مدت زمان رشد طبیعی ابرو

اکثر افراد کم پشتی و یا ریزش ابرو را تجربه کرده اند و همیشه به دنبال این بوده اند که چقدر طول می کشد تا ابروها رشد کنند. روش های مختلفی از جمله آرایش های موقت و نیمه دائمی برای رفع این مشکل وجود دارد. رشد طبیعی ابروی هر فرد بسته به ژنتیک، شرایط زندگی و رژیم غذایی می تواند متفاوت باشد. 

ممکن است برایتان سوال پیش آید که مدت زمان رشد طبیعی ابرو چقدر است. ما در این مقاله قصد داریم درباره مدت زمان رشد طبیعی ابرو بیشتر صحبت کنیم، با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

 مراحل رشد موهای ابرو

مرحله آناژن

در این مرحله رشد ابرو و مدت زمان ماندگاری آن در هر فرد متفاوت بوده و به جنسیت، سن و ژنتیک فرد بستگی دارد. طول این مدت می تواند تعیین کند که چقدر زمان می برد تا موهای آن قسمت رشد کند. این مرحله برای ابروها بسیار کوتاه تر از موهای سر است، به همین خاطر تمام موهای ابرو از یک زمان مشخص شروع به رشد نمی کنند.

همچنین این فاز به فاز رشد فعال شناخته شده است. فولیکول های مو در ابروها شروع به تولید سلول های جدید می کنند که تبدیل به ساقه مو می شوند. طول فاز آناژن حداکثر طول ابروهای شما را تعیین می کند. معمولا اکثر افراد بین 4 تا 8 هفته طول می کشد.

 

مرحله کاتاژن

مرحله کاتاژن یک دوره انتقالی نسبتا کوتاه است که به عنوان مرحله تخریب نیز شناخته می شود. دراین مرحله ابروی جدید به اندازه کامل رسیده است که تا پایان چرخه خود در آن باقی خواهد ماند. فولیکول های مو شروع به کوچک شدن می کنند و منبع مواد مغذی قطع می شود. به همین دلیل رشد مو متوقف شده و فولیکول ها برای روند ریزش آماده می شوند.

 

مرحله تلوژن

این مرحله، مرحله نهایی چرخه رشد ابرو می باشد. در این دوره موهای قدیمی که دیگر به مواد مغذی برای رشد دسترسی ندارند، در فولیکول قرار می گیرند، در حالی که سلول های جدید زیر آن شروع به تشکیل می کنند. هنگامی که فولیکول برای ظهور ساقه موی جدید آماده می شود، موهای قدیمی می ریزند و چرخه با فاز آناژن دوباره شروع می شود. 

 

زمان چرخه رشد ابرو

به طور متوسط چرخه رشد ابرو حدود 4 تا 6 ماه زمان می برد. عواملی که بر طول مدت هر مرحله رشد ابرو می توانند تاثیر بگذارند، شامل:

  • سن
  • ژنتیک
  • سلامت کلی
  • حساسیت پوست و ابرو
  • رژیم غذایی
  • روال نظافت
  • نوسانات هورمونی

ناگفته نماند که جدول زمانی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. البته اگر دوره های رشد ابرو کوتاه تر از 4 ماه و یا بیشتر از 6 ماه باشد، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

 

چرخه رشد ابرو چگونه بر درمان ابرو تاثیر می گذارد؟

درک چرخه رشد ابرو هنگام درمان ابرو مانند موچین، نخ زدن، اپیلاسون یا کاشت بسیار مهم است.

هدفت این درمان ها بهبود ظاهر ابروها با برداشتن مو یا (در مورد کاشت) با افزودن مو از نقاط دیگر بدن به ناحیه ابرو است.

در هر یک از این موارد، ریتم خاص چرخه رشد ابرو شما بر موفقیت درمان و مدت زمان نتایج تاثیر می گذارد.

بهتر است بدانید که هر فولیکول مو چرخه رشد خود را می گذراند، به همین خاطر باید صبور باشید و از هر نوع برداشتن بیش از حد مو خودداری کنید.

اگر قصد کاشت ابرو دارید، باید بدانید که چرخه رشد برای همه موها اعمال می شود. باید با ریتم اصلی چرخه ابرو خود آشنا باشید تا بتوانید تفاوت ها را تشخیص دهید و متوجه هرگونه نشانه احتمالی مبنی بر اشتباه کاشت ابرو شوید.

 

آیا سرم های رشد ابرو بر چرخه رشد آن تاثیر می گذارد؟

سرم ابرو مناسب افرادی است که می خواهند ابروهای پرپشت و ضخیم تری داشته باشند. همچنین اغلب برای کمک به رشد ابروها پس از نظافت بیش از حد توصیه می شود.

این سرم ها با ترکیباتی فرمولی شده اند که تغذیه فولیکول های مو را فراهم کرده و به بهبود سلامت و استحکام کلی آنها کمک می کند. با انجام این کار، سرم های رشد ابرو این پتانسیل را دارند که بر چرخه رشد ابرو تاثیر مثبت بگذارند.

روش کارشان به این صورت است که مواد فعال می توانند به گسترش فاز آناژن کمک کنند، یعنی زمانی که رشد فعال رخ می دهد.

با طولانی کردن این مرحله، سرم های رشد ابرو محیطی را ایجاد می کنند که رشد مداوم را تشویق می کند و از ریزش زودرس موهای ابرو جلوگیری می کند. این ممکن است منجر به بهبود ضخامت و طول ابرو در طول زمان شود. ناگفته نماند که اثربخشی سرم های رشد ابرو می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. دو دلیل وجود دارد که شامل:

  • در اولی همانطور که گفتیم، رشد موهای هر فرد از الگوی متفاوتی پیروی می کند.
  • دوم، پاسخ هر فرد به این محصولات منحصر به فرد است.

علاوه بر آن،نتایج قابل توجه معمولا نیاز به استفاده مداوم و طولانی مدت دارد. زمان و تلاش خود را صرف انتخاب بهترین سرم رشد ابرو برای نیازهای خاص خود کنید.

 

به طور کلی درک پویایی چرخه رشد ابرو هم برای تکنسین های ابرو و هم برای علاقه مندان به ابروهای DIY بسیار مهم است.

همانطور که در بالا گفته شد این چرخه از سه مرحله آناژن (رشد فعال)، کاتاژن (انتقالی) و تلوژن (استراحت) تشکیل شده است. هر موی ابرو از جدل زمانی خاص خود پیروی می کند. بنابراین در همان زمان در یک فاز نیستند.

به طور متوسط چرخه کامل 4 تا 6 ماه طول می کشد، اما جدول زمانی هر فرد به دلیل عواملی مانند سن، ژنتیک، سلامت و هورمون ها با هم متفاوت است.

 

راهکار برای رشد سریع ابروها

  • از مندن ابروهایتان دست بردارید.
  • تغذیه ابرو با روغن
  • بیوتین BFF ابرو

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر