حنای ابرو برای چیست؟

همانطور که می دانید ابروها نقش مهمی در زیبایی افراد دارند به همین دلیل اکثر خانم ها با توجه به مد دنبال ابروهای پر و بلند هستند و دست به هرکاری می زنند تا ابروهای زیبا داشته باشند. این کارها می تواند شامل میکروبلیدینگ، فیبرز، کاشت ابرو و... باشد. اما اگر به دنبال روش نیمه دائمی هستید حنای ابرو بهترین گزینه است. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا با حنای ابرو بیشتر آشنا شوید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

حنای ابرو چیست؟

حنای ابرو یک تکنیک تقریبا جدیدی است که در آن مواد کاملا ارگانیک برای پر کردن ابرو استفاده می شود. در این روش پوست ابرو رنگ گرفته و باعث سایه دار شدن آن خواهد شد. همچنین موهای ریز ابرو دیده شده و ابروها پرپشت تر به نظر می رسند.

با حنای ابرو مدتی نیاز به لوازم آرایشی نخواهید داشت و ابروها آرایشی طبیعی به خود می گیرند. حنای ابرو به مدت چند هفته باقی می ماند و پس از آن دوباره نیاز به ترمیم خواهد داشت.

 

روند انجام حنای ابرو

روند انجام حنای ابرو بسیار شبیه به رنگ آمیزی معمولی است. هدف از انجام آن پرپشتی و زیبایی ابروها است به همین دلیل معمولا همراه با اپیلاسیون، نخ و یا موچین انجام می شود.

 

مرحله اول شکل دادن به ابرو

ابروها با برداشتن موهای زائد شکل دلخواه شما را می گیرند. که با ابزارهایی مانند اپیلاسیون، موچین، نخ و... انجام می شود.

 

مرحله دوم اسکراب

برای داشتن سایه ی یکنواخت، پوست ابرو باید صاف و بدون هیچ مواد آرایشی باشد.

 

مرحله ی سوم طراحی طرح کلی

همانطور که می دانید حنا باعث لکه دار شدن پوست می شود و همین موضوع موجب تغییر قوس ابرو خواهد شد. اگر حنا را کمی خارج از موهای طبیعی بکشید، می تواند ضخامت قوس ها را زیادتر کند و یا کمی ابرو را زاویه دارتر نشان دهد. در این مرحله طرح کلی شکل ابرو ترسیم می شود و سپس با استفاده از حنا جای خالی پر خواهد شد.

 

مرحله ی چهارم رنگ ابرو با حنا

حنایی که در ابرو استفاده می شود پودری است. به همین خاطر قبل از استفاده با مایعی مخصوص مخلوط می شود. اگر مراجعه کننده یک رنگ سفارشی بخواهد، با استفاده از سایه های مختلف می تواند ترکیب کند.

پس از ترکیب حنا و مایع، مواد را با یک برس زاویه دار روی ابروها بمالید. انقدر بکشید تا یک لایه ضخیم ایجاد شود. باید براش را در سطح کل ابرو جلو عقب کنید. همچنین فشار کافی روی برس وارد کنید تا حنا به پوست زیر ابروها برسد، مخصوصا اگر فرد ابروهای پری داشته باشد.

اگر حنا خارج از کادر کشیده شده وارد شد، با یک سواب پنبه ای می توانید لبه های آن را تمیز کنید. رنگ باید مدت 10 الی 20 دقیقه روی پوست باقی بماند.

 

مرحله ی پنجم اثر ombre

معمولا بیشتر افراد دوست ندارند که گوشه های داخلی ابروهایشان مانند یک بلوک رنگی مربع شکل باشد. سر ابروها باید روشن تر از باقی جاها به نظر برسد. و به تدریج هر چه به سمت مرکز قوس نزدیک تر می شود باید تیره تر باشد تا جلوه ی زیبایی داشته باشد.

 

مرحله ی ششم تمیز کرد

حنا با استفاده از یک پنبه مرطوب برداشته می شود و شما ابروهای شیک و زیبا خواهید داشت.

 

مزایا و معایب حنای ابرو

فواید حنای ابرو:

حنای ابرو می تواند به قرینه سازی و همرنگ شدن آن با موها کمک کند.

حنا باعث آبرسانی پوست می شود و ترک آن را برطرف می کند.

حنای ابرو باعث کاهش ریزش ابرو شده و با کم پشت شدن ابرو مقابله می کند.

حنا برای خانم هایی که زیر ابرو دارند و ابروهایشان دارای قسمت های خالی است، مناسب می باشد.

 

معایب حنای ابرو

اگر کسی که برای شما حنا انجام می دهد حرفه ای نباشد، ممکن است از کادری که برای ابروهای شما کشیده، بیرون زده شود و لکه ی آن تا چندین روز باقی بماند و باعث آزارتان شود.

 

حنای ابرو در خانه

اگر ماهر و باتجربه هستید می توانید حنا را در خانه با این روش انجام دهید.

مقداری حنای قهوه ای را در ظرف بریزید و به اندازه ی یک نخود به آن حنای مشکی اضافه کنید. با چند قطره آب و اکسیدان شماره 6 ترکیب کنید. مواد به دست آمده را هم بزنید و با خلال دندان کادر ابرو را مشخص کنید. به حالت ضربه ای و شکل دلخواه کادر را پر کنید.

 

مراقبت پس از انجام حنای ابرو

برای اینکه زمان بیشتری این مواد روی پوستتان قرار گیرد به این نکات توجه کنید:

  • محصولات مراقبت از پوست روشن کننده مانند رتیئول به هیچ عنوان روی ابرو استفاده نشود.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • ناحیه ابرو را لایه برداری نکنید.
  • از محصولات روغنی استفاده نکنید.
  • ابروهای خود را واکس نزنید.
  • از شستشوی ملایم صورت استفاده کنید.

 

رنگ ابرو با حنا چقدر زمان می برد؟

بیشتر مواقع 30 دقیقه زمان می برد. ولی اگر نیاز به نخ، موچین و یا اپیلاسیون باشد ممکن است بییشتر طول بکشد.

 

کسانی که پوست خشک و حساس دارند می توانند حنای ابرو انجام دهند؟

حنا یک لایه بردار طبیعی است و اگر پوست خشکی داشته باشید ممکن است پوستتان کمی بیشتر خشک شود. ولی اصلا چیز مهمی نمی باشد.

 

 ماندگاری حنای ابرو چقدر است؟

حنا هم باعث رنگ شدن موی ابرو و هم سایه زدن زیر پوست می شود. در این صورت سایه پس از 2 هفته محو می شود. در پوست های چرب ممکن است سریع تر این اتفاق بیوفتد. زیرا تولید بیش از حد سبوم آن را شستشو می کند. موهای ابرو حدودا تا 5 هفته رنگی می ماند.

 

آمادگی های لازم برای انجام حنای ابرو

تنها آمادگی برای انجام حنای ابرو انجام آزمایش پچ می باشد که از آلرژی جلوگیری می کند. علاوه بر آن می توانید شب قبل از انجام حنا یک اسکراب ملایم برای حذف سلول های مرده پوست و اطمینان از جذب بهتر رنگ انجام دهید. اگر خودتان اینکار را انجام می دهید از یک اسکراب ملایم استفاده کنید که پوستتان تحریک نشود.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر