مواردی که درباره ابروهایتان نمی دانید!

بیشتر بانوان و یا حتی آقایان وقت و پول زیادی صرف ابروهایشان می کنند. از وکس و اصلاح ابرو گرفته تا استفاده از وسایل آرایشی و کاشت ابرو. در ابروها هم نکات زیادی وجود دارد که اکثر ما نمی دانیم. با ما تا آخر مطلب همراه باشید تا در مورد ابروها نکات جالبی را بدانید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

ابروها مدت زمان مشخصی عمر می کنند

چرخه زندگی هر ابرو 4 ماه است، به این معنا است که 4 ماه زمان می برد تا ابرو بریزد و ابروهای جدید به جای آنها رشد کنند.

 

ابروها موهای زیادی دارند

هر فردی به طور متوسط 250 تار مو در هر یک از ابروهایشان دارند. جالب است بدانید ابروهای اصلاح نشده می توانند حتی بیشتر از 1100 تار مو داشته باشند که این تعداد مو برای ابروها شگفت انگیز است.

 

ابروها مدت زمان مشخص عمر می کنند

چرخه زندگی هر ابرو 4 ماه است، به این معنا است که 4 ماه طول می کشد تا موهای ابرو بریزد و دوباره رشد کنند.

 

موهای ابرو در فصل گرما سریعتر رشد می کنند

موهای ابرو در فصل تابستان سریعتر رشد می کنند زیرا هوا گرم تر است. در فصل سرما هم سرعت رشد ابروها آهسته تر می شود.

 

استرس روی رشد ابروها تاثیر می گذارد

استرس باعث می شود که سرعت رشد ابروهایتان کندتر رشد کند و یا ممکن است به طور کلی هیچ رشدی نداشته باشد. بدن انسان در مواقع استرسی هورمون هایی ترشح می کند که بر فولیکول های مو تاثیرگذار هستند و باعث غیرفعال شدن چرخه رشد می شود. هرچقدر فرد بتواند استرس خود را بیشتر کنترل کند، موهای ابرو با سرعت بیشتری رشد می کنند.

 

ابروها شخصیت شما را توصیف می کنند

کتاب های روانشناسی زیادی در مورد ابرو و شخصیت ها نوشته شده که برای هر مدل ابرو شخصیت خاصی تعریف شده است. برای مثال ابروهایی که انحنای زیادی دارند، بیانگر شخصیتی اجتماعی است و ابروهای صاف بیانگر شخصیتی منطقی می باشد.

 

پس از اصلاح ابرو فولیکول ها تلاش می کنند تا دوباره ترمیم و رشد کنند

آیا تا به حال هنگام برداشتن ابرو یا وکس، به پوست اطراف آن دقت کرده اید؟ پوست به طور ناگهانی به سمت بالا تکان می خورد. این حرکت به دلیل فولیکول موهایی است که قصد محافظت از مو را دارند. فولیکول ها پس از اصلاح حدودا 2 ساعت استراحت می کنند و مجددا فعال می شوند. بعد از اصلاح یا وکس، فولیکول ها نهایت تلاش خود را می کنند تا موهای جدیدی را جایگزین موهای از دست رفته کنند.

 

ابروها زیبایی را دو چندان می کنند

همه ی خانم ها حتی برخی آقایان ابروهای خود را اصلاح و مرتب می کنند. در هر دوره از تاریخ و در هر فرهنگی، شیوه ی متفاوتی برای اصلاح ابروها انتخاب می شود.

برای مثال در دوره رنسانس، مردم ابروهای خود را به طور کامل اصلاح می کردند در حالیکه قرن هجدهم، مردم با پوست موش خاکستری ابروهای خود را تقویت می کردند.

 

ابروها احساسات ما را بیان می کنند

اگر افراد ابرو نداشته باشند نمی توانند احساسات خود را به دیگران بروز دهند. ابروها برای بیان احساساتی مانند شادی، غم، تعجب و... بکار می روند.

 

ابروها با تن صدای فرد هماهنگ هستند

هر چقدر که تن صدای ما بالا رود ابروها هم بالا می روند و وقتی تن صدایمان پایین است، ابروها هم صاف تر از قبل می شوند. نه تنها با تغییر تن صدا، شکل ابروها تغییر می کند بلکه با تغییر حالت صورت هم فرم ابروها عوض می شود.

برای مثال هنگامی که از چیزی تعجب می کنید، ابروها نسبت به یکدیگر متقارن می شوند یا وقت هایی که تردید دارید و یا کنجکاو هستید، ابروهایتان نامتقارن می شوند.

 

وجود ابروها برای تشخیص صورت انسان لازم است

طبق تحقیقات اگر انسان ها ابرو نداشته باشند به سختی می توانیم صورت آنها را از بین دیگران تشخیص دهیم. محققان معتقدند که ابروها بیشتر از چشم ها برای تشخیص صورت به کار می روند.

 

ابروهای پیوسته نشانه ی هوش افراد است

ابروهای پیوندی از نظر همه افراد زیبا نمی باشد ولی در گذشته قبل از اینکه ابروهای پرپشت ترند روز محسوب شوند، ابروهای پیوسته نشانه ای از هوش و استعداد بودند و در سال های دور افراد زیادی ابروهای خود را به صورت پیوسته در می آورند.

 

ابروها به بهتر دیدن شما کمک می کند

ابروها از چشم ها در برابر آلودگی ها و یا حتی نور خورشید محافظت می کند.

 

قبل از ژل ابرو از ریمل تمیز استفاده کنید

ژل ابرو تقریبا محصول جدیدی است که امروزه بسیار ترند شده است. قبل از اینکه از ژل ابرو استفاده کنید، ریمل تمیز را برای مرتب کردن ابروها به کار ببرید.

 

فرم ابرو به فرم صورت شما بستگی دارد

اگر صورت گردی دارید مدل ابرویتان نباشد بدون زاویه باشد. کسانی که صورت قلبی دارند نباید ابروهای صافی داشته باشند. کسانی که صورتشان مربع شکل است، نباید ابروهای زاویه دار را انتخاب کنند.

 

بند انداختن ابروها با نخ      

اصلاح کردن ابروها با نخ یکی از بهترین روش ها است. اینکار یکی از تکنیک های قدیمی است که برای مرتب کردن ابروها به کار می رود. هزاران سال پیش از بند برای تمیز کردن ابروهای خود استفاده می کردند. اخیرا، بند کردن ابروها در فرهنگ غرب هم توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این تکنیک حتی از وکس هم بهتر می باشد.

اصلاح با نخ یک شیوه ی کاملا طبیعی است که از هیچ مواد شیمیایی در آن استفاده نمی شود و تنها ابزار آن نخ است. پوست اطراف ابرو بسیار حساس است و استفاده از روش های دیگر برای اصلاح ابروها، باعث حساسیت بیشتر پوست می شود.

بیشتر افرادی که از نخ ابروهای خود استفاده می کنند از نتایج آن رضایت دارند، زیرا حدودا 2 الی 5 هفته بعد ابروها شروع به رشد می کنند و در نهایت، نتایج آن ماندگارتر از سایر روش ها است.

در این شیوه طبق سلیقه فرد ابروها کوتاه و اصلاح می شود.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر