نحوه خوابیدن پس از کاشت ابرو

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن مراجعه کننده را درگیر کند، نحوه خوابیدن پس از کاشت ابرو است. برخی از سوالات آنها شامل : آیا نحوه خوابیدن روی ورم و التهاب کاشت تاثیر دارد؟ طرز خوابیدن بعد از کاشت ابرو چگونه است؟ آیا پیاده روی پس از کاشت مناسب است؟ 

ما در این مقاله سعی داریم به تمامی سوالات شما در این باره توضیح دهیم با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

 

تاثیر نحوه خوابیدن در نتیجه ی کاشت ابرو

نحوه صحیح خوابیدن هم در تسریع بهبود دوران نقاهت (کاهش تورم) تاثیر جزئی دارد و هم سریع تر به نتیجه دلخواه خود می رسید.

دلیل ایجاد تورم:

این تورم به دو عامل بستگی دارد: 1) مواد بی حسی 2) التهاب بافت و خونریزی جزئی در زیر پوست

مواد بی حسی که در ناحیه ابرو تزریق می شود، طبق جاذبه نزول کرده و علاوه بر آن پشت پلک را نیز درگیر می نماید و در آخر باعث تورم در این ناحیه می شود.

دومین عامل که التهاب بافت و خونریزی جزئی در زیر پوست می باشد در اثر انجام کار و پروسیجر کاشت ابرو در ناحیه گیرنده ایجاد می شود. افراد مسن و یا افرادی که پوست شل و حساسی دارند به سرعت کبود شده و باید انتظار تورم و کبودی بیشتری نسبت به بقیه داشته باشند.

حال که دلایل ایجاد تورم و التهاب را متوجه شده اید، باید بدانید که کاشت ابرو کاملا برعکس کاشت مو است زیرا در کاشت مو خوابیدن با زاویه 30 تا 45 درجه می تواند در کاهش تورم تاثیر به سزایی داشته باشد ولی در کاهش تورم در کاشت ابرو تاثیر چندانی نخواهد داشت.

همانطور که در بالا گفته شد، جریان مایعات تزریق شده زیر پوست در کاشت مو براساس جاذبه نزول کرده و با خوابیدن زاویه دار و ماساژ پیشانی به فضای بین پشت چشم و جلوی گوش وارد نمی شود بلکه به اطراف چشم ها راه یافته و باعث تورم های شدید خواهد شد. اما در کاشت ابرو با توجه به اینکه ناحیه ایجاد تورم اطراف چشم ها است، خوابیدن با زاویه یا بدون زاویه نهایتا باعث تورم اطراف چشم ها شود که بسته به سفتی و شلی پوست این ورم می تواند کم یا زیاد باشد. با این حال اگر مراقبت بعد از کاشت را جدی بگیرید، می توانید این نواحی را کنترل کنید.

با توجه به مقاله های قبلی که راجع به مراقبت های بعد از کاشت ابرو گفته شد، یک هفته پس از جراحی کاشت به هیچ عنوان نباید روی ابروها چیزی کشیده شود. البته رعایت این موضوع در بیداری چندان سخت نبوده و هنگام خواب باید به آن توجه کنید. برای مثال ممکن است هنگام خواب بالشت روی ابروهایتان کشیده شود و یا فرد حرکات اختیاری از خود نشان داده و به ابروهای خود دست بزند. این کار باعث خروج گرافت ها از محل کاشت شده است. این موضوع در افرادی که عادت به خوابیدن به پهلو و یا شکم دارند، بیشتر است. افراد برای اینکه به ابروهای کاشته شده ی خود آسیب نزنند باید به کمر و یا طاق باز بخوابند. می توانند با استفاده از دو بالشت به جای یک بالشت زیر سر و ایجاد زاویه، احتمال غلتیدن به پهلو را کم کنند.

کسانی که در خواب عادت به خاریدن صورت خود دارند بهتر است ناخن هایشان را کوتاه کنند و یا از یک دستکش پارچه ای و سبک استفاده کنند. همچنین با مصرف قرص هیدروکسی زین و یا انواع آنتی هیستامین در زمان خواب نه تنها به خواب عمیق تر کمک می کند بلکه باعث کاهش خارش خواهد شد. ناگفته نماند که برای کاهش فشار روی بخیه های پشت سر بهتر است از بالشت های گردنی مسافرتی استفاده کنید و یا یک حوله لوله شده زیر گردن خود بگذارید.

 

نحوه صحیح خوابیدن ابرو چگونه است؟

اگر به نکات گفته شده ی زیر توجه کنید، می توانید دوران نقاهت خود را هر چه سریع تر پشت سر بگذارید:

  • تماس نداشتن بالشت با ابرو
  • عدم تماس ناحیه برداشت مو با بالشت
  • رعایت اصول بهداشتی هنگام خواب
  • به پهلو نخوابیدن پس از کاشت ابرو

در نهایت بهتر است 4 روز اول پس از کاشت زاویه دار و به صورت نیمه نشسته بخوابید و بعد از آن به حالت عادی و طبیعی خود برگردید.

 

پس از انجام کاشت ابرو استراحت بهتر است یا پیاده روی؟

پیاده روی در کاهش تورم پس از کاشت ابرو هیچ تاثیری نخواهد داشت. زیرا همانطور که گفته شد ورم به وجود آمده پس از کاشت ناشی از عوارض های عمل بوده و تا زمانی که این مایعات به جای دفع شدن با ادرار، توسط سیستم دفاعی جذب شوند ورم زیادی خواهید داشت. بنابراین پیاده روی مانع این سیستم نمی شود، بلکه باید با گذر زمان تورم پس از کاشت از بین رود.

برخی از افراد گمان می کنند که هرچقدر آب و مایعات بیشتری مصرف کنند، مایعاتی در بدنشان توسط کاشت ابرو وجود دارد از بین می رود که این طرز تفکر کاملا اشتباه است. زیرا ادرار مایعات اضافه را دفع می کند و ربطی به برطرف کردن تورم پیوند ابروها ندارد.

 

زمان استراحت چه تاثیری در کاهش تورم ابروها دارد؟

استراحت و بی تحرکی هیچ تاثیری روی ورم ابروها پس از کاشت ندارد. ورزش و تحرک های سنگین تنها منجر به کم شدن تنفس می گردد. یک هفته پس از کاشت از این موارد خودداری کنید زیرا اینکار باعث خارج شدن گرافت ها از ناحیه کاشته می شود ولی با این حال فعالیت های سبک مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

در نهایت نحوه خوابیدن روی ورم ابروها هیچ تاثیری ندارد و تنها خوابیدن نادرست باعث صدمه زدن به ابروهای تازه کاشته شده می شود.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر