علائم و نحوه درمان عفونت بعد از کاشت ابرو

بیشترین سؤالاتی که از طرف بیماران پرسیده می‌شود مربوط به التهاب و قرمزی پس از کاشت ابرو است. سؤال بعدی این است که برای تسکین این عفونت‌ها چه باید کرد. آسیب شدید پوست سر و همچنین التهاب شدید می‌تواند منجر به ریزش مجدد مو شود؛ بنابراین بررسی دقیق این موضوع ضروری است.

عواملی که باعث عفونت بعد از کاشت ابرو می‌شوند

عفونت پس از عمل پس از کاشت ابرو می‌تواند از منابع مختلفی ایجاد شود. اگر ابزار جراحی به اندازه کافی استریل نشده باشند، یا اگر با استانداردهای بهداشتی در اتاق عمل مطابقت نداشته باشد، باکتری‌ها می‌توانند وارد زخم‌های باز شوند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

همچنین عدم رعایت دستورالعمل‌ها برای تمیز کردن محل پیوند ممکن است منجر به رشد باکتری شود. جراحی‌هایی که در شرایط بدون استریلیزاسیون مناسب انجام می‌شوند، خطر عفونت را افزایش می‌دهند. این می‌تواند به بافت آسیب برساند و باعث عفونت شود.

بیماران مبتلا به دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف به ویژه در معرض چنین عوارضی هستند. اثربخشی پیشگیری بستگی به رعایت قوانین بهداشتی دقیق دارد. مهم است که از ضدعفونی کامل ناحیه ابرو و اطراف آن اطمینان حاصل شود.

شناخت علائم عفونت پوست پس از کاشت مو

عفونت‌های پوست سر پس از پیوند ممکن است چندین علامت مشخص داشته باشند که نشان‌دهنده پاسخ بدن به باکتری‌های مهاجم است. اگر این علائم پس از یک روش ترمیم مو ظاهر شد، باید فوراً برای تأیید تشخیص و شروع درمان مناسب با پزشک مشورت کنید. بیماران باید مراقب موارد زیر باشند.

·        قرمزی، تورم یا بثورات پوستی در اطراف محل‌های پیوند.

·        خارش، سوزش و درد شدید نشان‌دهنده تحریک انتهای عصبی به دلیل عفونت است.

·        ترشح چرک یا مایع چرکی نشانه عفونت باکتریایی ثانویه است.

·        تب، سردردهای شدید و دردهای گسترده بدن نشانه آسیب به کل بدن است.

·        عفونت ممکن است کاشت موفقیت‌آمیز و عروقی شدن فولیکول‌های پیوندی را به خطر بیندازد.

·        خستگی شدید و تورم غدد لنفاوی نیز ممکن است بخشی از پاسخ بدن به عفونت باشد.

تشخیص عفونت بعد از کاشت ابرو

اگر علائم عفونت مانند تب، درد، ترشحات چرکی یا تورم پوست سر را تجربه کردید، بسیار مهم است که بلافاصله با جراح خود مشورت کنید. فرایند تشخیص بر عهده پزشک معالج شما است. معاینه کامل پوست ابرو از نظر هرگونه علائم قرمزی، التهاب، پوسته، برآمدگی یا ترشح در اطراف محل‌های کاشت انجام می‌شود.

در صورت لزوم، آزمایش خون برای تشخیص علائم یک واکنش التهابی انجام خواهد شد. همچنین نمونه‌برداری از کشت‌های باکتریایی از زخم‌ها برای حذف و شناسایی باکتری‌های مقصر، اغلب استافیلوکوکوس اورئوس نیز انجام خواهد شد.

نتایج آزمایشگاهی، به‌ویژه کشت‌های باکتریایی، می‌توانند به طور دقیق پاتوژن مسئول بیماری را شناسایی کنند و بنابراین یک برنامه درمانی هدفمند آنتی‌بیوتیکی برای بیمار تجویز خواهد شد.

درمان عفونت بعد از کاشت ابرو

اثربخشی درمان عفونت‌ها پس از کاشت ابرو به شناسایی به موقع عامل ایجادکننده با استفاده از آزمایش‌های باکتریولوژیکی همراه با شروع سریع درمان بستگی دارد. آنتی‌بیوتیک‌ها، خوراکی یا داخل وریدی انتخاب شده و به بیمار تزریق می‌شوند.

ضدعفونی‌کننده‌های موضعی مانند کلرهگزیدین یا بتادین برای پاک‌سازی ناحیه آسیب‌دیده در نسخه پزشک خواهد بود. همچنین  مراقبت دقیق از زخم، از جمله تمیز کردن، ضدعفونی‌کردن و استفاده از پانسمان‌های استریل در مناطق آسیب دیده ضروری است.

داروهای ضدالتهابی مانند کورتیکواستروئیدها یا ایبوپروفن، همراه با مسکن‌ها، برای به حداقل رساندن ناراحتی نیز ممکن است تجویز شوند. در موارد خاص، یک روش جراحی بعدی برای تسکین آبسه عمیق ممکن است انجام شود.

نظارت مداوم برای ارزیابی موفقیت درمان بسیار مهم است. اگر علائم آن طور که انتظار می‌رود بهبود نیابد، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ممکن است نیاز به تنظیم استراتژی درمانی جدیدی داشته باشند.

کاهش عوارض عفونی پس از کاشت مو

برای اطمینان از کیفیت مراقبت، گواهی جراح و کلینیک را بررسی کنید. یک آزمایش جامع خون قبل از کاشت ابرو انجام دهید.  علاوه بر این قبل از جراحی، هرگونه عفونت فعلی مانند عفونت در دندان، پوست، ادرار و غیره را از بین ببرید.

دستورالعمل‌های تیم جراحی خود را در مورد دوش گرفتن با محلول ضدعفونی‌کننده مانند بتادین یک روز قبل از عمل خود دنبال کنید و پس از کاشت ابرو قوانین بهداشت فردی را به دقت رعایت کنید. ضروری است که نسبت به علائم اولیه عفونت مانند قرمزی یا تب هوشیار باشید و ظرف 24 ساعت با پزشک خود تماس بگیرید.

سخن پایانی

برای کاشت ابرو موفقیت‌آمیز و بدون عفونت باید به برنامه مراقبت‌های پس از عمل تجویز شده، از جمله استفاده از هر گونه آنتی‌بیوتیک، داروهای ضدالتهابی و ضددرد پایبند باشید و تمام توصیه‌های بعد از عمل در مورد استراحت، فعالیت بدنی و جنسی، مراقبت از اسکار، محافظت از کاشت و محدود کردن مصرف سیگار و الکل را دنبال کنید. جهت اطلاعات بیشتر به سایت اسمارت بیوتی مراجعه کنید.

 


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر