تاثیر خوردن کافئین قبل و بعد از کاشت ابرو

قهوه مانند چای طرفداران زیادی میان مردم داشته و یکی از ملزومات زندگی افراد است. اگر به تازگی کاشت ابرو انجام داده اید و یا قصد انجام آن را دارید به مدت دو هفته مصرف قهوه را قطع کنید. معمولا موضوع قهوه خوردن بعد از کاشت ابرو برای بسیاری از افراد جای سوال است. در نهایت ممکن است این سوال برایتان پیش آید که آیا خوردن قهوه بعد از کاشت ابرو ضرر دارد؟ با ما همراه باشید تا به تمامی سوالاتتان در این باره پاسخ دهیم.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

خوردن قهوه پس از کاشت ابرو

افرادی که در طول روز کافئین زیادی مصرف می کنند درباره خوردن قهوه قبل و بعد از کاشت ابرو سوالاتی دارند. به گفته ی پزشکان قبل و بعد از کاشت ابرو مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین دار مجاز نمی باشد، زیرا ممکن است مصرف این نوع نوشیدنی ها سلامت فولیکول ها را به خطر بیندازد.

همانطور که می دانید بعد از کاشت ابرو، برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب لازم است به تمامی اقدامات مراقبتی عمل کنید. یکی از این اقدامات مهم، خوردن قهوه بعد از کاشت ابرو است و توصیه می شود قبل و بعد از انجام آن مصرف کافئین را محدود کنید.

مشکل قهوه چیست؟

قهوه از کافئین تشکیل شده است، اما کسی تصور نمی کند که برخی موارد کافئینی ممکن است جراحی کاشت ابرو را تحت تاثیر قرار دهد.

 

دلیل منع مصرف قهوه قبل از کاشت ابرو

همانطور که در بالا گفته شد بیشتر مردم به صورت روتین و روزانه از قهوه استفاده می کنند تا زمان بیشتری بیدار بمانند. تنها مشکل کافئین این است که فشار خون در رگ ها را افزایش می دهد و در نتیجه ممکن است احتمال خونریزی حین عمل زیاد شود.

از آنجایی که یکی از مهمترین شرایط برای کاشت موی موفق، عدم خونریزی بیش از حد در زمان کاشت گرافت است زیرا خونریزی بیش از حد روی رشد گرافت ها تاثیر منفی می گذارد. از طرفی ممکن است ساعات جراحی به دلیل پرخون بودن محل و نیاز به دقت بیشتر از سوی پزشک افزایش یابد.

یکی دیگر از عوارض جانبی مهم نوشیدن قهوه قبل از کاشت ابرو که حتما باید بدانید این است که زیباجو ممکن است با وارد کردن کافئین به بدن خود نسبت به داروهایی که در حین جراحی تحویل استفاده خواهد شد حساس تر شود، که ممکن است هم برای سلامتی زیباجو و هم برای جراحی مضر باشد. در نتیجه برای جلوگیری از هر یک از پیاموهای مضر ذکر شده در مطالب فوق، باید از مصرف قهوه قبل و بعد از کاشت ابرو به شدن اجتناب کنید.

 

چند روز قبل از کاشت ابرو بهتر است قهوه مصرف نشود؟

برای جراحی بی دردسر و گرفتن نتیجه عالی پزشکان توصیه می کنند که بهتر است 2 روز قبل از عمل مصرف قهوه کاملا قطع شود و تا دو روز هیچ نوع کافئینی به میزان زیاد وارد بدن نشود که در حین جراحی مشکل ساز نباشد.

 

چه مدت بعد از کاشت ابرو قهوه خوردن ممنوع است؟

دو هفته زمان لازم است که زخم های پوست سر به طور کامل بهبود یابند و گرافت های پیوند داده شده تثبیت شوند. به همین دلیل بهتر است در طول این دو هفته از مصرف قهوه خودداری شود. البته بهوبدی کامل در افراد مختلف متفاوت می باشد. بهترین راه برای حفظ گرافت های پیوندی این است که تا بهبودی کامل از مصرف قهوه بعد از کاشت ابرو خودداری کنید.

 

آیا نوشیدنی ای جایگزین قهوه می باشد؟

به جز قهوه در چای یا سایر نوشیدنی های انرژی زا نیز کافئین وجود دارند، ولی میزان این ماده کمتر از قهوه است. بنابراین افرادی که به مصرف قهوه و به کافئین دریافتی توسط آن عادت دارند می توانند در این دوران با مصرف چای دریافت کافئین را به حداقل برسانند.

 

عوارض مصرف قهوه بعد از کاشت ابرو

خیلی از افراد تصور می کنند خوردن قهوه مشکلی در کاشت ابرو ایجاد نمی کند. در صورتی که این چنین نیست. خوردن قهوه پس از کاشت ممکن است دردسرهایی به همراه داشته باشدکه در ادامه با آن بیشتر آشنا می شوید.

برخی از مشکلاتی که مصرف قهوه بعد از کاشت می تواند برای فرد ایجاد کند عبارتند از:

  • کند شدن روند بهبود زخم ها
  • در ناحیه ای از پوست سر که گرافت ها را قرار می دهند، زخم هایی به وجود می آید. مصرف قهوه بعد از کاشت ابرو باعث خونریزی در این زخم ها می شود و روند بهبودی انها را کند خواهد کرد. همچنین روی نتیجه کاشت که بهبودی کامل زخم ها و تثبیت گرافت ها است، تاثیر می گذارد.
  • طولانی کردن دوره نقاهت
  • مصرف قهوه باعث بالا رفتن فشار خون فرد می شود و بهبود زخم و تثبیت گرافت ها بسیار کند اتفاق می افتد، از این رو دوران نقاهت فرد بیشتر خواهد شد و در زمان تعیین شده توسط پزشک بهبودی حاصل نمی شود.
  • تاثیر در مصرف داروها
  • بعد از عمل کاشت ابرو داروهایی برای دوران نقاهت مانند آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت کاشت ابرو و مسکن هایی برای تسکین درد تجویز می شوند. خوردن قهوه باعث بالا رفتن میزان کافئین خون شده و عملکرده داروها را کندتر خواهد کرد.

 

سوالات متداول

آیا خوردن قهوه برای کاشت ابرو مضر است؟

بله، به دلیل تاثیر کافئین موجود در قهوه روی ضربان قلب، فشار خون و تعریق، پزشکان توصیه می کنند بین 1 الی 2 روز قبل از عمل کاشت ابرو مصرف قهوه را قطع کنید و حداقل تا یک هفته بعد از کاشت ابرو قهوه مصرف نکنید.

چرا خوردن قهوه در فرآیند کاشت ابرو ممنوع است؟

یکی از مهمترین شرایط برای موفقیت کاشت ابرو این است که هنگام کاشت، خونریزی بیش از حد وجود نداشته باشد؛ زیرا این امر باعث افت کیفیت درمان می شود. مصرف قهوه با افزایش فشار خون به و احتمال خونریزی بیشتر در فرآیند کاشت ابرو ممنوع است.

تا چند روز بعد از کاشت ابرو نباید قهوه خورد؟

بسته به اینکه چه میزان در روز قهوه مصرف می کنید و چقدر مستعد فشار خون کافئینی هستید، عموما توصیه می شود تا یک هفته از مصرف قهوه خودداری کنید تا روند کاشت ابرو و بهبود زخم ها به طور طبیعی طی شود.

آیا خوردن قهوه باعث ریزش موی ابرو می شود؟

استفاده بیش از حد از هر چیزی می توانند به موهای شما آسیب زده و بر چرخه رشد موها تاثیر منفی بگذارد. هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد قهوه باعث ریزش ابرو می شود. اما مصرف بیش از حد قهوه می تواند سرعت طبیعی رشد موها را کاهش دهد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر