تفاوت بین کاشت ابرو و کاشت مو

کاشت ابرو و کاشت مو یکی از روش های پر طرفدار میان افراد است. این دو کاشت زن و مرد نمی شناسد. همه ی افرادی که موهای سر و یا موهای ابروهایشان ریخته باشد، به این جراحی روی می آورند. البته ناگفته نماند کاشت مو در آقایان طرفدار بیشتری داشته زیرا عواملی چون افزایش سن، ژنتیک و... باعث ریزش جلوی سر آقایان می شود، به همین دلیل افراد برای رفع این مشکل کاشت مو انجام می دهند.

شاید برایتان سوال پیش آید فرق بین کاشت ابرو و کاشت مو چیست؟ هر دو کاشت که از یک ناحیه برداشت می شود پس چه فرقی دارند؟ ما در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت بین کاشت ابرو و کاشت مو آشنا کنیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

کاشت ابرو چیست؟

فرآیند کاشت ابرو بسیار شبیه به کاشت مو است و هر دو یک هدف مشخص دارند. کاشت ابرو و کاشت مو برای رفع دائمی مشکلات ناشی از ریزش، کچلی و... استفاده می شود.

کاشت ابرو یک درمان قطعی، دائمی و غیرتهاجمی است که می تواند کچلی، کم پشتی و... را رفع کند. همچنین اعتماد به نفس رفته را به شما بازمی گرداند. کاشت ابرو علاوه بر همه ی این ها، حالت موهای ابرو هم می توان بهبود بخشید و حتی شک ظاهری کلی ابرو را تغییر داد.

در این فرآیند گرافت ها با استفاده از روش های FUT، FUE و یا SFUE از ناحیه کنار گوش برداشته می شود و در امتداد ابرو می کارند. این قسمت از ناحیه ی سر، موهای شبیه به ابرو هستند. در نهایت کاشت ابرو بسیار طبیعی خواهد بود.

 

کاشت مو چیست؟

کاشت مو به جراحی ای گفته می شود که فولیکول ها را از ناحیه اهدایی یا بانک مو برداشت می کنند و به ناحیه گیرنده پیوند می زنند. شاید برایتان پیش آیند که ناحیه اهدایی چیست؟

منظور از ناحیه ی اهدایی، قسمت های پشت و کناره های سر که تراکم موی خوبی دارند، گفته می شود. همچنین موهای این قسمت نسبت به ریزش و تغییرات هورمونی بسیار مقاوم هستند. افرادی که برای کاشت مو درخواست می کنند باید همانند کاشت ابرو بانک موی مناسبی داشته باشند تا نتیجه ی ایده آل بگیرند.

کاشت مو روشی کم تهاجم و دائمی بوده که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس هم می شود. همچنین کاشت مو همانند کاشت ابرو پس از گذشت سه تا چهار هفته شروع به ریزش می کند و بعد از سه تا چهار ماه، موها مجدد رشد خواهد کرد و نتیجه ی نهایی نه ماه تا یک سال بعد از جراحی مشخص خواهد شد.

کاشت مو به چه عواملی بستگی دارد؟

یک سری مشخصات در کاشت مو نشان می دهد که شما کاندید مناسبی برای انجام این کار هستید یا خیر.

 

رنگ مو:

هر چه میزان تفاوت رنگ مو و رنگ فرق سر بیشتر باشد، میزان طاس بودن و ریزش مو هم بیشتر خواهد بود. کسانی که رنگ پوست و رنگ موهایشان شبیه هم هستند (پوست تیره و موی تیره و یا پوست روشن و موی روشن) طاس بودن و ریزش مو بیشتر دیده می شود. در نهایت این افراد گزینه ی مناسبی برای کاشت مو هستند.

 

تراکم مو:

پزشک در مشاوره قبل از عمل کاشت مو، فولیکول های مو در ناحیه اهدایی را بررسی می کند. اگر میزان فولیکول های مو کم باشد کاندید مناسبی برای کاشت مو نخواهید بود زیرا میزان تراکم مو در این جراحی باید متوسط و زیاد باشد تا نتیجه ی کاشت خوبی داشته باشید.

 

بافت مو:

کاسانی که بافت موی فر یا مجعدی دارند برای کاشت مو مناسب ترند. زیرا موی فر تراکم بیشتری دارد و هرچه تراکم بیشتر باشد، عمل موفق تری هم انجام خواهد شد.

 

ضخامت مو:

آن دسته از کسانی که موی ضخیم تری دارند، عمل موفق تری هم خواهند داشت. زیرا ضخیم بودن موها از نفوذ نور به فرق سر جلوگیری می کند و به درفت های کمتری هم نیازمی شود.

 

انعطاف پذیری فرق سر:

یکی از موضوعات مهم در کاشت ابرو کشسانی فرق سر است. اگر فرق سر متراکم و فشرده باشد، برداشتن فولیکول ها از فرق سر هم دشوار خواهد بود. ولی اگر فرق سر شل باشد روند برداشت فولیکول به راحتی انجام خواهد شد.

 

 

کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطوز که می دانید کاشت ابرو یک عمل جراحی محسوب می شود که ضخص باید دارای شرایطی باشد تا عمل موفقی داشته باشد. در اینجا موتجه خواهید شد که آیا کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا بلعکس.

 

  • داشتن بانک موی مناسب در کاشت ابرو بسیار مهم و ضروری است. گرافت های مورد نیاز از پشت سر و یا پشت گوش برداشته می شود. به همین دلیل قبل از کاشت این دو ناحیه بررسی خواهد شد و در صورت تایید پزشک می توانید کاشت انجام دهید.
  • فرد مراجعه کننده باید از سلامت کامل برخوردار باشد. سلامت عمومی به این معناست که فرد دچار بیماری زمینه ای مانند فشار خون، تیروئید، قند و... نداشته باشد. در غیر این صورت نمی تواند کاشت ابرو انجام دهد.
  • بدن افراد باید در مقابل بی حسی موضعی مقاوم باشد و باعث بروز حساسیت نشود.
  • کسانی که کاشت ابرو انجام می دهند حداقل باید 30 سال را داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانند کاشت ابرو انجام دهند.
  • کسانی که علت ریزش ابروهایشان مشخص نیست کاندید مناسبی برای کاشت ابرو نیستند. این افراد باید دلیل ریزش ابروهایشان را بشناسند.
  • شما در این مقاله با کاشت مو و کاشت ابرو آشنا شده اید. هر دو عمل برای پر شدن جاهای خالی مو هستند و هدف مشترکی دارند.

 

مهم ترین تفاوت بین کاشت ابرو و کاشت مو در نحوه کاشتن آنهاست. در کاشت ابرو فولیکول ها باید در جهت مشخصی کاشته شوند و خواب طبیعی داشته باشند. از طرفی زاویه رویش در ابرو بسیار مهم بوده و با رویش مو سر کاملا متفاوت است. خواب و جهش رویش مو در ابرو کاملا باید رعایت شود تا پس از رشد ابروها جلوه ی بدی نداشته باشد. همچنین زاویه و جهت رویش موها در ناحیه ابرو به سه بخش

  • تاج
  • تنه
  • دم

تقسیم می شود. به همین دلیل کاشت ابرو به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر