لیفت ابرو چیست | مزایا و معایب لیفت ابرو


لیفت ابرو یکی از روش‌های زیبایی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. هر یک از ما در اثر گذر زمان و به دلیل تجربه احساسات متفاوت مانند: غم، شادی، نگرانی، هیجان و ترس دچار چین و چروک‌هایی بر روی نواحی مختلف پوست خود می‌شویم. معمولاً ناحیه پیشانی اولین قسمتی است که به علت از بین رفتن چربی موجب افتادگی ابروها می‌شود.
در حال حاضر یکی از راهکارهای جذاب و ترند که به شما کمک می‌کند تا ابروهایی مرتب، پهن و کشیده داشته باشید، روش لیفت ابرو است. لیفتینگ چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. همانطور که می‌دانید ظاهر و مدل ابرو بر روی شاداب نشان دادن چهره شما تاثیر به‌سزایی دارد. در صورتی که ابروها به علت چین و چروک و افتادگی تقارن خود را از دست بدهند، جذابیت و زیبایی صورت نیز از بین می‌رود؛ به همین دلیل بسیاری از افراد برای آنکه چهره شادابی داشته باشند، به دنبال انجام لیفت ابرو هستند. 


لیفت ابرو چیست؟ 


افزایش سن و گذر زمان باعث می‌شود پوست صورت خاصیت ارتجاعی و طراوت خود را از دست بدهد. از طرفی عوامل محیطی و نیروی جاذبه نیز موجب ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت می‌شود. نتیجه این اتفاق تغییر وضعیت  فرم ابرو‌ها و افتادگی پوست است. همانطور که می‌دانید راهکارهای مختلفی برای شاداب نشان دادن چهره وجود دارند که در میان آنها فواید لیفت ابرو موجب شده است که مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. 
لیفت ابرو یکی از روش‌های زیبایی است که باعث کشیده شدن ابروها رو به بالا و مرتب نشان دادن آنها می‌شود. این جراحی زیبایی به شما کمک می‌کند تا از دست خطوط اخم، چین و چروک و افتادگی ابرو‌ها رها شوید و با خوش فرم کردن ظاهر ابروها، چهره‌ای با طراوت داشته باشید. لیفت ابرو را ممکن است با نام‌های دیگری مانند: لیفت گیجگاهی ابرو، جوانسازی پیشانی و یا لیفت پیشانی بشناسید. 
مدت زمان دوام و ماندگاری لیفت پیشانی بر اساس نوع روش و مواد استفاده شده با یکدیگر متفاوت است. لیفت پیشانی بر اساس ماندگاری به سه روش دائمی، نیمه دائمی و موقت تقسیم می‌شود. در روش دائمی ابروها با عمل جراحی به سمت بالا کشیده می‌شوند و دوام لیفت پیشانی دائمی بوده و برگشتی ندارد. در روش‌های نیمه دائمی و موقت ماندگاری لیفت پیشانی معمولاً از چند ساعت تا چند ماه بوده و پس از آن زیباجو باید برای ترمیم لیفت مراجعه کند. همچنین، افرادی که به دنبال نتایج طولانی‌تری هستند، می‌توانند کاشت طبیعی ابرو را به عنوان یک روش جایگزین در نظر بگیرند که نتایج ماندگارتری به همراه دارد.
علاوه بر انتخاب نوع روش لیفت ابرو، عواملی مانند: متابولیسم بدن فرد، نوع پوست، عوامل محیطی  و فعالیت عضلات در ماندگاری لیفت پیشانی تاثیر به‌سزایی دارند. توصیه می‌شود که افرادی که کاشت ابرو طبیعی دخترانه و مردانه انجام داده‌اند، حداقل یک ماه برای بهبودی محل کاشت ابرو صبر کنند و سپس عمل لیفتینگ ابرو را انجام دهند. 
فواید لیفت ابرو موجب شده است که بسیاری از افراد در کنار این عمل زیبایی، درمان‌های دیگری را نیز برای جوانسازی صورت خود انجام دهند؛ برای مثال: از روش جراحی پلک برای جوانسازی و ترمیم پوست اطراف چشم‌ها استفاده می‌کنند. همچنین از تکنیک لیفت صورت به منظور اصلاح افتادگی قسمت‌های پایینی، میانی صورت و گردن به عنوان یک روش درمانی استفاده می‌شود. 
در حقیقت لیفتینگ ابرو با ایجاد یک تغییر کاملا طبیعی در ناحیه اطراف چشم و قسمت پیشانی، جذابیت و طراوت شگفت‌انگیزی را به صورت شما هدیه می‌بخشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید


لیفت گیجگاهی ابرو برای چه افرادی مناسب است؟ 


لیفت پیشانی روشی موثر برای بهبود شکل و ارتفاع ابروها است. افرادی که می‌توانند این تکنیک زیبایی را انجام دهند، عبارتند از: 
o    افرادی که ابروهای نامنظم و پراکنده‌ای دارند.
o    افرادی که دچار مشکل ریزش ابرو هستند. 
o    افرادی که قوس ابروهای آنها رو به پایین است. 
o    کسانی که شکل ابروهای آنها با فرم صورتشان نامتناسب است. 
o    کسانی که ابروهای نازکی دارند.
o    کسانی که به دلیل کاهش کلاژن و افزایش سن، شکل ابروهای آنها نامتقارن و بد فرم شده است. 
لازم به ذکر است که فواید لیفت ابرو تنها مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز می‌توانند از این تکنیک زیبایی برای داشتن ابروهای خوش فرم، بهره‌مند شوند. 


لیفت ابرو چه مزایایی دارد؟

 
لیفتینگ ابرو یکی از تکنیک‌های زیبایی است که می‌تواند طراوت و شادابی را برای صورت شما به ارمغان آورد. زیباجویان می‌توانند بر اساس تشخیص پزشک معالج و یا سلیقه خود، روش مناسبی را برای لیفتینگ ابرو انتخاب نمایند. همچنین، در صورت تمایل به داشتن ابروهایی پرپشت و طبیعی، می‌توانید از مشاوره کاشت ابرو بهره‌مند شوید تا بهترین تصمیم را برای بهبود ظاهر ابروهای خود بگیرید. برخی از فواید لیفت ابرو عبارتند از: 
o    فاصله بین ابروها و چشم‌ها را تنظیم می‌کند.
o    باعث تصحیح افتادگی پلک می‌شود.
o    لیفتینگ ابرو حالت جذاب و کشیده‌ای را به چشم‌ها می‌دهد. 
o    با مرتب کردن ابروها، موجب قرینه سازی آنها می‌شود.
o    ابروهای شما را پرپشت و پهن نشان می‌دهد.
o    نواقص ابروهای شما را برطرف کرده و آنها را خوش‌فرم جلوه می‌دهد.
o    با اصلاح شکل ابرو ظاهر پیشانی و کل چهره شما را زیبا جلوه می‌دهد.
o    چهره شما را جوان‌تر، شاداب‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.
o    باعث برطرف شدن چشم‌های پف کرده می‌شود. 
o    باعث از بین رفتن افتادگی و چین و چروک‌های قسمت پیشانی می‌شود.


معایب لیفت ابرو چیست؟ 


پس از بیان فواید لیفت ابرو در این قسمت قصد داریم به معایب لیفت ابرو نیز بپردازیم. البته، لازم به ذکر است که اکثر معایب لیفتینگ ابرو مربوط به روش لیفت دائمی هستند و در روش لیفت نیمه دائمی و موقت در صورتی که از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شود و تست حساسیت پوستی برای هر فرد انجام شود، هیچگونه عارضه‌ای مشاهده نخواهد شد. معایب لیفتینگ ابرو عبارتند از:
o    ریزش ابرو
o    ریزش مژه
o    ایجاد حساسیت پوستی
o    خونریزی
o    درد
o    باقی‌ماندن جای زخم
o    عفونت
o    خارش پوست سر
o    واکنش به داروهای بیهوشی
o    ضعف در حرکت دادن ابرو


هزینه لیفت ابرو


همانطور که می‌دانید، هزینه تکنیک‌های زیبایی به عوامل متعددی بستگی دارند که هزینه لیفت ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه لیفت ابرو بر اساس عواملی مانند: موقعیت کلینیک زیبایی، روش انجام لیفتینگ ابرو، مهارت و شهرت پزشک متخصص، کیفیت مواد و... مشخص می‌شود. در ضمن، افراد بایستی هزینه‌های جانبی مانند: آزمایش‌های پزشکی، اتاق عمل، بیهوشی، نسخه‌ها و... را نیز مد نظر قرار دهند. همچنین، اگر به دنبال جایگزین دائمی‌تری هستید، کاشت ابرو در تهران گزینه مناسبی است که باید در مورد آن تحقیق کرده و هزینه‌های مرتبط با آن را نیز بررسی کنید.
ارزان‌ترین تکنیک لیفتینگ ابرو مربوط به لیفت‌های موقت است. هزینه لیفت ابرو در روش نیمه دائم بر اساس عوامل مختلف می‌تواند از ۴۰۰ هزار تومان شروع شود. گران قیمت‌ترین روش لیفتینگ ابرو مربوط به نوع دائم است که در دسته جراحی‌های زیبایی قرار می‌گیرد. 


انواع روش‌های لیفت ابرو مردانه و زنانه


انواع روش‌های لیفت ابرو مردانه و زنانه به دو دسته روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بیان هر یک از آنها می‌پردازد. 


جراحی لیفتینگ ابرو


انواع جراحی لیفتینگ ابرو عبارت است از: 
1.    لیفت کلاسیک: لیفت کلاسیک که به آن لیفت تاجی یا لیفت باز ابروها نیز می‌گویند، یک روش تهاجمی است که پزشک جراح در کلینیک اسمارت بیوتی پوست شما را روی مو یا در خط مو برش می‌دهد و با تغییر شکل بافت‌ها، قسمت‌هایی از پوست و ماهیچه که باعث ایجاد خطوط اخم یا چین و چروک شده است را برمی‌دارد. پس از آن به کمک بخیه برش‌های ایجاد شده را می‌بندد.
2.    لیفت آندوسکوپی: در روش لیفت آندوسکوپی پزشک با ایجاد برش‌های کوچک در پوست سر، لوله آندوسکوپ را برای مشاهده عضلات و بافت‌های زیرین به درون یکی از برش‌ها وارد می‌کند. سپس ابزار پزشکی مخصوصی را از طریق برش‌های ایجاد شده به بافت زیرین وارد می‌کند تا به کمک آن، پیشانی را بالا برده و آن را بخیه کند. با توجه به اینکه در این روش برش‌های کوچکی ایجاد می‌شود، بنابراین روش کم تهاجمی بوده و زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابند. همچنین، اگر به دنبال روشی برای بهبود دائمی ابروها هستید، بررسی قیمت کاشت ابرو طبیعی در تهران نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد که نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری دارد.
3.    لیفت محدود: با ترکیب روش لیفت کلاسیک و لیفت آندوسکوپی این  روش زیبایی به وجود می‌آید. در روش لیفت محدود پزشک با ایجاد برش‌های کوچک، چین و چروک‌های گوشه چشم را از طریق بالا کشیدن ابرو، کاهش می‌دهد. بنابراین در این روش از اسکوپ استفاده نمی‌شود. 
4.    لیفتینگ ابرو با لیزر: امروزه از لیزر نیز برای بالا کشیدن ابرو استفاده می‌شود. عملکرد لیزر برای لیفت ابرو مشابه عملکرد آن برای سفت کردن و رفع افتادگی پوست است. در این روش طی فرایند نئوکلاژنز، میزان تولید کلاژن پوست افزایش می‌یابد. سپس با گرم کردن و حرارت دادن عضلات اطراف ابرو، عضلات منقبض شده و پوست  پلک بالا می‌رود. 


لیفت ابرو با مواد


در صورتی که قصد دارید ابروهای خود را به طور موقت و برای چند ساعت لیفت کنید، می‌توانید با ژل ابرو و یا صابون ابرو این کار را در منزل انجام دهید. اما اگر به دنبال راه‌حلی دائمی و طبیعی برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا هستید، کاشت ابرو طبیعی دخترانه یکی از بهترین گزینه‌هاست که می‌تواند به شما در رسیدن به نتایج دلخواه کمک کند.


لیفت ابرو با نخ


کسانی که در دوره میانسالی هستند، به علت آنکه هنوز عوارض پیری در چهره آنها چندان نمایان نشده است، کاندیدای مناسبی برای لیفت ابرو با نخ هستند. در روش لیفت ابرو با نخ به کمک سوزن،‌ برش‌های نازکی را در پوست ایجاد کرده و نخ‌های مخصوص را وارد این شکاف‌ها می‌کنند. این نخ‌ها باعث از بین رفتن افتادگی و چین و چروک پوست می‌شوند. در روش لیفت ابرو با نخ، صورت شما حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند و اثرات آن تا حدود یک سال باقی می‌ماند؛ در نتیحه این تکنیک یک روش موقت محسوب می‌شود.


لیفتینگ با فیلر یا ژل


دراین  روش لیفتینگ، با تزریق فیلر به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کنند و باعث فزایش حالت کشسانی و ارتجاعی پوست می‌شوند. نتیجه افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، شاداب‌تر و جوان‌تر شدن چهره شما است. 


لیفتینگ با بوتاکس


در روش لیفتینگ با بوتاکس، مقداری سم بوتولیسم را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کنند. این امر باعث ایجاد فلج موقت در ماهیچه‌های آن قسمت می‌شود. با تزریق بوتاکس در ناحیه ابرو، خطوط اخم و چین و چروک حذف شده و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند. دقت داشته باشید که برای تزریق بوتاکس باید از اعتبار کلینیک زیبایی و مهارت متخصص پوست و مو مطمئن شوید. ماندگاری این روش حدود ۳ الی ۵ ماه است. 


لیفت پیشانی با هایفو تراپی


در این روش لیفت، از انرژی امواج التراسوند استفاده می‌شود. درهایفوتراپی، امواج مورد نظر با فرکانس و شدت بالا و به صورت موضعی به لایه‌های عمیق پوست وارد می‌شود. حرارت امواج پس از منعقد شدن باعث کشیدگی و منقبض شدن پیشانی و همچنین بالا رفتن ابروها می‌شود. 


لیفتینگ ابرو در منزل


در صورتی که قصد دارید ابروهای خود را به طور موقت و برای چند ساعت لیفت کنید، می‌توانید با ژل ابرو و یا صابون ابرو این کار را در منزل انجام دهید. 


سخن پایانی


ظاهر ابروها بر روی زیبایی و جذابیت چهره افراد تاثیر به‌سزایی دارند. بسیاری از عوامل محیطی، سبک زندگی و افزایش سن باعث افتادگی ابروها و ایجاد چین و چروک در ناحیه پیشانی و اطراف ابرو می‌شوند. در حال حاضر، روش‌های مختلفی برای تغییر شکل ابروها و اصلاح افتادگی آنها وجود دارد که در میان آنها می‌توان به لیفت ابرو یا همان لیفت پیشانی اشاره کرد. هدف از انجام لیفت پیشانی کاهش چین و چروک‌ها، حذف خطوط اخم و بالا کشیدن ابروها است. این تکنیک زیبایی به شما کمک می‌کند تا ابروهایی مرتب پهن و کشیده داشته باشید.
همانطور که اشاره کردیم لیفتینگ ابرو به دو روش تهاجمی و غیرتهاجمی  تقسیم می‌شود که مدت ماندگاری هر یک از روش‌ها بستگی به دائمی، نیمه دائمی و موقت بودن آنها دارد. انتخاب نوع روش لیفتینگ بر اساس سلیقه شما و همچنین تشخیص پزشک معالج مشخص می‌شود. از همراهی شما سپاسگزاریم

 


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر