مراقبت های قبل از انجام کاشت ابرو

افرادی که با ریزش مو مواجه می شوند اعتماد به نفس خود را از دست می دهند و بهترین درمان برای این فاجعه چیزی جز کاشت ابرو نیست. همانطور که هر عمل زیبایی ای مراقبت های خاص خودش را دارد قبل از جراحی هم باید نکاتی را رعایت کنید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. در این مقاله با توصیه های قبل از کاشت ابرو آشنا می شوید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

علت مهم بودن توصیه های قبل از کاشت ابرو

شاید با خود بگویید که این توصیه ها چه اهمیتی دارد؟

افرادی که می خواهند کاشت ابرو انجام دهند حتما یک دور باید توصیه های قبل از کاشت را بخوانند. در واقع عمل کاشت ابرو برای زیبایی چهره انجام می شود. شما با انجام کاشت ابرو می توانید زیبایی خود را چندین برابر کنید. بنابراین این جراحی دارای نکات و ریزه کاری هایی است که باید درباره آن مطالعه داشته باشد. آگاهی از این مطالب می تواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

 

اقدامات قبل از کاشت ابرو

عدم استفاده از دخانیات

یکی از مهم ترین مواردی که همه ی افراد قبل از جراحی باید رعایت کنند، قطع کردن دخانیات است. سیگار، قلیان، پیپ و... باعث تنگ شدن عروق خونی و ضعیف شدن گردش خون در بدن می شود. با ضعیت شدن گردش خون، فرآیند درمان طولانی تر می شود و روند بهبودی زخم  را کاهش می دهد. بهتر است قطع مصرف دخانیات را دوهفته تا یک ماه قبل از عمل کاشت ابروانجام دهید.

عدم استفاده از مشروبات الکلی

یکی دیگر از مواردی که باید رعایت کنید قطع مصرف مشروبات الکلی است. زیرا الکل دستگاه گردش خون را در معرض آسیب قرار می دهد و باعث از بین رفتن گلبول های سفید خون می شود. همچنین الکل هموگلوبین خون را که حاوی آهن است، از بین می برد. یک هفته قبل ازعمل، از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.

 

عدم استفاده از مکمل های ویتامین  E

با قطع کردن ویتامین E  از رقیق شدن خون جلوگیری می کنید و از مشکلاتی که می تواند هنگام اجرای عمل برایتان دردسر ساز باشد را می کاهید. در نتیجه بهتر است 10 روز قبل از عمل، از این مکمل ها استفاده نکنید.

 

عدم استفاده از ماینوکسیدیل

بسیاری از افراد برای درمان ریزش مو و ابرو از محلول ماینوکسیدیل استفاده می کنند. کسانی که اقدام به کاشت ابرو می کنند باید یک هفته مانده به عمل مصرف این محلول را قطع کنند.

بعضی مواقع پزشک این محلول را قبل و بعد از جراحی به زیباجو تجویز می کند. استفاده از این محلول حتما زیر نظر پزشک باشد.

 

قطع مصرف آسپیرین

معمولا افراد میانسال برای رقیق تر شدن خون شان از آسپیرین استفاده می کنند. این افراد باید 10 روز قبل از عمل، مصرف آسپیرین را قطع کنند. داروهای ضد انعقاد و یا داروهای حاوی آسپیرین رقیق کننده بوده و باعث اختلال در عمل کاشت ابرو می شوند. برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه باید از مصرف این داروها خودداری کنید.

 

مصرف وعده های غذایی مناسب قبل از کاشت ابرو

مصرف غذای مناسب قبل از کاشت بسیار مهم است واز سستی، ضعف و بیحالی هنگام عمل جلوگیری می کند. اگر عمل شما صبح است حتما صبحانه مقوی و سبک میل کنید. اگر ظهر وقت جراحی دارید ناهار را سبک و کامل بخورید. این کار باعث می شود مشکلی حین عمل برایتان پیش نیاید.

 

خواب کافی قبل از عمل کاشت ابرو

افراد معمولا شب قبل از کاشت دچار استرس و نگرانی می شوند. توصیه ی پزشکان این است که شب قبل از جراحی استراحت کافی داشته باشید. همچنین برای آرام کردن خود می توانید از موسیقی، کتاب خواندن، تماشای فیلم و...استفاده کنید.

گفتگو با کسانی که قبلا این عمل را انجام دادند بسیار به شما کمک خواهد کرد. هرچه آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرید عمل بدون استرسی خواهید داشت. با مطالعه کردن، به این نکته پی می برید که عمل کاشت ابرو عملی کاملا غیر تهاجمی بوده و بدون درد است.

 

حمام رفتن روز کاشت ابرو

یکی از مواردی که باید در روز کاشت یا شب قبل آن انجام دهید، حمام کردن است. استحمام باعث تمیزی پوست و موها می شود.

 

برنامه ریزی

حضور به موقع در کلینیک یکی از موارد مهم قبل از جراحی کاشت ابرو است. در جلسه مشاوره زمان تقریبی عمل به شما گفته می شود. ممکن است در یک روز چند عمل انجام شود و اگر شما طبق برنامه کلینیک عمل نکنید فرصت جراحی در آن روز را از دست دهید. علاوه بر آن حضور به موقع در کلینیک باعث آرامش بیشتر شما می شود و عملی بدون استرس خواهید داشت.

همچنین برخی افراد از شهرهای دیگر به غیر از محل زندگی خود اقام به کاشت ابرو می کنند. این افراد نیار به برنامه ریزی دقیق دارند زیرا باید 24 ساعت قبل از عمل در آن شهر حضور داشته باشند.

 

مشورت با پزشک

یک هفته قبل از عمل با پزشک خود درباره شرایط جسمانی خود، دارو و مکمل هایی که مصرف نموده صحبت کنید. بعضی از داروهای شیمیایی و گیاهی ممکن است باعث اختلالاتی در عمل پیوند ابروهایتان شود. یک جلسه مشاوره قبل از عمل می تواند بسیار کاربردی و مفید باشد.

 

تحقیق درباره سابقه پزشک

کاشت ابرو نسبت به کاشت مو از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا ظرافت بیشتری می خواهد. همچنین ابرو یکی از مهم ترین عواملی است که در زیبایی فرد تاثیر دارد و هر گونه ناهنجاری باعث زشتی صورت می شود.

علاوه بر آن زاویه ی موی ابرو کاملا با موی سر متفاوت است و باید در جهت مناسب انجام شود. همچنین بانک مو بای از قسمتی برداشته شود که بیشترین شباهت را به موی ابرو داشته باشد وگرنه جلوه ی جالبی نخواهد داشت.

یکی از کارهایی که به شما در شناخت پزشک کمک می کند مراجعه به کسانی است که قبلا کاشت ابرو انجام داده اند. همچنین پزشک از عمل های خود عکس دارد می تواند با مراجعه به نمونه کارهای پزشک تان از کیفیت آن آگاه شوید.

 

نکات دیگر درباره اقدامات قبل از کاشت ابرو

  • تا سه روز قبل از عمل هیچگونه داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن مصرف نکنید.
  • موهای پشت سرتان باید حدود 2سانتی متر باشد.
  • مصرف قرص ویتامین C به مدت یک هفته قبل از عمل به رشد سریع موهایتان کمک خواهد کرد.

برای کاهش خونریزی در طول جراحی 5روز پیش ازآن می توانید از قرص ویتامین K  با دز 80 استفاده کنید. همچنین این قرص را تا دو روز بعد از عمل هم می توانید مصرف کنید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر