میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو؟

ابرو یکی از مهم ترین عضو صورت است که اکثر خانم ها به آن اهمیت زیادی می دهند. خانم ها برای زیبا شدن ابروهایشان دست به هر کاری می زنند تا چهره ی بهتری داشته باشند. 

افراد به دلیل های مختلفی مانند ژنتیک ریزش ابرو پیدا می کنند و در نهایت ابروهایشان نامرتب و بی حالت می شود، به همین دلیل دنبال راه حلی برای بهتر شدن ابروهایشان می گردند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای پر کردن ابروها آمده که احتمالا بیشتر خانم ها از این موضوع باخبر هستند. هم اکنون متدهایی مانند میکروبلیدینک و کاشت ابرو طرفداران زیادی پیدا کرده و بیشتر مردم به این روش ها رو آوردند. اما شاید برای برخی از زیباجویان سوال پیش آید که میکروبلیدینگ بهتر است یا کاشت ابرو؟ با ما همراه باشید در این مقاله با تفاوت های این دو روش آشنا می شوید.

 

میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو، کدام بهتر است؟

این دو روش یکی از رایج ترین روش های زیبایی بین مردم بوده که در مراکز خدمات زیبایی و آرایشگاه ها انجام می شوند. در ادامه با این دو موضوع آشنا خواهید شد.

 

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ یک روش تتوی دستی نسبتا جدید است که در مقایسه با روش های قدیمی و سنتی نیمه دائمی می باشد. میکروبلیدینگ با استفاده از یک تیغه ی نازک انجام می شود و رنگدانه ها را وارد پوست می کند. ولی اگر شما دنبال روش دائمی هستید باید از مزایای کاشت ابرو بهره مند شوید.

ماندگاری میکروبلیدینگ

میکرو مانند تتوی بدن در لایه عمیق پوست فرو نمی رود، بلکه در سطح اپیدرم یعنی لایه رویی پوست باقی می ماند. در هر صورت این روش دائمی نیست و طی 6 الی 10 ماه کمرنگ می شود و باید دوباره ترمیم کنید.

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ

میکروپیگمنتیشن یک تتوی دائمی یا نیمه دائمی است که توسط دستگاه دیجیتال انجام می شود. در این روش رنگ در لایه عمیق تر پوست به نام درم فرو می رود. طول انجام میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ می باشد.

در این روش از تیغ بسیار نازکی برای کشیدن خطوطی شبیه به تار مو استفاده می شود و در میکروپیگمنتیشن با استفاده از دستگاه صدها نقطه روی ناحیه تحت درمان ایجاد می شوند تا زمانی که شکل و ساختار ابرو حاصل شود.

میکروپیگمنتیشن هر دو تا پنج سال نیاز به ترمیم مجدد دارد. همچنین در این روش احتیاج به زمان و مراقبت بیشتری دارد.

زمان میکروپیگمنتیشن حدود دو ساعت است. البته باید این موضوع هم در نظر داشته باشید که قیمت آن بیشتر از میکروبلیدینگ می باشد.

میکروبلدینگ برای افرادی که قصد ترمیم ابروهای خود و پر کردن جاهای خالی در ابروهایشان را دارند یک روش مناسب است. به علاوه کسانی که می خواهند قوس ابروی خود را بیشتر کنند به نتیجه ی خوبی خواهند رسید.

 

شرایط میکروبلیدینگ

این روش دائمی نمی باشد و هر دو الی سه ماه یکبار نیاز به ترمیم مجدد دارد. در نهایت نمی توان آن را جزو روش های دائمی دانست. همچنین با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. میکروبلیدینگ با تورم و خارش همراه است و در برخی افراد به علت انتقال رنگدانه ها بر سطح پوست، ایجاد حساسیت و آلرژی می نماید و باید توجه داشت که افراد دارای بیماری های خاص نباید از این روش  استفاده کنند. به طور کلی این روش روشی غیرتهاجمی بوده که در صورت اجرا توسط متخصصین غیر حرفه ای ظاهر بسیار نامطلوبی را بر جای می گذارد زیرا نمای آن بستگی به طراحی متخصص خواهد داشت. .

 

کاشت ابرو به چه صورت است؟

در این روش نیاز به مشاوره حضوری است تا مشاور با بررسی کامل ابرو و چهره فرد بهترین نتیجه را برای آن ارزیابی نماید. در جلسه مشاوره پزشک با توجه به چهره فرد برداشت لازم موها و مقدار کاشت مورد نیاز ابروهای فرد اندازه گیری می نمایند تا در روز اجرا مشکلی پیش نیاید. در این جلسه تمامی بیماری و داروهای مصرفی بیمار نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

اجرای کاشت ابرو

متخصص و پرسنل با مهارت هر چه تمام تر به برداشت موهای پشت گوش و یا پشت سر فرد می پردازند که قبل از این کار محل را از طریق بی حسی موضعی سر می کنند. سپس با دقت و ظرافت بالا اقدام به برداشت فولیکول های پشت سر می نمایند.

پس از جدا کردن فولیکول ها ناحیه و سطح بی حسی موضعی ابرو را از طریق سوراخ های بسیار ظریف با سوزن های ریز، آماده کاشت فولیکول های مو می کنند و به این صورت کاشت ابرو اتمام می یابد.

این روش معمولا یک بار انجام می شود و مدت زمان عمل  دو الی سه ساعت است. فرد در این زمان هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد.

 

مزایای کاشت ابرو

دائمی بودن آن

استفاده از موی طبیعی هر فرد برای کاشت

رسیدن به نتیجه ی خوب 

پر شدن ابروها با موی طبیعی

انتخاب مدل و میزان ضخامت توسط خود فرد

انجام کاشت فقط در یک جلسه چند ساعته

به صرفه بودن هزینه نسبت به میکروبلیدینگ

عدم بروز واکنش آلرژیک نسبت به دلیل استفاده از فولیکول خود فرد

 

عوارض میکروبلیدینگ

  • ایجاد خراش های ناراحت کننده و عمیق 
  • قرمزی گسترده پوست
  • کبودی
  • عفونت در صورت استریل نبودن ابزار کار
  • عدم حصول نتیجه دلخواه
  • آسیب به تارهای ابروی طبیعی فرد
  • واکنش آلرژیک نسبت به رنگ های به کاربرده شده در این روش

 

در آخر کاشت ابرو بهتر از میکروبلیدینگ می باشد. البته به این موضوع هم باید دقت کنید که این موضوع کاملا سلیقه ای بوده، به عنوان مثال افرادی هستند که تحمل درد را ندارند. آنها به دلیل نیمه دائمی بودن میکرو مجبور هستند هر چند وقت یکبار ابروهایشان را ترمیم کنند و متحمل هزینه و درد شوند. برخی نیز در اثر تکرار این روش، دچار التهاب پوستی و حتی تخریب نسبی ناحیه ابرو می شوند.

اگر دنبال روش دائمی هستید کاشت ابرو به شما پیشنهاد می شود. یکبار برای همیشه حجم دلخواهی از مو را انتخاب می کنید و دیگر نیازی به ترمیم نخواهید داشت. پیوند ابرو یک روش دائمی و کم تهاجم است که فقط یک بار نیاز به انجام دارد و برای انجام آن از موهای خود فرد استفاده می شود و پس از گذشت چند ماه نتایج دائمی این متد هر زیباجویی را به وجد خواهد آورد.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر