روش های مراقبت از ابرو

ابروها عضو مهمی در صورت هستند که باید به خوبی از آنها نگهداری شود. ابروها مانند قابی در صورت هستند که علاوه بر زیبایی صورت، از چشم ها هم مراقبت می کنند. این عضو مهم بر اثر عوامل مختلف مانند افزایش سن، برداشتن ابرو، رنگ کردن ابرو و استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی به تدریج کم پشت شده و می ریزد. در نتیجه باید به دنبال راهکار برای مراقبت از ابروهایتان تا پیش از آنکه دیر شود، داشته باشید. ما در این مقاله سعی داریم روش های مراقبت از ابرو را به شما بگوییم، پس با ما همراه باشید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

نکات کلیدی مراقبت از ابرو

عوامل زیادی مانند مواد شیمیایی و تغذیه ی نامناسب باعث ریزش ابرو می شوند. در نتیجه اگر مراقبت روزانه نداشته باشید ابروهایتان نازک شده و شروع به ریزش خواهند کرد. در اینجا با روش های مراقبت از ابرو آشنا خواهید شد:

 

تغذیه ی مناسب

ابروها هم مانند موی سر برای رشد کردن نیاز به مواد مغذی و ویتامین دارند. ویتامین هایی که برای رشد و سلامت ابروها مفید هستند شامل A,E,C می باشند. اگر شما در رژیم غذاییتان این ویتامین ها باشد قطعا ابروهای پر و خوبی خواهید داشت.

 

استفاده از موچین نو

استفاده از موچین خوب یکی از نکات مهم در برداشتن ابرو است. موچین های باکیفیت علاوه بر اینکه حین برداشتن درد کمتری احساس می کنید، نتیجه ی کار هم تمیزتر خواهد بود. قبل از برداشتن ابرو باید موچین را ضدعفونی کنید، مخصوصا نواحی اطراف چشم که بسیار حساس هستند. بهتر است از موچین های استیل استفاده کنید.

 

عدم استفاده از محصولات پوستی در ناحیه ابرو

به هیچ عنوان از محصولات پوستی برای ابروها استفاده نکنید. محصولاتی مانند ضد آفتاب و مرطوب کننده باعث ریزش ابرو می شوند. بنابراین از برخورد این محصولات به ابرو جدا خودداری کنید.

 

آبرسانی کردن ابرو

آبرسانی پوست یکی از نکات مهم برای داشتن پوستی شاداب و سالم است. اینکه پوستتان چرب یا خشک است ربطی به مرطوب کردن پوست ندارد. شما به صورت روزانه باید صورتتان را حداقل با SPF30 مرطوب کنید. اینکار علاوه بر جلوگیری از پیری زودرس در برابر نور خورشید هم محافظت خواهد کرد. شاید برایتان سوال پیش آید که مرطوب کردن پوست چه ربطی به رشد ابرو دارد؟ اطراف ابرو، پوست زیر ابرو برای رشد کردن به آبرسانی نیاز دارد. ولی به این موضوع دقت کنید که نباید مرطوب کننده با ریشه ی ابرو برخورد کند.

 

تقویت ابرو با روغن کرچک

یکی از روغن هایی که باعث تقویت ابروها می شود، استفاده از روغن کرچک است. این روغن حاوی ویتامین، پروتئین، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که باعث تقویت فولیکول های مو می شود.

مقداری از روغن را به پنبه آغشته کنید و آن را به ابروهای خود بمالید و به مدت 3 دقیقه ماساژ دهید. پس از گذشت 30 دقیقه می توانید ابروهایتان را بشویید.

 

تقویت ابرو با روغن فندق

شما می توانید از روغن فندق برای نرم کننده ابروهایتان استفاده کنید. کسانی که ریزش ابرو را تجربه می کنند احتمالا نیاز به نرم کننده ابرو دارند. چرب کردن ابروها با استفاده از روغن فندق باعث تقویت و نشکستن ریشه ی مو می شود. به این نکته دقت داشته باشید که از شامپو نرم کننده مو برای نرم کردن ابروهایتان استفاده نکنید زیرا جواب عکس می گیرید. بهتر است از روغن های طبیعی استفاده کنید زیرا هیچ عوارض جانبی ای نخواهد داشت.

 

تقویت ابرو با روغن رزماری

روغن رزماری یکی از روغن هایی است که ریشه ی ابرو را تحریک کرده و باعث رشد آنها خواهد شد. با استفاده از این روغن جریان خون زیاد شده و جذب مواد مغذی فولیکول مو از طریق سلول ها آسان می شود. با اینکار فولیکول مو، مواد اولیه و شرایط لازم برای انجام فعالیت های حیاتی را به همراه خواهد داشت. می توانید روزی یک یا دوبار با استفاده از این روغن ابروهایتان را ماساژ دهید.

 

استفاده از ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا باعث افزایش درخشندگی تارهای ابرو خواهد شد. همچنین هرگونه التهاب و تورم در ناحیه ابرو باشد، با استفاده از این ژل از بین خواهد رفت.

 

استفاده از ماینوکسیدیل

این دارو هم برای موی سر و هم برای موی ابرو مناسب خواهد بود. موقع استفاده از این مواد باید مراقب باشید که به چشمتان برخورد نکند. اگر هر روز از این مواد استفاده کنید به نتیجه ی خوبی خواهید رسید.

 

نکشیدن ابرو به سمت پایین

برخی از افراد عادت دارند ابروهای خود را با دست به سمت پایین بکشند. این کار باعث دفرمه شدن مدل ابرو خواهد شد، همچنین در طولانی مدت باعث افتادگی پلک می شود. به جای این کار می توانید هر روز با یک برس تمیز ابروهای خود را به سمت بالا شانه کنید.

 

معرفی چند ماسک ویژه ی اسمارت بیوتی

 

ماسک روغن کنجد، روغن رزماری و آب لیمو

"2 قاشق غذاخوری کنجد، 5 قطره روغن رزماری، 2 قاشق آبلیمو"

این سه تا مواد را با هم ترکیب کرده و با یک پنبه به ابروهای خود بمالید، سپس پس از نیم ساعت می توانید ابروهایتان را بشویید.

فواید ماسک: این ماسک باعث تقویت و پرپشتی ابروها خواهد شد.

 

ماسک روغن نارگیل، روغن درخت چای و آب لیمو

"4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق غذاخوری روغن درخت چای، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو"

مواد گفته شده را در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و با استفاده از یک پنبه به ابروهای خود بمالید. سپس پس از گذشت 30 دقیقه با آب خالی بشویید.

 

تقویت کننده ابرو سیور چه ویژگی هایی دارد؟

  • فاقد مواد شیمیایی
  • بدون عوارض
  • ضد حساسیت
  • آبرسان 
  • جلوگیری از خشکی و شکستن ابرو
  • مناسب برای خانم ها و آقایان
  • اثر بلند مدت
  • مناسب برای ابروهای رنگ شده، تتو و تیغ زده

 

 

چند نکته کلیدی درباره مراقبت از ابرو

  1. صبح ها قبل از هرگونه استفاده از مواد شیمیایی، ابروهایتان را با استفاده از شانه ابرو برس بزنید.
  2. هیچ وقت خودتان سر خود به ابروهایتان دست نزنید و برای تمیز کردن به سالن های زیبایی رجوع کنید.
  3. به هیچ عنوان از موم برای نواحی ابرو استفاده نکنید. زیرا ممکن است مواد وارد چشم شود. همچنین اطراف چشم حساس بوده و باعث پارگی عصب اطراف چشم خواهد شد.
  4. روزانه ابروهای خود را با استفاده از روغن های گفته شده چرب کنید.
  5. موچین، رشد ابرو را کندتر می کند در حالی که تیغ رشد ابرو را سریع تر خواهد کرد. بنابراین بهتر است هر چند وقت یکبار ابروهایتان را با تیغ تمیز کنید.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر