میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب است؟

میکروبلیدینگ یکی از تکنیک های پرطرفدار برای داشتن ابروهای زیبا و بی نقص است. اگر چه این روش دارای مزیت های زیادی است ولی با این حال برخی از افراد نمی توانند این کار را انجام دهند. در نظر داشته باشید که افراد کمی قادر به انجام میکروبلیدینگ نیستند و بیشتر افراد می توانند این کار را انجام دهند. شاید برایتان سوال پیش آید که چه کسانی نمی توانند میکروبلیدینگ انجام دهند؟ 

این تکنیک یک روش عالی برای اصلاح نواقص ابرو و داشتن ابروهای پر و زیبا است. میکروبلیدینگ به دلیل مزایای زیادی که دارد طرفداران فراوانی مخصوصا خانم ها را به خود جلب کرده است. این روش همانند هر کار زیبایی دیگری محدودیت هایی دارد و تقریبا همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. ولی بعضی شرایط فیزیکی باعث می شود که برخی افراد از انجام آن منع شوند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

قبل از انجام آن بهتر است در مورد میکروبلیدینگ و هر آنچه که باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید. با ما همراه باشید.

 

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی است که با ابزار دستی انجام می شود. این روش در ایران برای طراحی ابروها کاربرد دارد.

نتیجه ی کار طراحی خطی ابرو بسیار شبیه به ابروی طبیعی است ولی نتیجه ی کار طراحی ابرو سایه ای کمی شبیه به روش تاتو ابرو کلاسیک می باشد. به همین دلیل روش خطی میکروبلیدینگ طرفداران زیادی پیدا کرده است.

روش سایه ای معمولا در متدهای طراحی ابرو تلفیقی با طراحی خطی ابرو بیشتر کاربرد پیدا کرده است. ولی با این حال در برخی کشورها برای شیدینگ لب و یا چشم این روش رواج بیشتری دارد.

در ایران طراحی خطی ابرو با نام های هاشور ابرو، ابرو هاشوری و طراحی سایه ای ابرو با نام شیدینگ ابرو یا میکروشیدینگ معرفی می شود.

 

میکروبلیدینگ چگونه انجام می شود؟

از ابزارهای مهم این روش می توان به رنگ تاتو، قلم و سوزن مخصوص بلیدینگ اشاره کرد. سوزن های مخصوص بلیدینگ شامل

  • سوزن غلتکی یا رول
  • سوزن های شیدینگ
  • سوزن سرکج، فلت و یا اسلوپ
  • سوزن نیم دایره و یاU شکل

می باشد.

در مدل خطی، ابرو به شکل هاشوری با خطوطی شبیه به تار مو طراحی می شود و در مدل سایه ای طراحی ابرو به صورت پودری و یکپارچه است مانند زمانی که ابرو با مداد پر می شود.

برای انجام میکروبلیدینگ اول باید قرینه سازی انجام شود سپس روی ابرو و نواحی آن پمادهای بیحسی استفاده خواهد شد. بعد از بیحس شدن به وسیله سوزن آغشته به رنگ، با ایجاد خراش، ضربه ای و غلتکی و یا به صورت تلفیقی (هاشوری و شیدینگ) رنگدانه ها وارد منافذ و لایه های زیرین پوست می شود. در این روش برای طراحی ابرو الگوهای مختلفی وجود دارد که با توجه به چهره هر فرد و خواب ابرو انجام می شود.

 

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب نمی باشد؟

حال که با میکروبلیدینگ آشنا شده اید باید بدانید که چه کسانی نمی توانند این کار را انجام دهند.

افرادی که شرایط زیر را دارند میکروبلیدینگ برایشان ممنوعیت دارد، در ادامه به آن می پردازیم:

بیماری هایی که انتقال شان از طریق خون است.

شایع ترین این بیماری ها هپاتیت، اچ ای وی و ایدز می باشد که به راحتی از طریق خون منتقل می شود. زیرا در میکروبلیدینگ خراش هایی ایجاد می شود که باعث جهش خون و خونریزی هر چند ناچیز می شوند و این بیماری به راحتی می توانند منتقل شوند.

هیپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمنتیشن پس از التهاب

پوست دارای رنگدانه هایی است که پس از التهاب و خراش باعث لکه های پوستی می شود که در هیپرپیگمانتاسیون لکه ها تیره تر از پوست هستند. همچنین در هیپوپیگمنتیشن لکه های به وجود آمده روشن تر از پوست خواهند بود. البته این روش برای کسانی که حساسیت پوستی دارند نیز صدق می کند.

کسانی که انسولین مصرف می کنند.

همانطور که می دانید کسانی که انسولین مصرف می کنند سیستم دفاعی بدنشان بسیار ضعیف است و هنگام به وجود آمدن زخم زمان زیادی می برد تا به بهبودی کامل برسد، به همین دلیل این افراد نمی توانند میکروبلیدینگ انجام دهند.

کسانی که عمل زیبایی ژودرم و بوتاکس انجام داده اند.

افرادی که بوتاکس ابرو انجام داده اند نمی توانند میکروبلیدینگ انجام دهند. پس از گذشت یک ماه و نیم میکرو مانعی ندارد. ژودرم یک ژل پوستی است که به صورت موقتی خط لبخند خط لبخند را از بین می برد. این ژل باعث برآمدگی شده تا خطوط را از بین ببرد. در نهایت کسانی که این دو کار را انجام دادند برای میکروبلیدینگ محدودیت خواهند داشت. برای انجام این کار می توانند از پزشکشان مجوز بگیرند که بعد ها مشکل ساز نشود.

حساسیت داشتن به بیحسی ها

کسانی که به بیحسی حساسیت دارند نمی توانند میکروبلیدینگ انجام دهند زیرا این کار با بیحسی موضعی انجام میشود. البته کسانی که به جوهر میکرو هم حساسیت دارند از این کار منع می باشند.

افرادی که تاتو ابرو دارند.

افرادی که حتی یکبار تاتو ابرو انجام داده اند نمی توان روی آن میکروبلیدینگ انجام داد. میکرو در ابروهای طبیعی خود فرد قابل اجرا است. مگر آنکه تاتوهای قبلی شان کامل رفته باشد. ظرافت میکرو طوری است که هیچ رنگ اضافه ای روی پوست نباید باشد تا نتیجه کار درست و قابل مشاهده باشد.

پوست های چرب

پوست چرب باعث می شود که در مدت زمان کوتاه خط های کشیده شده توسط پیگمنتر پاک شود. این نوع پوست به میکروبلیدینگ و جوهر واکنش نشان می دهد و باعث کلافگی پیگمنتر خواهد شد. علاوه بر آن خراش هایی که در میکرو روی پوست چرب ایجاد می شود به راحتی ترمیم و بهبود پیدا نمی کند. البته این دلیل نمی شود که نتوانید میکروبلیدینگ انجام دهید اما به دلیل سختی کار و اینکه ظرافت میکروبلیدینگ نمایان نمی شود و هر لحظه ممکن است رنگ پخش شود. این افراد باید بدانند که نتیجه کار روی پوست چرب ممکن است ایده ال نباشد و دوام کمتری نسبت به باقی افراد داشته باشد.

اگزما، راش، زونا و بیماری های پوستی

هرچقدر که زیبایی مهم باشد نباید به سلامتی فرد آسیب برساند. کسانی که بیماری پوستی دارند انجام خراش یا تحریک پوستشان ممکن است بیماریشان را تشدید کند و یا روال درمان آن را به چالش بکشد. در نهایت بهتر است دوره درمان را تکمیل کنید و سپس اقدام به میکروبلیدینگ کنید. 

شیمی درمانی و بیماری های خاص

میکروبلیدینگ یکی از راه حل هایی برای کسانی که شیمی درمانی می شوند، می باشد. ولی کسانی که در حال شیمی درمانی هستند این کار برای آنها ممنوع خواهد بود مگر با اطلاع پزشک. میکروبلیدینگ برای کسانی که سرطان را شکست داده اند و طول درمان خود را سپری کرده اند ممنوعیتی نخواهد داشت.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر