چند تفاوت مهم بین میکروبلیدینگ و فیبرز ابرو

میکروبلیدینگ و فیبرز ابرو هر دو کار زیبایی ابرو را انجام می دهند. ابرو علاوه بر محافظت چشم، در زیبایی صورت نقش به سزایی دارد. داشتن ابروهای پرپشت برای هر خانمی آرزو است و برای آن همه کار می کنند. امروزه روش های مختلفی برای پرپشت شدن ابروها به وجود آمده است. ما در این مقاله تنها درباره دو مورد از این روش ها صحبت خواهیم کرد. ابتدا به طور کامل به معرفی این دو روش درمان ابرو می پردازیم و بعد از آن فرق میکروبلیدینگ و فیبرز ابرو را نیز بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با مهمترین تفاوت میکروبلیدینگ و فیبرز ابرو آشنا شوید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی است که با استفاده از سوزن های ریز و خراشیدن پوست، رنگدانه ها را به زیر پوست انتقال می دهد.
این روش اولین بار در چین انجام شده، در آن زمان، از سوزن های ریز استفاده می کردند و پوست را خراش می دادند تا رنگدانه ها به زیر پوست انتقال یابد. 
میکروبلیدینگ به دلیل اینکه با دست انجام می شود، این اجازه را به پیگمنتر می دهد که کنترل بیشتری روی کار خود داشته باشد. همچنین تغییراتی که توسط این روش انجام می شود، نیمه دائمی بوده و برای مدت طولانی تقریبا یک سال باقی خواهد ماند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و تخصصی شماره خود را وارد نمایید


سوزن میکروبلیدینگ:

همانطور که در بالا گفته شد میکروبلیدینگ با سوزن های مخصوص ریزی انجام می شود. در ادامه نکاتی را درباره سوزن میکرو به شما خواهیم گفت.
این روش توسط تیغی که دارای 15 سوزن است انجام می شود. پیگمنتر با استفاده از این سوزن ها یک هاشور روی ابروی شما ایجاد می کند که اینکار 20 الی 30 دقیقه زمان می برد. 
سوزن های میکروبلیدینگ از جنس تیتانیوم بوده و باعث زخم های عمیق روی پوست نخواهد شد. مهمترین نکته این است که هر سوزن باید فقط برای یک نفر استفاده شود، در غیر این صورت احتمال بروز انواع عفونت ها در فرد به شدت بالا می رود.
پیگمنتر باید قبل از شروع کار از انعطاف و متحرک نبودن سوزن ها مطمعن شود، زیرا سوزن نباید حین انجام کار تکان بخورد. همچنین باید از سوزن های ضد زنگ و با کیفیت استفاده شود.  

 ماندگاری میکروبلیدینگ:

همانطور که گفته شد میکروبلیدینگ توسط خراش های ایجاد شده روی پوست ایجاد می شود. هر چه خراش ها عمیق تر باشند، امکان بروز خونریزی را بیشتر می کنند. بنابراین از ماندگاری کمتری برخوردارند. 
مزیت میکروبلیدینگ می تواند این باشد که رنگ و مدل ابرو به خواست و سلیقه مشتری قابل تغییر است. معمولا ماندگاری این روش بین شش ماه تا دوسال با توجه به مدل و نوع رنگ قابل تغییر می باشد.  
درواقع از آنجایی که میکروبلیدینگ یک روش کاملا طبیعی است و خراش های ایجاد شده روی پوست سطحی و کوتاه هستند، در قیاس با سایر روش های مشابه، ماندگاری کمتری دارد. همچنین پوست های چرب بیشتر در معرض پاک شدن میکروبلیدینگ هستند.

زمان ترمیم میکروبلیدینگ:

مانند هر کار زیبایی دیگری میکروبلیدینگ هم نیاز به رعایت کردن نکات مراقبتی دارد. شما برای ماندگاری بیشتر باید 10 روز به ابروهای خود آب نزنید. همچنین باید پس از گذشت 6 ماه، ابروها را ترمیم کنید. در این جلسه پوست شما دوباره خراش داده می شود. اما بعد گذشت یک جلسه ترمیم، حداکثر تا 2 سال ابروهایتان به همان شکل خواهد ماند.


مزایا و معایب میکروبلیدینگ:

مزایا:

⦁    نیمه دائمی بودن آن
⦁    طبیعی بودن آن
⦁    باعث آراسته شدن ابروهایتان می شود
⦁    کم هزینه بودن آن
⦁    زمان کم


معایب:

⦁    باعث التهاب و زخم روی پوست می شود
⦁    احتمال بروز عفونت
⦁    پاک کردن آن سخت است
⦁    ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک شود

فیبرز ابرو چیست؟

فیبرز یکی از زیر مجموعه های میکروبلیدینگ می باشد. یکی از تکنیک های جدید برای هاشور ابرو به شمار می آید. به طور کلی فیبرز ابرو فرم طبیعی تری نسبت به تاتو ابرو دارد. در واقع بیس اصلی همه این متدها تزریق جوهرهای سازگار با پوست به زیر پوست است تا حالتی شبیه به تار مو ایجاد کند.
در معنای لغوی فیبرز از دو کلمه طلایی و ابروها تشکیل شده است. به عبارتی دیگر فیبرز در لغت به معنی نسبت طلایی ابروها است. 
فیبرز یک روش دستی و نیمه دائمی است که در آن با توجه به مورفولوژی صورت اصلاح می شود. این روش برای همه ی کسانی که بالای 18 سال هستند انجام می شود. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید به نکات گفته شده دقت کنید:
⦁    هنگام انجام فیبرز ابرو نباید پوستتان در وضعیت بازسازی باشد.
⦁    اگر پوستتان دچار اگزمای پوستی و جوش شده، باید حداقل 7 روز قبل از انجام فیبرز و برای رفع این مشکلات از کرم های مخصوص استفاده کنید.
⦁    درد در طول مراحل انجام فیبرز نسبی است ولی افرادی که ترسیده اند ممکن است درد بیشتری احساس کنند.
⦁    حداقل یک ماه قبل از انجام فیبرز نباید بوتاکس انجام دهید. 

سوزن های فیبرز:

تیغ هایی که برای فیبرز ابرو استفاده می شود از بالاترین کیفیت برخوردار است و باعث می شود تا خیالتان تا حد بسیاری راحت باشد. در واقع برای انجام فیبرز، تیغ های مخصوصی طراحی شده که از هر نظر، کیفیت مناسب و قابل قبولی دارند.


فیبرز ابرو چگونه انجام می شود؟

میکروبلیدینگ به روش فیبرز، روشی نیمه دائمی است که با ایجاد خطوط به صورت نامنظم و با طول های متفاوت ایجاد می شود. رنگ هایی که در این روش استفاده می شود، از نوع مواد ارگانیک و بدون فلزات سنگین هستند. به همین خاطر، این رنگدانه ها به سادگی جذب پوست می شوند تا بیشتر به ابروی طبیعی شبیه باشند و طبیعی تر جلوه کنند.
به طور کلی، هاشورها در این روش به صورت دستی یعنی با فشار دست و توسط سوزن های یکبار مصرف انجام می شوند. به همین دلیل برای طبیعی تر و زیباتر شدن آن نیاز به مهارت، دقت و اجرای صحیح و با کیفیت متخصص میکروکار دارد.
همچنین پاک کردن و یا تغییر حالت ابروها در روش فیبرز راحت تر بوده و سوزش آن نسبت به روش های قدیمی به دلیل خراشیدن عمق کم در پوست، ناچیزتر است.


رنگدانه های باکیفیت:

در این روش رنگدانه های به کار رفته از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است و با استفاده از ابزارهای استریل و یک بار مصرف انجام می شود. در واقع اصلاح نهایی ابرو، یک ماه پس از اولین جلسه صورت می گیرد، زیرا 10 تا 15 درصد از رخم های ناشی از فیبرز و خراش ها در این مدت از بین می روند.
همانطور که در میکروبلیدینگ گفته شد، در فیبرز هم هرچقدر که پوستتان چرب باشد، ماندگاری رنگدانه ها کمتر خواهد شد. همچنین تعریق و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیز می تواند ماندگاری فیبرز را کمتر کند. از مهمترین اقدامات لازم بعد از فیبرز می توان به شستشو و استفاده از کرم های مناسب، اشاره کرد.

تفاوت کلی میکروبلیدینگ و فیبرز ابرو

حال که به طور کامل با این دو روش آشنا شده اید، زمان آن رسیده تا به طور دقیق به بررسی فرق فیبرز و میکروبلیدینگ نیز بپردازیم.
از مهمترین تفاوت های این دو روش می توان به بنیان گذاران آن ها اشاره کرد. فیبرز توسط یک آکادمی معتبر و سزشناس زیبایی و بر اساس استانداردهای کاملی عملی طراحی شده است. در حالی که میکروبلیدینگ جنبه عمومی بیشتری دارد و در مناطق مختلف به صورت های متفاوت انجام می شود.
هر دو روش به صورت دستی بوده، اما فیبرز از استاندارهای مشخصی برخوردار است. البته میکروبلیدینگ نیز بر اساس اصول و قواعد صورت می گیرد. در هر صورت دست تکنسین در آن بازتر است. 
یکی دیگر از تفاوت های آن در کیفیت سوزن و رنگدانه های آنها است. سوزن و رنگدانه هایی که در فیبرز استفاده می شود بسیار باکیفیت تر از نمونه های به کار رفته در میکروبلیدینگ می باشد. 


نویسنده:

Smart Beauty

ارسال نظر