می شود. در نتیجه پس از کاشت مجدد موها شروع به ریزش می کنند.

 

چرا بانک مو مهم است؟

موهایی که در بانک موی سر قرار دارند در برابر طاسی مقاوم هستند. به همین دلیل این ناحیه برای کاشت ابرو و مو بسیار مناسب است.

موهای پشت سر به طور طبیعی نسبت به مناطق دیگر در برابر طاسی مقاوم اند و تا پایان عمر با همین خاصیت به رشد خود ادامه می دهند.

 

در کاشت ابرو چقدر مو برداشت می شود؟

شما نباید برداشت مو در کاشت مو را با کاشت ابرو مقایسه کنید. زیرا کاملا مقایسه اشتباهی بوده و حجم این دو با هم متفاوت است. تنها در یک حالت امکان پذیر است مو بیشتر از نیاز دو ابرو برداشت شود که موهای سفید حجم بیشتری از بانک موی فرد باشد. زیرا بانک موی سفید در کاشت ابرو هیچ کاربردی ندارد، بنابراین طبیعی است که حجم بیشتری برداشت شود تا موهای تیره را از موهای سفید جدا کنند.

 

اندازه نوار برداشت شده پشت سر چقدر است؟

معمولا طول نوار برداشت شده مجموع طول دو ابرو یا کمتر است، ولی این مورد به تراکم موهای ناحیه بانک موی سر هم بستگی دارد.

آیا ممکن است طول نوار برداشت شده از طول دو ابرو بیشتر باشد؟ در جواب این سوال باید گفت بله ممکن است و به سه حالت بستگی دارد که شامل:

  • در صورتی که تراکم موهای پشت سر بسیار کم باشد زیرا برای تامین کاشت مناسب باید نوار بلند تری از پشت سر برداشت شود.
  • در صورتی که موهای سفید بیشتر از موهای تیره باشد زیرا برای پیدا کردن موی تیره نیازمند نوار بلند تری خواهیم بود.
  • در صورتی که ارتجاع پوست پشت سر به حدی کم باشد که هنگام بخیه دو لبه پوست بهم نرسد و جای زخم بزرگی در پشت سر باقی بماند.

اگر این سه حالت را مراجعه کننده داشته باشد، پزشک با برداشت نوار بلندتر و باریک تر این مشکل را رفع کند. در این صورت بیمار احساس می کند که بیش از حد بانک موی او برداشت شده اما در واقع حجم موی برداشت شده متناسب با نیاز فرد و مواردی که در بالا گفته شده دارد.

 

آیا جای نوار برداشت شده از پشت سر می ماند؟

پس از برش و برداشت گرافت ها، از پشت سر دو لبه پوست را بهم بخیه می زنند و تنها یک خط باریک در ناحیه جوشگاه زخم می شود که پس از گذشت چند وقت بهبود یافته و حدود قطر یک چوب کبریت باقی می ماند.

پس از گذشت مدتی آن زخم کوچک هم با موهای اطراف استتار شده و تشخیص آن برای اطرافیان هم دشوار خواهد بود.

 

مدت زمان بهبود نوار برش داده شده چقدر است؟

به طور کلی هر زخمی در هر جای بدن مدتی طول می کشد تا به بهودی کامل برسد. اسکار پشت سر پس از کاشت ابرو حدودا یک یا دو روز تازه است ولی پس از گذشت یک هفته بهبود می یابد. کشیدن بخیه پس از دو هفته ضروری است زیرا باعث می شود که جای زخم در پشت سرتان نماند.

همچنین بی حسی در پشت سر به مدت چند هفته یا چند ماه کاملا طبیعی بوده و اختلالی در زندگی روزمره تان ایجاد نمی کند. در نهایت به مرور زمان و ترمیم اعصاب حسی به صورت کامل رفع می شود.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر