دلمه های بعد از کاشت و دلیل به وجود آمدن آنها

کاشت ابرو یکی از روش هایی است که برای ضخیم و پرپشت شدن ابروها به کار می رود. این عمل جایگزین مناسبی برای میکروبلیدینگ و یا مداد کشیدن است.

یکی از عوارضی که ممکن است در کاشت ابرو اتفاق بیوفتد، تشکیل دلمه ها است که برای افراد نگران کننده خواهد بود. در صورتی که چنین نیست و به وجود آمدن دلمه ها جزوی از روند درمان است که در ادامه به آن می پردازیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

ابرو نقش مهمی در زیبایی صورت دارد به همین دلیل کاشت ابرو یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی است. این جراحی مانند هر جراحی دیگری عوارض جانبی دارد که دلمه های بعد از کاشت یکی از این موارد است. ما سعی داریم در این مطلب شما را با "دلمه های پس از کاشت ابرو" و "دلیل بوجود آمدن آن" بیشتر آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

 

آیا به وجود آمدن دلمه در ابرو پس از کاشت طبیعی است؟

کاشت ابرو روشی است که از پشت سر فولیکول ها را برداشت می کنند و به ناحیه ابرو منتقل می کنند. یکی از مواردی که ممکن است بیماران را دچار نگرانی کند، به وجود آمدن دلمه پس از جراحی است. اما باید بدانید که این عارضه هیچ نگرانی ای ندارد و یک روند کاملا طبیعی است. هنگامی که این دلمه ها روی ابروهایتان پدیدار می شود باید خوشحال باشید زیرا سیستم ایمنی بدنتان به خوبی واکنش نشان داده و در حال ترمیم شدن است.

 

 

دلمه چیست و چرا پس از کاشت ابرو به وجود می آید؟

به وجود آمدن دلمه پس از کاشت ابرو یک فرآیند کاملا طبیعی است. این دلمه ها نه تنها عوارضی داشته بلکه برای پوست هم مفید می باشد، زیرا به عنوان یک محافظ عمل کرده و زخم های باز روی پوست را می پوشاند.

پس از جراحی ترمیم مو در آن برش های زیادی ایجاد می شود، که این برش ها باعث خونریزی شده و در آخر منجر به تشکیل پوسته می شوند. پوسته هایی که پس از کاشت روی ابروها ایجاد می شود به طور معمول بعد از چند روز خشک شده و دلمه تشکیل خواهد شد. به هیچ عنوان نباید دلمه ها را بکنید، زیرا پس از مدتی شروع به خارش می کنند. چند روز اول فولیکول های کاشته شده بسیار شکننده هستند و با هر گونه تماس و ضربه، به آنها آسیب خواهد رسید. در نهایت این آسیب ها باعث ایجاد لکه روی پوست می شوند و نتیجه ی مطلوبی به همراه نخواهد داشت.

اگر فرد به تمام توصیه های گفته شده ی پزشک عمل کند، پس از 10 روز پوسته ها ناپدید شده و به همین منوال پس از گذشت 14 روز دلمه ها از بین می روند.

 

 

آیا روی ابروی همه ی زیباجویان دلمه به وجود می آید؟

در جواب این سوال باید گفت که بله. معمولا اکثر زیباجوبان پس از گذشت دو الی سه هفته دچار زخم و دلمه در ناحیه ابرو می شوند. حال شاید برایتان سوال پیش آید که این دلمه ها چگونه ایجاد می شوند؟ با ما همران باشید در ادامه به آن می پردازیم.

مقدار کمی مایع در ناحیه پیوند مو تجمع خواهد کرد که از طریق منافذ و یا مجاری موجود روی پوست، تخلیه خواهند شد. در نهایت پس از خارج شدن این مایعات، پوست ناحیه ی گیرنده خشک شده و حالت دلمه ای ایجاد می شود.

 

 

آیا دلمه ها دائمی هستند؟

خیر، این دلمه ها دائمی نیستند. در کل دلمه ها پس از گذشت 7 الی 14 روز از بین می روند و دوره بهبوده آن حداکثر سه هفته زمان خواهد برد. البته در صورتی که به تمام نکات پزشک تان عمل کنید. اگر دلمه ها پس از گذشت یک هفته بهبود نیافتند، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

یکی از کارهایی که بعد از به وجود آمدن دلمه ها باید انجام دهید، مراقبت از آنهاست. انجام تمامی مراقبت های بهداشتی که پزشک تاکید کرده الزامی است. البته نحوه مراقبت هر فردی نسبت به شرایط فیزیولوژیکی، قدرت فولیکول مو و گستردگی ناحیه کاشت شده متفاوت خواهد بود. در نهایت برای جلوگیری از هرگونه عفونت و عوارض باید به تمام نکات گفته شده توجه کنید. همچنین به جز تجویزهای پزشک تان به هیچ کس گوش نکنید.

 

در ادامه با برخی از توصیه های بهداشتی آشنا می شوید:

سعی کنید دو روز به ابروها آب نزنید، روز سوم مجازید با آب ولرم پوست خود را بشویید. پس از شستن صورتتان ممکن است پوسته ها شروع به ریزش کنند، به هیچ عنوان پوسته ها را مالش ندهید. علاوه بر آن پس از شستن صورتتان ممکن است پوسته ها شروع به ریزش کنند، در این شرایط برخی افراد شروع به مالش دادن و تمیز کردن آن می کنند. به همین دلیل ممکن است چند قطره خون مشاهده کنید، در این شرایط اصلا نگران نشوید و از ماساژ دادن زیاد از حد خودداری کنید. اگر پزشکتان مایع شوینده ی خاصی را معرفی کرده، حتما هنگام شستن صورت از آن استفاده کنید.

با اینکه به وجود آمدن دلمه ها کاملا طبیعی و بدون خطر بوده ولی با این حال پزشکان برای کمتر شدن این عارضه از نظر روحی و روانی، برخی آنتی بیوتیک ها و داروهای ترمیمی موضعی را تجویز می کنند.

 

راه کار برای خلاص شدن از به وجود آمدن دلمه های بعد از کاشت

همانطور که در بالا گفته شد، اکثر مراجعه کنندگان چند روز پس از جراحی شاهد دلمه هایی روی ابروهای خود می شوند. این دلمه ها ممکن است همراه با خارش باشد، به همین دلیل در اینجا چند راهکار ساده به شما می گوییم تا دوره درمان راحت تری داشته باشید.

  • هنگام حمام زخم و اسکار روی ابرو را بدون هیچ فشار و چنگ زدنی ماساژ داده تا به مرور از بین بروند.
  • می توانید از روغن بچه و شامپو بچه برای شستشوی ابرویتان استفاده کنید.
  • به هیچ وجه سعی به کندن دلمه ها نکنید. زیرا باعث آسیب به فولیکول های کاشته شده می شوید.
  • خشک کردن ابروها به هر روشی ممنوع است. اجازه دهید ابروها خود به خود خشک شوند.
  • پس از گذشت 14 روز می توانید پوست ناحیه مورد نظر را به آرامی با نوک انگشتتان ماساژ دهید.
  • دوری کردن از دخانیات یکی دیگر از راه هایی است که به خلاص شدن از دلمه کمک می کند.
  • داشتن رژیم غذایی مناسب و استراحت کافی به روند بهبود دلمه ها کمک می کند.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر