لیفت ابرو پس از کاشت ابرو

ابروها به دلیل داشتن نقش مهم در صورت و محافظتی که در برابر چشم ها می کنند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. معمولا افراد در اثر افزایش سن، ژنتیک و یا به هر دلایلی بخشی از ابروهای خود را از دست می دهند. کاشت ابرو بهترین گزینه برای رفع این مشکل بوده و طرفداران زیادی به همراه خواهد داشت. حال برای بعضی از متقاضیان سوال پیش می آید که آیا پس از کاشت ابرو می توان لیفت ابرو انجام داد؟ در این مقاله راجع به این سوال بیشتر صحبت خواهیم کرد.

پیش از آن که راجع به این موضوع صحبت کنیم باید بدانید که لیفت ابرو دو مقوله کاملا جدا است:

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید
  • لیفت ابرو که از طریق مواد شیمیایی انجام می شود. 
  • یکی دیگر لیفت ابرو از طریق جراحی است که انتها و دم ابرو را بالاتر از محل فعلی می کشند. 

برای بسیاری از مراجعه کنندگان سوال پیش می آید که چه مدت پس از کاشت می توانند لیفت ابرو انجام دهند. با ما همراه باشید، در ادامه به این موضوع بیشتر می پردازیم.

 

 

لیفت ابرو با استفاده از مواد شیمیایی

یک هفته پس از جراحی نواحی ابرو دچار خون خشک شده که بعد از آن دلمه به وجود می آید. این دلمه ها با مرور زمان از بین رفته و موها در محل خود ثابت می شوند. قبل از ثابت شدن ابروها هرگونه دست کشیدن و تغییر جهت دادن ابروها ممنوع می باشد.  بعد از یک هفته گرافت ها سفت شده و به راحتی از محل خود خارج نمی شوند. در نهایت استفاده از لوازم آرایشی مانند مداد یا سایه که باعث فشار یا کشش در ناحیه ابرو نمی شود، مجاز است. ولی اگر از مواد آرایشی که حالت کشش یا چسبندگی به ابرو می دهد حداقل باید یک ماه صبر کرد. زیرا این مواد شیمیایی به فولیکول های کاشته شده آسیب می رساند.

 

لیفت ابرو توسط جراحی

یکی از راه هایی که باعث شادابی صورت می شود فاصله ی بین چشم و ابروها است. کسانی که قصد کاشت ابرو و لیفت ابرو را دارند، بهتر است اول اقدام به کاشت ابرو کنند و در زمان طراحی ابرو، ابرو را بالاتر از مکان قبلی در نظر بگیرند. در واقع هدف از لیفت ابرو، بالا بردن ابرو و ایجاد فاصله ی مناسب بین چشم و ابروها است. در این صورت شاید پس از انجام کاشت ابرو از جراحی لیفت منصرف شوید. ولی اگر باز هم با فاصله چشم و ابروهایتان مشکل داشتید می توانید جراحی لیفت ابرو و پیشانی انجام دهید.

این جراحی روش های مختلفی دارد، در روش اول از ناحیه بالای پیشانی یک باریکه از پوست به صورت عرضی در امتداد خط مو برداشت می شود، در نهایت پیشانی بالا می رود. در روش دوم از دو طرف شقیقه برش می دهند.

بنابراین با توجه به اینکه کاشت ابرو همراه با تورم و التهاب است نمی توان همان لحظه عمل لیفت ابرو را انجام داد، به همین دلیل باید فاصله زمانی مناسبی بین کاشت ابرو و جراحی لیفت ابرو باشد تا نتیجه خوبی از عمل داشته باشید.

 

آیا همزمان می توان با کاشت ابرو، ابروها را لیفت کرد؟

در جواب این سوال باید گفت بله. ولی باید به مقدار گرافت های کاشته شده هم توجه داشته باشید. اگر ابروهای پرپشتی دارید و هدف از کاشت ابرو ایجاد کمی تراکم بیشتر در ابروهایتان باشد، انجام کاشت همزمان با لیفت مشکلی نخواهد داشت. اما اگر ابروی پرتری بخواهید، بهتر است همزمان باهم انجام ندهید. زیرا پس از انجام لیفت مدتی بعد ابروها کمی پایین می آیند و سپس در یک نقطه ثابت می مانند.

 

فاصله زمانی بین کاشت ابرو و لیفت ابرو چقدر است؟

همانطور که در بالا گفته شد، ابروها یک هفته پس از کاشت دچار التهاب و تورم هستند به همین دلیل این موضوع باعث مانع ارزیابی صحیح وضعیت چهره و انجام عمل می باشد. هفته ی اول و دوم همچنان تورم و التهاب وجود دارد، ولی از هفته ی سوم به بعد التهابات و زخم ها بهبود یافته و باخیال راحت می توانید عمل لیفت ابرو و پیشانی انجام دهید.

در نهایت بهتر است یک ماه بعد از کاشت ابرویتان صبر کنید تا ریشه گرافت ها در محل خود ثابت شده باشند. جراحی لیفت ابرو و پیشانی به دلیل تراشیدن استخوان پیشانی زمان بیشتری نسبت به عمل های دیگر می خواهد. برای مثال جراحی های کم تهاجمی دو هفته زمان کافی است.

 

 

در آخر چه بخواهید لیفت ابرو با استفاده از مواد شیمیایی انجام دهید و چه لیفت ابرو با استفاده از لیفت جراحی، باید فاصله مناسبی بین این دو جراحی باشد. زیرا باعث می شود که عمل بی خطرتر و با نتیجه ی بهتر داشته باشید. این بازه زمانی حداقل باید یک ماه گذشته باشد ولی در بعضی مواقع دو هفته هم کفایت می کند. در این باره باید با پزشک خود مشورت کنید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر