تاتو ابرو چیست؟

تاتو ابرو یکی از خدمات زیبایی است که با استفاده از سوزن و رنگ های مخصوص انجام می شود. همچنین تاتو ابرو در دوره های مختلف مانند فیبرز ابرو، میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ آموزش داده می شود. البته باید بدانید که پس از انجام اینکار نیاز به یکبار ترمیم دارید. اما در آرایش روزانه دیگر نیازی به آرایش ابرو ندارید. تاتو ابرو برای افرادی که دارای ابروهای نازک و کم پشت هستند یا به طور کامل ابروی خود را از دست داده اند، یک گزینه ی مناسب است. عوارض تاتو ابرو که یک روش قدیمی است به مراتب از روش های جدید ضخیم کردن و فرم دهی ابروها بیشتر است حتی اگر از بهترین تاتو ابرو استفاده شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با تاتو ابرو و تفاوت آن با روش های دیگر آشنا شوید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

تاتو ابرو چیست؟

تاتو ابرو یک روش قدیمی است که برای رفع نواقص ابرو و افزایش زیبایی به کار می رود، این روش طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. اینکار باید توسط متخصصین باتجربه و حرفه ای انجام گردد. در این روش رنگ مخصوص به وسیله ی سوزن ها به لایه ی سطحی پوست تزریق خواهد شد. در واقع افراد از این روش برای پر کردن ابروها و رفع نواقص ابروها و حالت دادن ابروها استفاده می گردد.

طرح تاتو باید دقیقا مطابق با فرم صورت شخص باشد تا زیبایی چهره حفظ گردد. برای انجام تاتو باید به نکات دیگری مانند رنگ پوست و سن افراد دقت گردد.

 

انواع تاتو ابرو

 

تاتو معمولی

تاتوی معمولی یک روش سنتی و قدیمی می باشد این مدل از تاتو را به عنوان یکی از روش های دائمی می دانند که ماندگاری آن چندین سال می باشد و با استفاده از رنگ های تیره کل قاب ابرو را در بر می گیرد. در این روش ابرو حالت طبیعی نداشته و پر رنگ تر از ابروی طبیعی خود فرد است. در گذشته طرفداران زیادی داشته ولی با مرور زمان و پیدایش روش های جدید محبوبیت های خود را از دست داده اند و کمتر از آن استفاده می شود.

 

میکروپیگمنتیشن

در این روش از دستگاه کارتریج استفاده می شود، در فضایی بین اپیدرم و درم پوست ریزدانه های رنگی القا می شود و بدین وسیله این نواحی رنگی می گیرند. این روش حداقل تخریب بافت را روی پوست به جای می گذارد.

 

شیدینگ

این روش مورد تقاضای افرادی است که خواهان ابروهای فانتزی و در عین حال پرپشت می باشند. شیدینگ ابرو در ناحیه ی تاج ابرو تراکم کمی دارد اما در قسمت انتهای ابرو این تراکم افزایش می یابد.

 

میکروبلیدینگ

این روش همانند شیدینگ می باشد با این تفاوت که ابروها حالت سایه روشن به خود می گیرند.

 

هاشور ابرو

هاشور ابرو یک نوع تاتوی ابرو می باشد که به جای استفاده از رنگ یکدست به صورت تار موی ابرو انجام می شود. این روش به کسانی توصیه می گردد که ابروهای کم پشت و در عین حال پراکندگی دارند. هاشور ابرو یک روش دائمی با ظاهری طبیعی به حساب می آید.

 

سایه ابرو

این روش مشابه تاتوی معمولی می باشد با این تقاوت که از رنگ روشن تر از رنگ تاتو استفاده می شود، در نتیجه فرم ابرویی که با سایه ی ابرو کار شده طبیعی تر از حالت ابروی تاتو شده می باشد و دوام کمتری نسبت به تاتو دارد.

 

فیبرز ابرو

در این روش طراحی تاج ابروها به سادگی قابل انجام است که بر خلاف تاتوی معمولی رنگ در لایه های سطحی پوست وارد شده و به عمق پوست نفوذ نمی کند و ماندگاری بین 1ماه تا 1 سال می باشد.

 

ماندگاری تاتو ابرو

تاتوی ابرو به دو روش دائمی و نیمه دائمی انجام می شود، بنابراین مدت ماندگاری آنها با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی میزان ماندگاری تاتوی ابرو به نوع جوهر و همچنین میزان جوهر تزریق شده بستگی خواهد داشت. در واقع هرچقدر جوهر به صورت عمقی تر وارد پوست گردد مدت زمان بیشتری در پوست باقی خواهد ماند. همچنین انجام مراقبت های بعداز تاتو و نوع پوست در ماندگاری ان تاثیر بسزایی دارد. اما به طور کلی بین 1 تا 5 سال ماندگاری خواهد داشت.

 

مراقبت های بعد از تاتو ابرو

معمولا افرادی که تاتوی ابرو انجام می دهند برای آنکه به نتیجه ی دلخواه برسند باید مراقبت های بعد از تاتو را به درستی رعایت کنند.

  • بعد از انجام تاتو به مدت سه روز از شستن، حمام رفتن یا حتی از آب زدن به محل زخم خودداری نمایند.
  • به مدت یک هفته با کمک ویتامین آ چشمی با کمک یک گوشت پاک کن چرب نمایند و از خشک شدن آن جلوگیری کنند. این موضع می توانداز پوسته پوسته شدن ابرو جلوگیری کند.
  • همچنین بهتر از پماد هیدروکورتیزون چشمی به مدت یک هفته و روزانه یک مرتبه روی زخم ها استفاده گردد.
  • پس از تاتوی ابرو به مدت 30 روز از قرار گرفتن در برابر نور خورشید پرهیز کنید.
  • به مدت 30 روز از رفتن به استخر و سونا خودداری شود.
  • بعد از انجام تاتو پوست دچار زخم یا دلمه خواهد شد که دستکاری آن می تواند باعث ایجاد عفونت شود بنابراین از خاراندن و مالش ناحیه ی تاتو شده به شدت پرهیز کنید.
  • علاوه بر موارد گفته شده باید به موضوع مهمی دیگری هم توجه کنید که شامل آرایش کردن به مدت 30 روز ممنوع می باشد.

 

روش پاک کردن تاتو ابرو

ممکن است بعضی از افراد پس از انجام تاتوی ابرو از حالت رنگ یا مدل آن راضی نباشند و در نتیجه تصمیم به پاک کردن و ریمو آن بگیرند. همچنین عواملی مانند طراحی نامناسب یا عدم قرینگی می تواند دلیل بر ریمو تاتو ابرو باشد.

در روش تاتوی ابرو رنگدانه ها با استفاده از سوزن های مخصوص به زیر پوست منتقل می شود پس پاک کردن این رنگدانه ها کمی دشوار خواهد بود. بهترین و موثرترین روش پاک کردن تاتو که باعث پاک شدن آن به طور کامل می شود استفاده از لیزر خواهد بود که پاک کردن تاتو در یک جلسه امکان پذیر نمی باشد و برای گرفتن نتیجه ی خوب باید حدود 8 تا 10 جلسه لیزر انجام شود.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر