ورزش سنگین پس از کاشت ابرو

همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد، ابرو عضو مهمی در صورت است که زیبایی افراد را دو چندان می کند. کاشت ابرو بهترین گزینه برای درمان کم پشتی و ریزش ابرو می باشد. یکی از سوالاتی که برای بیشتر مراجعه کنندگان ورزشکار پیش می آید این است که چند وقت پس از کاشت ابرو می توان ورزش های سنگین انجام داد؟ ما در این مقاله سعی داریم شما را با ورزش های سنگین قبل از کاشت ابرو بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید

آیا پس از کاشت ابرو می توان ورزش های سنگین انجام داد؟

کاشت ابرو با روش های مختلفی انجام می شود، اما با این حال با هر یک از روش ها هم انجام شود نیاز به مراقبت دارد. زیرا رعایت کردن این مراقبت ها باعث تسریع روند بهبودی جراحی می شود. امروزه روش های کاشت ابرو پیشرفته تر از قدیم شده و با این هدف انجام می شود که تا حد ممکن عمل کاشت برای متقاضیان آسان شود.

با تمام موارد گفته شده ی بالا، بعد از هر عمل زیبایی، فرد نیاز به مراقبت های اولیه دارد که باید در برنامه ی روزانه خود تغییراتی ایجاد کند تا دوره نقاهت جراحی به خوبی بگذرد و در معرض عفونت نباشد.

اینکه عمل شما تا چه حد با موفقیت انجام شود، کاملا به تیم پزشکی تان و اینکه از چه تکنیک و ابزاری استفاده می کنند بستگی دارد. اما نتیجه و ماندگاری کاشت پس از طولانی مدت، کاملا به سبک زنگی شما وابسته است. اینکه تا چه حد از فولیکول های تازه کاشته شده در ماه های اول مراقبت کنید و چقدر مراقبت هایی که پزشک به شما توصیه می کنند را جدی بگیرید نقش اساسی دارد.

مراقبت های گفته شده تعیین می کنند که در طولانی مدت فولیکول های کاشته شده تا چه حد قوی خواهند ماند و تار موهایی که از آنها رشد می کند ضخامت و تراکم ایده آل را خواهند داشت.

یکی از این مراقبت ها انجام ندادن ورزش های سنگین است که بعد از پیوند ابرو نباید انجام دهید. به گفته ی پزشکان معمولا 10 روز پس از جراحی نباید ورزش های سنگین انجام دهید.

این پرهیز تنها مخصوص به ورزش نمی باشد و فرد متقاضی کاشت بهتر است در روزهای اولیه پس از جراحی، حتی از قدم زدن غیر ضروری و فعالیت های بدنی به طور کلی پرهیز کند.

معمولا این مراقبت در کاشت ابرو با روش FUT مهم تر است. زیرا در این روش فولیکول های مو به صورت تکی از محل های پرپشت سر گرفته شده و در محل ابرو کاشته می شود.

در هفته های اول پس از پیوند ابرو، محل پیوند موی جدید بسیار شکننده است. در نتیجه برای محافظت از ابروهای جدید کاشته شده لازم است که از انجام ورزش های سنگین تا مدتی بعد از کاشت ابرو خودداری کنید. همچنین برای محافظت از پوست سر که به دلیل برداشت فولیکول ها دارای منافذ باز است توصیه می شود از ورزش سنگین پرهیز کنید.

پوست سر به زمان نیاز دارد تا بتواند خود را به طور کامل ترمیم کند و در این مدت در خطر ابتدا به عفونت قرار دارد. اگر ورزش سنگین انجام دهید، تعریق ناشی از ورزش ریسک ابتلا به عفونت روی پوست سر را افزایش می دهد که ممکن است ایجاد زخم بکند و پوست سر دچار سفتی شود.

 

کاشت ابرو در افراد ورزشکار

ورزشکاران نیز مانند سایر افراد ممکن است به پیوند ابرو نیاز پیدا کنند. از همین رو این طیف از افراد نیز پس از تشخیص و انجام معاینات اولیه لازم است در خصوص ایمپلنت ابرو و نکات مراقبتی اطلاعات کافی را از پزشک مربوطه دریافت نمایند. در واقع آنان نیز تمایل دارند تا با ابروهای طبیعی در میادین ورزشی ظاهر شوند.

جدیدترین متدهای کاشت ابرو از جمله اف یو تی یا اس یو تی نتایج و دستاوردهای ملموس تری را در زمینه انجام عمل کاشت ابرو نشان می دهند که در نوع خود بی نقص است.

نکته مهم این است که این نوع عمل نباید منجر به قطع فعالیت های ورزشکاران در زمینه ورزش های مختلف شود. البته پس از انجام عمل لازم است تا ورزشکاران برخی نکات را رعایت کنند تا دچار ریزش و عوارض دیگری نشوند که احیانا بعد از انجام پیوند ابرو ممکن است روی دهد.

 

چه زمانی بعد از کاشت ابرو بیمار مجاز به تمرینات ورزشی می باشد؟

یکی از سوالاتی که بیشتر مراجعه کنندگان ورزشکار می پرسند این است که چه زمانی بعد از کاشت می توانند به ورزش ادامه دهند؟ بیشتر پزشکان معتقدند که بهترین زمان برای ورزش کردن حدود 10 روز بعد از انجام آن است. ولی بهتر است برای ورزش های سنگین 3 ماه را صبر کنید قبل از آن حرکات ورزشی سبک می توانید انجام دهید. همچنین باید در انجام این حرکات زیاده روی نکنید. برای مثال پیاده روی سبک انتخاب خوبی می تواند باشد. در واقع تعریق و نفوذ عرق موجب عدم ماندگاری و در نتیجه عدم حصول نتیجه واقعی عمل کاشت ابرو خواهد شد.

همانطور که گفته شد 10 روز اول هیچکاری انجام ندهید ولی پس از آن مجاز به فعالیت های سبک هستید. تا 3 ماه هم از ورزش های سنگین و تعریق زیاد دوری کنید. با رعایت کردن این مسائل می تواند تا آخر عمر ابروهای پر و زیبا داشته باشید.

 

عوارض ورزش بلافاصله پس از کاشت ابرو

برخی از عوارضی که در صورت انجام ورزش و فعالیت شدید بدنی پس از پیوند ابرو در افراد رخ می دهد عبارتند از:

  • ریزش ابروها پس از فعالیت شدید ورزشی
  • بروز التهاب و عفونت در ناحیه پیوند ابرو
  • کشیدگی و از بین رفتن پوست در موضع پیوند ابرو
  • عدم موفقیت عمل کاشت ابرو و پس زدن آن
  • خونریزی در موضع پیوند ابروی طبیعی
  • تغییر رنگ و کبودی در ناحیه ابرو

 

روش صحیح ورزش کردن در روزهای اولیه پس از پیوند ابرو

پس از کاشت  و در روزهای اولیه باید با احتیاط شروع به فعالیت های ورزشی کنید. برای انجام فعالیت های ورزشی ابتدا باید از پزشک متخصص کاشتتان مشورت بگیرید تا دچار مشکلاتی که باعث به هم خوردن عمل می شود نشوید.


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر