مراقبت های پس از انجام کاشت ابرو

همانطور که می دانید کاشت ابرو با برداشتن ۲۵۰ تا ۴۰۰ تار مو از پشت سر و پیوند آنها در ابرو انجام می شود. پس از انجام کاشت ابرو مراقبت شرط اول است و باید برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب از ابروهای کاشته شده مراقبت کنید. ما در این مقاله سعی داریم با مراقبت های پس از انجام کاشت ابرو بیشتر آشنا شوید.

هرآنچه باید پس از انجام کاشت ابرو بدانید

پس از انجام کاشت ابرو برای به دست آوردن بهترین نتیجه و جلوگیری از هرگونه عوارض احتمالی باید به نکات پس از انجام کاشت دقت فرمایید. این عمل نیز همانند عمل های جراحی دیگر نیاز به زمان برای بهبود و بازسازی دوباره بدن دارد. در ادامه با توضیحات بیشتر در این باره دوره نقاهت را برای زیباجویان عزیز ساده تر خواهیم کرد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

۱-عدم رسیدن رطوبت به ابروها

یکی از مهم ترین توصیه هایی که پزشکان پس از انجام کاشت به متقاضیان می گویند، نرسیدن رطوبت به ابروهاست. این روند باید ۵ روز ادامه دار باشد زیرا در این چند روز اول رطوبت باعث بروز مشکلات عمده ای می شود که برای ابروهای کاشته شده ضرر دارد. با رعایت کردن این مورد می توانید نتیجه ی بهتری داشته باشید.

 

۲-فشار وارد نکردن به ابروها

روزهای اول کاشت به هیچ وجه نباید به ابروها فشار وارد کنید. در این زمان باید با دقت بسیار بالایی ابروها را شست و شو دهید. این کار ظرافت خاصی می خواهد، در غیر این صورت ممکن است به ابروهای کاشته شده آسیب برسانید و باعث سست شدن آنها شوید. رعایت نکردن این مورد شما را از نتیجه ی دلخواه خود دور می کند.

 

۳- استفاده نکردن از کمپرس یخ

بسیاری از افراد برای رفع تورم و التهابات پس از کاشت، از کمپرس یخ استفاده می کنند. این کار باعث بروز مشکلاتی خواهد شد،  بنابراین بهتر است برای رفع تورم و التهابات از یخ استفاده نکنید. بهترین کار برای رفع ورم و التهاب استفاده کردن از کمپرس یخ روی چشمان است. با رعایت کردن این موضوع مشکلاتی که در آینده پیش می آید را جلوگیری می کنید.

 

۴-کشیدن بخیه

بعضی از کلینیک های کاشت ابرو از بخیه های جذبی استفاده می کنند. ولی در برخی از روش ها هنوز هم از بخیه های غیر جذبی استفاده می شود. سپس بعد از ۱۰ الی ۱۲ روز باید اقدام به کشیدن بخیه ها کنید. اگر در موعد مقرر این کار را انجام ندهید باعث بروز مشکلات و عفونت در این محل خواهید شد.

از جمله:

  • عدم استفادده از رنگ و مواد شیمیایی
  • تماس نداشتن دست با ابرو
  • شست و شوی اصولی
  • نکندن زخم ها
  • قرار نگرفتن در معرض آفتاب
  • دوری از ورزش های سنگین
  • دوری از نوشیدنی های الکلی
  • به موقع خوردن داروی های تجویز شده
  • استفاده کردن از دو بالش هنگام خواب
  • استفاده کردن از ژل ابرو برای حالت دادن به ابروها
  • وقت چکاپ و مشاوره از پزشک خود
  • آرایش نکردن در سه روز اول
  • عدم استفاده از موچین

 

مراقبت های پس از انجام کاشت

پس از کاشت، ابروها تیره هستند و علت تیرگی وجود خونابه در ابروها و التهاب می باشد. دو هفته بعد از عمل می توانید دوش بگیرید و ابروهایتان را شست و شو دهید تا رنگ ریشه طبیعی موها خودشان را نشان دهند.

هنگام انجام کاشت اول یک ابرو را بی حسی زده سپس ابروی دیگر را بی حس می کنند. این کار باعث می شود شما بعد از عمل احساس ناقرینگی کنید که جای نگرانی نمی باشد. همچنین به علت چسبیدن ابروها و التهاب ممکن است این احساس تا به تایی به شما دست دهد که به مرور زمان (دوهفته) کاملا از بین می رود.

کبودی و ورم زیر چشم، پلک و پیشانی طبیعی است. برای بهبود آن شب اول کمپرس آب سرد بگذارید و از شب بعد تا برطرف شدن ورم و کبودی از کمپرس آب گرم استفاده نمایید. به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان کمپرس با ابروها برخورد نداشته باشد.

هنگام خواب صورتتان به بالش برخورد نداشته باشد همچنین  موقع تعویض لباس حواستان را جمع کنید.

برای جلوگیری از ورم و کبودی هنگام خواب زیرسرتان باید بلندتر از بدنتان باشد. برای راحتی بیشتر  می توانید از بالش  u استفاده کنید. بالش u   را روی بالش خود قرار دهید و قسمت پشت سر که بخیه دارد را در وسط بالش u بگذارید و راحت بخوابید.

شب اول پس از کاشت لازم نیست از داروهای دیگر استفاده کنید. در شب اول از کپسول چرک خشک کن و در صورت داشتن درد از مسکن استفاده نمایید و از فردای روز کاشت مابقی داروها را طبق دستور مصرف کنید.

بعد از کاشت تا ۴۸ ساعت استحمام نکنید. بعد از ۴۸ ساعت می توانید دوش بگیرید ولی نه به صورت عادی و تا چهارده روز نباید آب دوش با فشار مستقیم به ابروها بخورد. پس بهتر است هنگام استحمام سرتان را به صورت سرشور رو به عقب بگیرید و بدون اینکه آب به ابروهایتان برخورد کند موهایتان را شستشو دهید. بعد از چهارده روز می توانید طبق روال قبل استحمام کنید.

بعد از گذشت ۴۸ ساعت روزی یک بار ابروهایتان را شستشو دهید. به این صورت که شامپو بچه را با آب رقیق کنید و تکان دهید تا کف جذب شود سپس به آرامی با اسپری به ابروها آب بپاشید.

از روز دوم روزی یک مرتبه بخیه پشت سر را با الکل اتانول ضدعفونی کنید و بعد از آن پماد موپیرسین را روی بخیه بزنید.

چرک خشک کن را هر شش ساعت تا ده روز با آب فراوان میل کنید.

قرص ایزی آیرون را روزی یکبار تا چهار ماه مصرف کنید. همچنین دقت داشته باشید تا ۲۴ ساعت بعد از مصرف آن چایی و لبنیات مصرف نکنید زیرا مانع جذب آن می شود.

به مدت چهار روزی یک مرتبه از قرص زینک استفاده کنید.

قرص hair vit  را به مدت یک هفته روزی یک عدد استفاده کنید.

تا هفت ماه پس از عمل سرم تقویت ابرو (سریتا یا اویدرم) را روزی یکبار استفاده کنید و بعد از آن به مرور قطع کنید.

طی این دو هفته ممکن است ابروها حالت پوست پوست و سفید رنگ شوند. پوسته ها را بعد از دو هفته می توان با برس ابرو تمیز کرد و شستشو داد. 

بعضی از پوست ها مخصوصا پوست های چرب بعد از کاشت ممکن است جوش بزنند. در صورت ایجاد جوش به مشاور خود اطلاع دهید تا بسته به نوع جوش راهنمایی شوید.

بعد از دو هفته می توانید ابروهایتان را کوتاه کنید. ویدیو کوتاهی در این خصوص برایتان ارسال خواهد شد.

تا مدت یک ماه بعد از زمان کاشت، به هیچ عنوان از استخر استفاده ننمایید.

به مدت دو هفته از ورزش های سنگین و هوازی خوداری نمایید. پس از دوهفته می توانید ورزش های سبک انجام دهید.

با رعایت کرن این موارد علاوه بر اینکه دوره نقاهت کوتاهی خواهید داشت بلکه نتیجه ی مطلوبی هم بعد از عمل دریافت خواهید کرد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر