همه چیز درباره عوارض کاشت ابرو

به مرور زمان ابروهای افراد در اثر عوامل بیرونی، ژنتیک و... دچار کم پشتی و ریزش می شوند. از این رو ابرو در زیبایی افراد بسیار تاثیر گذار است. با پیشرفت کردن تکنولوژی این نگرانی برطرف شده و افراد از طریق کاشت ابرو می توانند این مشکل را حل کنند.

کاشت ابرو به دلیل داشتن تعداد عمل های موفق و کم تهاجمی بودن آن یکی از پر طرفدار ترین جراحی ها است. اما با این حال اگر جای غیر معتبر انجام شود می تواند عوارض متعددی را ایجاد کند. در این مقاله سعی داریم شما را با عوارض کاشت ابرو بیشتر آشنا کنیم.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

قرمز شدن پوست

ممکن است بعد از جراحی به مدت ۳ الی ۴ روز مناطق اطراف ابرو کاشته شده قرمز و یا  لکه های ریزی ایجاد شود. پس از گذشت چند روز پوست اطراف ابرو به حالت اولیه خود برمی گردد و جای نگرانی نیست.

در صورتی که این قرمزی ها مدت طولانی ادامه داشت، به پزشک خود اطلاع دهید. باز هم تاکید می کنیم قرمزی ابرو پس از کاشت امری طبیعی بوده و درمان خاصی ندارد، به مرور زمان این قرمزی از بین می رود.

 

تورم پس از کاشت

دلیل تورم پوست: دستکاری بافت در حین کاشت ابرو و واکنش بدن به ترمیم زخم ها

یکی از رایج ترین عوارض پس از کاشت ابرو، تورم در ناحیه پیشانی و اطراف چشم ها است. موضوعی که باعث تورم در اطراف چشم و پیشانی می شود، استفاده از مواد بی حسی است. اگر مراقبت های پس از کاشت را به خوبی انجام دهید، همان روز های اول باعث کاهش تورم صورتتان خواهید شد.

 

پوسته پوسته شدن پس از کاشت

دلیل پوسته پوسته شدن: خشکی بیش از حد پوست و در نتیجه ریزش لایه رویی

پس از کاشت، نواحی پوست ممکن است خشکی بزند و این خشکی باعث بروز پوسته پوسته شدن پوست اطراف ابرو شود و ظاهری ناخوشایند ایجاد کند. در این موارد به پزشک خود اطلاع دهید تا با دادن پماد این مشکل را حل کند.

 

غیرعادی بودن ابروها

اوایل کاشت ابروها ظاهری غیرعادی دارند، زیرا تا موهای کاشته شده به جای خود عادت کنند و مانند موهای ابرو شوند زمان می برد. پس از گذشت مدتی کم ابروها به حالت طبیعی خود برمی گردد و جای نگرانی نیست.

 

تفاوت رنگ بین ابروهای طبیعی و ابروهای کاشته شده

یکی دیگر از عوارضی که ممکن است پس از کاشت ابرو به چشم بیاید تفاوت رنگ و نوع موی کاشته شده با موی طبیعی فرد است. موی ابرو همانند موی پشت گوش نازک و ظریف هستند. این کار باعث می شود تفاوت بین دو مو به حداقل برسد. اما با این حال شما از جای دیگر بدنتان مو برمی دارید و یک مقدار تفاوت طبیعی است. برای رفع این مشکل رنگ کردن ابروها بسیار موثر است و هیچگونه تفاوتی بین ابروهای کاشته شده و ابروهای طبیعی قابل تشخیص نمی باشد.

 

خونریزی پس از کاشت

 کاشت ابرو مانند هر جراحی دیگری امکان خونریزی دارد. برای جلوگیری از این مشکل می توانید ۲ روز بعد از کاشت از داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید. در کل احتمال خونریزی پس از کاشت بسیار ضعیف است و جزو نادرترین عوارض هاست.

از جمله قرص هایی که باعث رقیق شدن خون می شوند شامل آسپیرین، داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی و... هستند. اما اگر پزشک این داروها را تجویز کرد حتما استفاده کنید.

در بعضی موارد با وجود رعایت کردن این نکات باز هم ممکن است خونریزی اتفاق بیوفتد. در این شرایط گاز استریل را با یک پارچه تمیز روی ناحیه خونریزی شده به آرامی فشار دهید و به مدت ۵ دقیقه نگه دارید تا خونریزی متوقف شود. اگر این کار هم جوابگو نبود به پزشک خود اطلاع دهید.

 

ایجاد خارش در نواحی ابروی کاشته شده

دلیل خارش پوست: بخشی از خارش، نشان دهنده واکنش بدن به ترمیم زخم ها است. اما اگر خارش تشدید شد، به وجود عفونت شک کنید.

ممکن است پس از کاشت ابرو، فرد دچار خارش در نواحی کاشته شده شود. این خارش نشانه ی بهبود و ترمیم زخم هاست. در بعضی موارد با مصرف داروهای آنتی هیستامین این عوارض رفع خواهد شد، اما اگر خارش ادامه دار بود حتما به پزشک خود اطلاع دهید. در کل این مورد جدی نیست و عارضه خاصی به دنبال ندارد.

 

ریزش موقت ابروها

ریزش ابروها یکی دیگر از شایع ترین عوارض ها پس از کاشت است. این عارضه نگرانی را در فرد ایجاد می کند که مبادا کاشت ابرو بی نتیجه بوده و همه ی هزینه ی او هدر رفته باشد. این تصور کاملا غلط است. همچنین ریزش موهای ابرو موقتی بوده و امری کاملا طبیعی است. پس از گذشت ۳ الی ۴ ماه مجدد، موها رشد خواهند کرد و جای نگرانی نیست.

 

ایجاد عفونت

دلیل بروز عفونت: عدم استفاده از تجهیزات استریل – کاشت ابرو در محیط غیراستاندارد – دستکاری محل کاشت ابرو با دست آلوده

یکی دیگر از عوارض احتمالی و خطرناک کاشت ابرو، عفونت است. البته انتخاب کلینیک مناسب می تواند از این فاجعه جلوگیری کند.

ممکن است پزشک برای پیشگیری از وقوع این عارضه به مدت سه روز داروی آنتی بیوتیک تجویز کند.

 

از دیگر عوارض های کاشت ابرو

  • جوش (فولیکولیت) در محل کاشت ابرو
  • احساس درد
  • رشد سریع و مداوم ابروها
  • رشد کم موهای کاشته شده
  • بی حسی در نواحی کاشت

 

عوارض کاشت ابرو در دوران بارداری

 یکی از دلایلی که در دوران بارداری، ابروها شروع به ریزش می کنند تغییر ترشح هورمون ها در بدن آنها است. سوال اینجاست که آیا ممکن است این ریزش دائمی باشد یا خیر.

ممکن است پس از گذشت ۳ الی ۴ ماه بعد از بارداری ابروهای ریخته شده به حالت طبیعی خود برگردد. ولی بعضی مواقع ریزش ها دائمی بوه  و پس از بارداری هم متوقف نمی شود. در این زمان کاشت ابرو جایگزین مناسبی برای موهای از دست رفته است.

برخی از پزشکان، کاشت ابرو در دوران بارداری را بلامانع می دانند و بی خطری او را تایید می کنند. ولی اگر در این دوران کاشت انجام ندهید بهتراست زیرا علت ریزش ابرو به درستی مشخص نمی شود و پزشک متوجه این موضوع نخواهد شد که آیا علت ریزش بارداری است یا عوامل دیگر باعث بروز این بحران شده است. به همین خاطر به طور قطعی نمی توان گفت که کاشت ابرو در این دوران ضروری است یا خیر.

یکی دیگر از عواملی که متخصصان کاشت ابرو را در دوره بارداری مناسب نمی دانند، مصرف داروها پس از جراحی است. برای مثال:

  • استفاده از بی حسی موضعی
  • داروهای آنتی بیوتیک و...

برای جنین خطر داشته و ممکن است باعث سقط اون شود.

 

عوارض کاشت ابرو در دوران شیردهی

در این دوران همچنان هورمون های فرد به حالت نرمال خود نرسیده و ریزش مو همچنان ادامه خواهد داشت. کاشت ابرو در دوران بارداری می تواند خطراتی برای نوزاد داشته باشد.

 بی حسی موضعی یکی دیگر از آن موارد است که سلامت نوزاد را به خطر می اندازد. البته بی حسی پس از گذشت چند ساعت از بدن خارج می شود و می توانید با چند ساعت شیر ندادن به نوزاد این خطر را رفع کنید.

اگر در این زمان اصرار به کاشت ابرو دارید، حتما زیر نظر پزشک متخصص انجام دهید تا از آسیب رساندن به جنین جلوگیری کنید.

 

جلوگیری از عوارض احتمالی پس از کاشت ابرو

  1. برخی از داروها سبب افزایش اشتها می شوند، برای جلوگیری از چاقی حتما مراقب رژیم تغذیه ای خود باشید.
  2. پس از گذشت ۷ روز برای ریزش پوسته های روی ابرو، به آرامی ابروها را بسایید.
  3. پس از گذشت ۱۴ روز ابروها را مانند روال قبل شستشو دهید.
  4. پس از گذشت ۲۴ الی ۴۸ ساعت نواحی کاشته شده را بشویید تا از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید.
  5. از برداشتن خودسرانه نوار پانسمان خودداری کنید.

نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر